וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג עלה ל-4.698 שקלים עקב רכישות של המגזר העסקי

אמיר טייג

27.3.2003 / 16:50

היורו היציג עלה ב-0.78% ל-5.0365 שקלים; אתמול חצה הדולר מטה את רף ה-4.7 שקלים לראשונה מזה 3 חודשים; סוחר: "זמן רב לא ראינו רכישות גדולות כל כך של חברות"


לאחר שלושה ימים רצופים של התחזקות השקל מול הדולר, נרשם היום היפוך מגמה. הדולר היציג רשם עלייה של 0.23% ונקבע ברמה של 4.698 שקלים. יש לציין כי בשעות הבוקר נסחר ברמה של עד 4.71 שקלים, כלומר לקראת היציג התמתנו העליות. לאחר קביעת היציג עולה הדולר ב-0.3% נוספים לרמה של 4.703 שקלים. אתמול חצה הדולר מטה לראשונה מזה שלושה חודשים את רף ה-4.7 שקלים.

שערו היציג של היורו עלה היום ב-0.78% לרמה של 5.0365 שקלים. בשעות אלו רושם היורו התחזקות נוספת של 0.05% ונסחר ברמה של 5.039 שקלים.

מחדר העסקות של בנק גדול נמסר כי אמש התבצעו רכישות גדולות יחסית של המגזר העסקי, אשר בחר לרכוש דולרים מתחת לרמה של 4.7 שקלים. "זה זמן רב שלא ראינו רכישות כל כך גדולות מהמגזר העסקי כפי שראינו אתמול", אומר אחד הסוחרים. חלק מהסוחרים מעריכים כי העלייה היום של הדולר היא זמנית וכיוונו הכללי הוא מטה. להערכתם, לקראת סוף החודש, עם תחילת המרות הדולרים ע"י היצואנים, הדולר צפוי להמשיך ולרדת לכיוון רמת ה-4.65 שקלים.

בחדר העסקות של אקסלנס מעריכים כי לדולר רמת תמיכה חזקה ב-4.69 שקלים ורמת התנגדות ב-4.725 שקלים. באקסלנס מציינים כי מלבד המלחמה במפרץ, התקדמות התוכנית הכלכלית לקראת אישורה הצפוי בכנסת משפיעה גם היא על המסחר. בטווח הבינוני מעריכים באקסלנס כי ההשבתה הצפויה במשק עוד פחות משבועיים עשויה להשפיע על המסחר. "אם הסוחרים יאמינו כי ההשבתה עשויה למנוע יישום של מנועי הצמיחה הכלולים בתוכנית, השקל ייאבד מחוסנו", אומר אבי שריר מאקסלנס.

התפתחויות המלחמה בעיראק משפיעות על המסחר בדולר בשבוע האחרון וגורמות לתנודתיות גבוהה במסחר של השקל-דולר. תנודתיות זו נובעת בין השאר מהתנודתיות במסחר בין הדולר ליורו.

ההערכות הן כי גורמים זרים רבים סגרו פוזיציות נגד השקל בימים האחרונים, לאחר שהגיעו להכרה כי ככל הנראה המלחמה לא צפויה להגיע לישראל. סגירת הפוזיציות היא הגורם העיקרי אשר הביא את השקל לרמת השפל בו הוא נסחר בימים האחרונים. לאחר השלמת מהלך זה, השקל צפוי להיסחר בתנודתיות בהתאם להתפתחויות במפרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully