וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: מניות הפיננסים ביפאן הובילו לעליות - מיזוהו זינקה ב-5.1%

יהודה שויצר

27.3.2003 / 9:23

קרנות פנסיה ביפאן מתכוונות להזרים לשוק ההון 100 מיליארד דולר; מניות התעופה איבדו גובה על רקע המשבר המתעצם בענף - ג'אפן איירליינס ירדה ב-2.8%



מגמה מעורבת נרשמה במסחר בבורסות אסיה כשמחד מניות חברות התעופה איבדו גובה ומנגד נרשמו עליות במגזרי הפיננסים. בטוקיו, עליות במניות מיזוהו ו-NTT דוקומו, הובילו את מדד הניקיי לעלייה של 0.2%. בדרום קוריאה גררה מניית סמסונג את השוק לירידה של 1%; טייוואן עלתה ב-0.4%.



המשבר בענף התעופה העולמי הולך ומתעצם ככל שנמשכת המערכה בעיראק. לפי נתונים מעודכנים, ירדה תעבורת הנוסעים בקווי תעופה האמריקאיים ב-10% מאז תחילת המתקפה בעיראק. במספר ההזמנות לטיסות עתידיות נרשמה נפילה חדה. לירידה הנוכחית קדמה ירידה נוספת של 10% בחודשים שלפני פרוץ המלחמה.



על רקע הנתונים העגומים ירדו מניות חברות התעופה במסחר באסיה. לירידה במניות החברות הובילה גם ירידה חדה בנוסעים למזרח אסיה עם פרוץ מחלת השפעת הקטלנית שתקפה עשרות אנשים בהונג קונג. ג'אפן איירליינס ירדה ב-2.8%.



בטוקיו זינקה מניית הבנק מיזוהו ב-5.1% לאחר שקרנות הפנסיה הממשלתיות ביפאן הודיעו כי יזרימו כ-100 מיליארד דולר נוספים לשוק ההון היפאני. הבנק המתחרה סומיטומו מיצוי עלה ב-3%.



עוד בלטה במסחר בטוקיו מניית NTT דוקומו, חברת הסלולר הגדולה ביפאן, עם עלייה של 2.2%.



מנגד, במניות הטכנולוגיה נרשמו ירידות. טושיבה ירדה ב-2.5%; היטאצ'י ב-1.1% ושארפ ב-2%.



בדרום קוריאה ירדה מניית סמסונג אלקטרוניקס ב-1.8% וגררה עם את השוק מטה. סמסונג היא המניה הכבדה במדד הקוספי ומהווה כחמישית מהמדד. LG אלקטרוניקס תרמה גם היא למגמה השלילית עם ירידה של 2.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully