וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוך יומיים: תרומות של 730 אלף שקל נאספו לטובת ילדי משפחת ברנס

עודכן לאחרונה: 14.7.2024 / 8:05

אלפי אזרחים תרמו לטובת שלושת הילדים שנותרו יתומים לאחר שהוריהם נהרגו מפגיעת טיל ברכבם בשבוע שעבר: "סיוע כלכלי לעולם לא יחליף את הוריהם אבל חשוב לנו לסייע ולו במעט, להתמודד עם השבר והאובדן, ולהראות להם שהם לא לבד"

הלוויה של ניר ונועה ברנס בנתניה/מערכת וואלה

כ-730 אלף שקל גויסו לטובת ילדי משפחת ברנס בתוך כ-48 שעות, לאחר ששני הוריהם נהרגו בשבוע שעבר.

התרומות גויסו באתר giveback.co.il, בפרויקט שנפתח על ידי יאיא פינק תחת השם "מחבקים את משפחת ברנס".

"בואו לחבק, לתמוך ולחזק ביחד את מתן, שירה ועידו, ילדיהם של נועה וניר ברנס ז"ל שנהרגו ביום שלישי האחרון מפגיעה ישירה של מטח הרקטות של חיזבאללה לגולן", נכתב בעמוד הפרויקט.

מתואר כי נועה וניר ברנס "הותירו אחריהם שלושה ילדים, מתן בן ה-18, שירה בת ה-16 ועידו שחגג בר מצווה לאחרונה."אנחנו כאן כדי לחבק ולחזק את הילדים ואת המשפחה שנמצאת בשבר עמוק, אך מחובקת ונתמכת על ידי המשפחה המורחבת והקהילה המדהימה של הקיבוץ.

"נכון שסיוע כלכלי לעולם לא יחליף את הוריהם אבל חשוב לנו לסייע ולו במעט, להתמודד עם השבר
והאובדן, ולהראות להם שהם לא לבד. ובתקווה, לאפשר לילדים לחיות ברווחה ולקבל את המעטפת לה הם זקוקים. הפרויקט בתיאום מלא עם המשפחה, והתרומה תגיע ישירות לילדים". יעד פרויקט התרומות נקבע על 750 אלף שקל.

בתוך כ-48 שעות מרגע פתיחת הפרויקט תרמו לו למעלה מ-4,600 אזרחים. באחד השיתופים לפרויקט נכתב כי "אמנם, המדינה אמורה לסייע בהמשך, אבל מניסיון העבר, בפני הילדים והמשפחה עומדים כמה שבועות וחודשים קשים וזה המעט שניתן לעשות כדי לתמוך ולחזק. בעבר הצלחנו באמצעות גיוס המונים לתמוך ולסייע ולו במעט, למשפחות שנפגעו באסון השבעה באוקטובר. בואו נעשה זאת שוב".

עדכון: נכון ליום ראשון בבוקר עומד סכום התרומות על כ-880 אלף שקל שנתרמו על ידי יותר מ-5,640 אזרחים. יעד הפרויקט, שעמד בהתחלה על 750 אלף שקל, הועלה למיליון שקל.

ניר ונועה ברנס נהרגו כתוצאה מפגיעה ישירה ברכב באזור צומת נפח, רמת הגולן. באדיבות המשפחה
נהרגו מפגיעה ישירה ברכבם. נועה וניר ברנס/באדיבות המשפחה

נועה וניר ברנס נהרגו ביום שלישי שעבר מפגיעה ישירה של הרקטה ברכב ברמת הגולן. כ-40 רקטות נורו אמש לעבר רמת הגולן בשלושה מטחים שונים, מהם נהרגו הזוג ברנס נהרגו מפגיעה ישירה בכלי רכב ברמת הגולן. כוח לוחמי אש חילץ אותם מהרכב הבוער והעביר אותם לידי צוות מד"א, שנאלץ לקבוע את מותם.

מתן, בנם הבכור של הזוג, ספד להם בפוסט שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו: "אין לי מילים לתאר כמה אני כאוב ומבולבל. אני מרגיש שלא סיפרו לי מספיק. אני לא יכול להאמין לזה. תודה לכם אמא ואבא על החיים הכי טובים שיש. לימדתם אותי כל כך הרבה דברים שהיום אני חזק מהם. אני יודע שאתם גאים בי שם למעלה ובטוח שאתם יושבים ואומרים 'וואו, איזה משפחה יש לנו'. ורציתי לומר סליחה אם פגעתי בכם. אתם האוויר לנשימה שלי, אנשים טהורים בגוף ובנפש. אנשים טובים שתמיד עזרו לכולם. אנשים מצחיקים שכל דקה איתם זה שמחה וצחוק. מתגעגע לבדיחות הפרטיות שלנו ותמיד אני יזכור - ברנס זה מותג. במילה אחת - תודה".

ניר ונועה ברנס, קיבוץ אורטל, נהרגו מפגיעת טיל ברכבם, צומת נפח, 9 ביולי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ניר ניהל את ענף הלול, נועה הייתה מזכירת ענף המטע. נועה וניר ברנס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בתנועה הקיבוצית ספדו לזוג, וחיבקו את ילדיהם וקהילת קיבוץ אורטל. "אבלים ושבורי לב על מותם של נועה וניר ברנס ז"ל שנהרגו אמש מפגיעת רקטה ברכבם, ומחבקים את ילדיהם ואת קיבוץ אורטל בשעתם הקשה. נועה וניר, בני 46, הגיעו לאורטל בשנת 2012", נמסר. "ניר ניהל את ענף הלול ולפני כן את ענף התיירות ואת תחום התרבות. נועה הייתה מזכירת ענף המטע".

נגה, אחותה של נועה, סיפרה ששוחחה עם בני הזוג חצי שעה לפני פגיעת הרקטה ואמרה שהם חזרו מקניות. "הם לקחו חצי יום חופש לסידורים, שלחו לי אופניים שרצו לקנות לבת שלי ליום הולדת, אני בהלם שזה מה שקרה. זה זוג שהכיר באוטובוס בגיל 20 בדרך לגולן. הם היו אנשים של צחוקים ושמחת חיים. הבית שלי קוראת לה דודה נונה. הם החליטו להגיע לקיבוץ אורטל לפני עשור מתוך אהבת הארץ והחזון של ליישב את הגולן. אני לא מאמינה שנועה איננה"

על שלושת ילדיהם של הזוג שנותרו יתומים אמרה: "הילדים מבינים ויודעים. הם שותפים להחלטות שאנחנו צריכים לקבל. הם יהיו עטופים עם כל המשפחה".

נועה אורטל, חברה קרובה של המשפחה מהקיבוץ, נסעה ברכב בנתיב הנגדי וראתה את רכבם עולה באש

ניר ונועה ברנס, קיבוץ אורטל, נהרגו מפגיעת טיל ברכבם, צומת נפח, 9 ביולי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"מחבקים את ילדיהם ואת קיבוץ אורטל בשעתם הקשה". משפחת ברנס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ניר ונועה ברנס, קיבוץ אורטל, נהרגו מפגיעת טיל ברכבם, צומת נפח, 9 ביולי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"הפקרות ביטחונית חסרת תקדים". משפחת ברנס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ליאור שמחה, אמר שהתפישה הביטחונית של ממשלת ישראל, שנרמלה ירי חסר מעצורים של רקטות לישובי עוטף עזה, חלחלה לצפון. "כולנו זוכרים איך זה נגמר בעוטף וחוששים מגורל דומה גם בצפון", אמר שמחה. "מדובר בהפקרות ביטחונית חסרת תקדים - ישראל מעולם לא נראתה כל כך חלשה ואובדת עצות מול אויביה. הגיע הזמן לגלות מנהיגות ויוזמה, צבאית או מדינית, שתשים סוף למצב הבלתי נסבל הזה".

מהמטח בשבוע שעבר זוהו כמה פגיעות שהובילו לשריפות בשמונה מוקדים באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully