וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשוב לדעת: הילדים שלכם מבוטחים גם כשהם בחופש

עו"ד שלהבת רובין

עודכן לאחרונה: 14.7.2024 / 8:36

בארץ או בחו"ל ובלי קשר למי אשם במקרה - ילדים בגילאי 3-18 בוטחו בתחילת השנה בפוליסת תאונות אישיות והיא תקפה גם כשהם בחופש. כיצד ניתן לקבל פיצוי עבור נזק, ומהם המקרים הבודדים שבהם לא ניתן יהיה להפעיל את הביטוח?

דריבל 04.07/אולפן וואלה

הורים רבים אינם מודעים לכך שפוליסת ביטוח תאונות אישיות תלמידים, אותה פוליסה שלא מקדישים לה תשומת לב רבה בעת פתיחת שנת הלימודים, מכסה תאונות תלמידים וילדי גן, גם מחוץ לשעות הלימודים, במהלך החופשות ואפילו אם התאונה מתרחשת בחו"ל באמצע הטיול המשפחתי.

הפוליסה אינה מכסה פגיעות כתוצאה מתאונת דרכים, כתוצאה מפעולת איבה או במהלך אם אירעה במהלך עבודה של התלמיד בחופש הגדול.

הפיצוי מתבסס על חוק חינוך חובה משנת 1994 וכן חוק ביטוח תאונות אישיות לתלמידים משנת 2016, המחייבת מוסדות חינוך לבטח את התלמידים. המשמעות היא כי ילדים מגיל 3 עד 18 מבוטחים בביטוח "תאונות תלמידים" 24/7 במשך כל השנה.

ישנן דוגמאות רבות למתן פיצויים עבור תביעות שהוגשו כנגד פוליסת ביטוח תאונות אישיות תלמידים: ילד שנפל מהמיטה ושבר את המרפק, ילדה שנפלה בגן שעשועים ונפגעה בברך, שבר רגל במשחק כדורגל עם חבריו, או ילד שנפצע בפארק טרמפולינות בחו"ל ויש עוד הרבה דוגמאות.

לצורך קבלת הפיצוי אין צורך להוכיח רשלנות, ואין קשר עם הילד אשם בתאונה ובין אם לאו. אם נותרה מגבלה לצמיתות כלומר נכות רפואית - הילד זכאי לפיצוי.

אילוסטרציה. ShutterStock
לצורך קבלת הפיצוי אין צורך להוכיח רשלנות, והיא תקפה גם אם הילד אשם בתאונה/ShutterStock

איך מקבלים את הפיצוי.

לצורך מימוש הפיצוי הילד ייבדק על ידי מומחה רפואי וכל נכות מעל 5% לצמיתות תזכה בפיצוי לפי שיעור הנכות שתקבע. המדובר בנכות פיזית כמו שבר, פגיעה עצבית וכיו"ב אך גם עבור פגיעה נפשית כמו פוסט טראומה או פגיעה קוגניטיבית שנגרמו כתוצאה מהתאונה.

נכות אסתטית אינה מכוסה במסגרת הפוליסה אך כאשר ניתן להוכיח כי הצלקת פוגעת בתפקוד (גורמת למגבלה, לגירוד או לאי נוחות) ניתן לקבל פיצוי בגין הרכיב התפקודי.

כל אחוז נכות מזכה בפיצוי של 4,100 שקל ויש גם פיצוי עבור היעדרות של למעלה מ-21 ימים מהלימודים.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלולר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
ילד משחק במזרקות מים. ShutterStock
מימוש פוליסת תאונות אישיות אינה מונעת מהורי הילד להגיש תביעה נפרדת בגין נזקי גוף או נפש/ShutterStock

באיזה מקרים מגישים תביעת רשלנות?

מימוש פוליסת תאונות אישיות תלמידים, אינה מונעת מהוריו של הילד להגיש תביעה נפרדת בגין נזקי גוף או נפש, במידה והפגיעה נגרמה עקב רשלנות של גורם נוסף ואינה מקוזזת מסך הפיצוי. לדוגמא: הילד רץ במדרכה ונפל בגלל בלטות רופפות או מפגע כלשהו במדרכה ואז ניתן להגיש תביעה נגד העירייה או הרשות המקומית (האחראית על המקרקעין) שהתרשלה בשמירה על שטחיה הציבוריים. כנ"ל אם הילד למשל התנדנד בנדנדה בגן השעשועים והנדנדה התנתקה.

זה נכון גם לפגיעה בפארק שעשועים בארץ או חס וחלילה בטביעה בבריכה במלון "הכל כלול" אם המציל התרשל, לא היה מציל או מתקן בפארק היה תקול.

במקרים האלו על התובע להוכיח כי נזק הגוף נגרם עקב רשלנותו של אותו גורם. כבכל תביעת נזיקין יבדוק בית המשפט שידון בתביעה את נסיבות העניין.

חשוב לציין כי הפוליסה 'תופסת' מחוץ לשעות וימי הלימודים אך גם מכסה כמובן תאונות שמתרחשות במוסד חינוכי או בפעילות שיזם המוסד החינוכי מחוץ לכותלי ביה"ס כמו טיול שנתי.

עו"ד שלהבת רובין. יוהנס פלטן,
עו"ד שלהבת רובין/יוהנס פלטן

בכדי להגיש תביעה חשוב להצטייד מראש בתיעוד של התאונה, אם היה כזה וכאשר הדבר מתאפשר יש לדאוג לצילום מקום האירוע ולאסוף שמות עדים לארוע. יש לקבל טיפול רפואי כאשר חשוב לפרט בפני המטפל: רופא/אחות/איש כוחות ההצלה, את נסיבות התאונה מיד לאחר קרות התאונה.

בשלב הבא יש לבקש מהמוסד החינוכי את כל פרטי הפוליסה והחברה המבטחת, להגיש דו"ח התאונה ואישור על ימי המחלה או ימי אישפוז עבור הנפגע. יש לדאוג לקבלת טיפול רפואי מקיף ולשים לב לכל שינוי שחל מבחינה פיזית ונפשית אצל הילד שנפגע בתאונה.

מומלץ כמובן למסור את כל החומרים לעו"ד לנזקי גוף ובעל ניסיון בטיפול בתביעות כאלה, כדי לקבל את הפיצוי המקסימלי.

הכותבת עו"ד שלהבת רובין ומשרדה עוסק בתביעות גוף, תאונות דרכים, תאונות עבודה, רשלנות רפואית ותביעות חיילים נגד משרד הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully