וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזיקים במטבעות קריפטו? כנראה שאתם אנשים "אפלים"

7.8.2024 / 0:06

מחדש חדש שבדק את הקשר בין השקעה בכסף דיגיטלי לתכונות אופי, מצא שרובם המכריע של המשקיעים הם גברים וכחנים, מתקרבנים ששייכים ל"שילוש האישיותי האפל" שכולל את תכונות האישיות נרקיסיזם, מקיאווליזם ופסיכופתיה

מטבעות דיגיטליים/pexels

מאז עלייתו של הביטקוין שהחלה לפני כ-15 שנה, אנשים מכל תחומי החיים נכנסו לשוק מטבעות הקריפטו. עם זאת, נראה שאנשים בעלי תכונות אישיות מסוימות נמשכים יותר להשקעה במטבע המבוזר. אם אתם סוחרים עם מטבעות קריפטו כנראה שיש לכם באישיות גם צדדים אפלים - כך לפחות עולה ממחקר שנערך על אנשים שסוחרים בכסף דיגיטלי. הוא גם מצא שהמשקיעים במטבעות דיגיטליים הרבה יותר גברים מאשר נשים, הם נוטים להסתמך על מקורות מדיה חברתית שוליים, להאמין בתאוריות קונספירציה ולהרגיש מקופחים.

הקריפטו הוא עדיין תחום שולי יחסית של מטבע המוחזק על ידי מיעוט נלהב, שיש לו יותר במשותף עם מהמרים מאשר עם בעלי ממון. ההערכה הרווחת עד כה הייתה שהמשקיעים מונעים מחוסר אמון ברשויות המיינסטרים, נוטים להאמין בתיאוריות קונספירציה ואמון מופחת במדע.

עך פי ההסבר באתר המדעי sciencealert המחקר הקיים כיום התקשה להגדיר את המשקיעים לפי אידיאולוגיות מסוימות, כשחלקם מגדירים את עצמם אנרכיסטים, חלקם ליברטריאנים וחלקם פופוליסטים. מחקרים אחרים בארצות הברית ציינו שקיים קשר מדאיג בין משקיעים בקריפטו לפעילי ימין קיצוני וגזענים תומכי עליונות לבנה.

משקיע מחזיק מטבע דיגיטלי. ShutterStock
משקיע מחזיק מטבע דיגיטלי/ShutterStock

כדי לקבוע בדיוק מה מגדיר את סוגי האנשים המוכנים להכנס לעולם המטבעות הקריפטוגרפיים, המחקר הזה, נשערך על ידי חוקרים מאוניברסיטאות טורנטו ומיאמי, דגם 2,001 מבוגרים אמריקאים ובדק תחילה את השאלה האם הם מחזיקים או החזיקו בעבר במטבעות קריפטוגרפיים. כ-30 אחוז מהם השיבו בחיוב. לאחר מכן החוקרים בדקו את הרקע הדמוגרפי שלהם, וכן שאלו שאלות נוספות שנועדו לחשוף את התכונות הפוליטיות, הפסיכולוגיות והחברתיות שלהם.

החוקרים לקחו אז את הנתונים האלה וניסו לברר אילו מאפיינים הם החזאים הטובים ביותר לכך שמישהו רכש מטבעות קריפטוגרפיים. הם גילו שבניגוד לההערה, המשקיעים הם מגוונים באופן מפתיע בעמדות הפוליטיות שלהם, והם מחזיקים במגוון אידיאולוגיות פוליטיות - מהקצוות הקיצוניים של השמאל והימין ועד המרכז.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה

השילוש האפל של משקיעי הקריפטו

המחקר גילה כי בין מאפיינים חשובים אחרים, רוכשי המטבעות דיווחו על סבירות גבוהה יותר להיות בעלי תכונות אישיות התואמות את "השילוש האפל" - פרופיל פסיכולוגי המשלב שלוש תכונות אישיות המתאפיינות במניפוליטיביות, אנוכיות, תועלתנות והתעלמות מנורמות חברתיות. תכונות האישיות המרכיבות את הטריאדה הן נרקיסיזם. מקיאווליזם ופסיכופתיה.

השלוש האפל הוא תאוריה פסיכולוגית המבוססת על ה"טריאדה האפלה" המפורסמת יותר, ומוסיף לה את הסאדיזם. הטריאדה הוצגה לראשונה בתחילת המאה, וחוקרים טוענים כי בעלי דפוס התנהגות זה נוטים יותר להיות עובדים מפריעים, לבצע פשעים או לגרום לבעיות אחרות. הם גם הצביעו על מאפיינים חשובים נוספים למשקיעי הקריפטו: גבריות, נטייה לוויכוחים, הכנסה גבוהה יותר ותחושת קורבן.

החוקרים הכירו בכך שמדגם המשתתפים היה מצומצם יחסית, וכי אלו שנכללו במחקר התבקשו לדווח על המאפיינים שלהם בעצמם. אולם, הם מצאו מתאם חזק בין חלק מהמאפיינים, והציעו כי הם יכולים להוביל למחקר נוסף שיגלה מה שמוביל אנשים לכיוון המטבעות הקריפטוגרפיים.


המחקר החדש, "ההקשרים הפוליטיים, הפסיכולוגיים והחברתיים של בעלות על מטבעות קריפטוגרפיים", פורסם בכתב העת PLOS ONE.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully