וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע של רשות המסים: משפחתונים העלימו מאות אלפי שקלים

14.7.2024 / 15:54

עוד נתפסו במבצע עורך דין, מספרה, רופא שיניים ועוד; הביקורת נערכה ב-400 בתי עסק בשורה של ערים ומתוכם 187 עסקים נמצאו מפרים על ליקויים בהיקף של כמיליון שקל

ילדים משחקים בגן. shutterstock, ShutterStock
המשפחתונים לא מתעדים - מס הכנסה בעקבותיהם/ShutterStock, shutterstock

רשות המסים מדווחת על מבצע אכיפה משמעותי ישנערך בחודש האחרון ובמסגרתו נבדקו מעל 400 בתי עסק בשורה של ערים. המבצעים כללו עסקים שנדגמו מראש על בסיס מידע מודיעיני שנאסף וניתוח מידע קיים אשר העלו חשש לדיווח לקוי. הביקורת כללה בדיקה של ניהול הספרים במסגרת המאבק בהעלמות מס ובהון השחור.

במסגרת המבצעים נמצאו ליקויי ניהול ספרים בסכום כולל הקרוב למיליון שקלים בכ-187 בתי עסק שנבדקו. כמו כן, נמצאו 51 הפרות של החוק לצמצום השימוש במזומן בסכום כולל של מעל 600,000 שקל.

בין הערים שבהן נערך מבצע האכיפה: ירושלים, באר שבע, דימונה, נתיבות, להבים, רמלה, לוד, שוהם, מודיעין, נתניה, טייבה, קלנסווה, כפר סבא, רעננה, הרצליה, רמת השרון, תל אביב, חולון, בת ים, חדרה, קיסריה, באקה אל גרביה, פרדס חנה כרכור, אור עקיבא, כפר ג'ת, ראשון לציון ונס ציונה.

רשות המסים איתרה הפרות בשורה של משפחתונים. כך, במודיעין, ערכו המבקרים ביקורת במשפחתון בעיר ומצאו שיקים בסכום של 139,000 שקלים שבגינם לא יצאו קבלות ולא תועדו בספרי העסק. במשפחתון אחר בעיר שוהם נמצאו תשלומים שלא נרשמו בספרים בסכום כולל של כ-100 אלף שקלים מהשנים האחרונות. בנוסף, נמצאו במהלך אותה ביקורת גם הפרות על חוק המזומן בסכום כולל של כ-33 אלף שקלים. בביקורת במשפחתון בהרצליה נמצא בבדיקת ספרי העסק כי לא נרשמו תקבולים על סך 107,800 שקלים. בתל אביב.

אישה עם שטרות של 200 שקל. ShutterStock
יותר מדי מעטפות עם כסף מזומן/ShutterStock

כך לדוגמא, בביקורת שנערכה ליצרן מצבות בירושלים שזומן למשרדי השומה נמצא אי רישום תקבולים מהשנים האחרונות בסכום של כ-58,000 שקלים. בביקורת אחרת שנערכה לעמותה העוסקת בפעילויות חינוך בירושלים, ביקשו המבקרים לראות כספים שהתקבלו בעמותה ומזכירת העמותה הציגה להם מעטפות עם 15,846 שקלים במזומן שלא נרשמו בספרים.

בבאר שבע, בביקורת אצל עורך דין עלה כי העברות בנקאיות בסכום של כ-48,000 שקלים לא תועדו או נרשמו בספרים כנדרש. בביקורת אצל רופא שיניים ברמלה נמצא תשלומים בסכום של כ-3,000 שקלים שלא נרשמו בספרים, ובנוסף נמצאו במסגרת הביקורת הפרות חוק המזומן בסך 82,000 שקלים.

בביקורת במשרד לתיווך דירות נמצא כי בעל העסק קיבל העברות בנקאיות ושיקים בסכום כולל של 187,871 שקלים שלא נרשמו בספרים. בעסק להובלות בחולון שזומן לביקורת במשרדי השומה בעקבות מידע מודיעיני שנאסף נמצא כי בעל העסק לא מנהל ספרים כלל ואף לא פתח תיק ברשות המסים כנדרש. מבדיקת חשבון הבנק ואפליקציות תשלום נמצאו תשלומים בסכום כולל של 13,200 שקלים שלא דווחו.

בביקורת במספרה בחדרה נמצאו אי רישום תקבולים בסכום של 53,689 שקלים. בנס ציונה, בסטודיו כושר נמצא כי 19 העברות תשלום לא תועדו ולא נמצאה בגינם קבלות וחשבוניות.

מרשות המסים נמסר כי "מבצעים אלו מתווספים לפעילות השוטפת של היחידה שבה מבוקרים מאות עסקים נוספים מידי חודש. היחידה הארצית לניהול ספרים תמשיך לפעול באופן שוטף ובמבצעים בכל מקום כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד ההון השחור ומעלימי מס. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, כדי להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים".

  • עוד באותו נושא:
  • מס הכנסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully