וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך כותבים דוט.קום בעברית?

סוכנויות הידיעות

27.3.2003 / 11:20

תוך מספר שבועות ניתן יהיה לגלוש באינטרנט באמצעות שמות מתחם באינטרנט השונות מאנגלית; שינוי זה יכלול את השפות סינית, ערבית וגם בעברית

בתוך מספר שבועות, או לכל היותר חודשים, ניתן יהיה לגלוש באינטרנט באמצעות שמות מתחם באינטרנט (domain names) השונות מאנגלית. יו"ר ארגון ICANN, האחראי על רישום שמות מתחם באינטרנט, אמר כי ICANN נערכת להכרזה על שינוי זה כבר היום שיכלול בתחילה את השפות סינית, ערבית ויפאנית, ובשלבים מאוחרים יותר שפות רבות נוספות לרבות עברית.

"נעשתה התקדמות גדולה השבוע, וכולי תקווה כי התקדמות זו תימשך", אמר וינסנט קרף, יו"ר הארגון בתום כנס גדול שנערך בנושא. קרף הדגיש כי התקן הטכנולוגי כבר קיים, וכל שנותר זה להתוות את המדיניות בנושא.

כיום, רוב רובם של המחשבים בעולם יודעים לקרוא בתיבת כתובות האינטרנט רק את 26 האותיות בשפה האנגלית, 10 ספרות ומספר סימנים כגון קו תחתון, מקף, לוכסן וכו'.

בשנים האחרונות ארגון IETF, כוח המשימה הטכנולוגי של האינטרנט (Engineering Task Force) עמל רבות על מנת להמיר את כתובות האינטרנט לשפות אחרות, בצורה חלקה ופשוטה. ארגון UETF ציין כי למרות שמספר כתובות בשפות שונות כבר נכנסו לשימוש, אישור הסטנדרד על ידי ICANN יאפשר למהלך זה לרקום עור וגידים במהירות ויעילות. מ- ICANN מציינים כי גם ם השינויים, הסיומות - com org וכיוצא בזה יישארו באנגלית, לעת עתה.

קרף ציין כי המהירות בה כל שפה תוכל להיות מומרת לאינטרנט תלויה במידת התרגום של שפות אלה לפרוטוקולי אינטרנט. קרף ציין כי השפות שעשו את ההתקדמות הגדולה ביותר הן יפאנית, סינית וקוריאנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully