וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל האוצר לשעבר מזועזע: "קרובים למשבר כלכלי שלא היה כאן 40 שנה"

15.7.2024 / 17:45

פרופ' אבי בן בסט אמר היום כי "האוצר כבר היה צריך להתעשת"; עוד הוסיף כי "האוצר אומר שיש גירעון של 7% אבל לפי ההגדרות של הלמ"ס אנחנו נהיה השנה בערך ב-9% אחוזי גירעון שזה דבר שהוא חמור ביותר"

סמוטריץ למשפחות חטופים: ״אין נזק גדול יותר שאתם עושים לקרוביכם, מלהכניס פוליטיקה״/דוברות מטה המשפחות

פרופ' אבי בן בסט, לשעבר מנכ"ל האוצר, קורא לאוצר להתעשת ומזהיר מפני משבר חמור.

"זה לא סביר שאין עדיין דיונים על תקציב 2025, אבל אני מקווה שיתחילו בקרוב על מנת לעשות סדר בעניין ולהסביר לציבור מה התהליך של קביעת התקציב", אמר בן בסט בפתח דבריו בתוכניתו של ליאור רוזנפלד ברדיו צפון 104.5FM.

לדבריו, "הרי במשרד האוצר מתחילים להכין את התקציב כבר בתחילת הרבעון השני של השנה. עובדים על כך רבות ומדברים גם עם המשרדים השונים אבל מקובל שבתחילת חודש יולי נערך כבר דיון אצל ראש הממשלה, מציגים לו את התקציב ומקבלים את הסכמתו ואז גם מכנסים את הממשלה כולה כדי לאשר את המרכיב הראשון של התקציב, כלומר בעיקר החלטות על סך ההוצאה, המיסים והגירעון, וגם רמה מאוד ראשונית של משרדי הממשלה".

פרופ' אבי בן בסט 6. ראובן קסטרו
פרופ' אבי בן בסט 6/ראובן קסטרו

בן בסט אמר כי "ברור לחלוטין שהאוצר היה צריך כבר להתעשת, להכין תקציב ולהחל את הדיונים בממשלה, אבל נראה שהממשלה הזו מתקשה ליישר את הבעיות שיש בקואליציה, את חילוקי הדעות ולכן לא מתקדמים עם הדבר. מה שכן, האוצר כבר יצא בהודעה שיהיה צורך להעלות את המיסים כי הגירעון גדל ברמה מסוכנת. אגב, האוצר מדבר על גירעון של כ-7%, והוא לא מודה בזה כמו הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שהיא הגוף המוסמך, אם נמדוד את זה לפי ההגדרות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אנחנו נהיה השנה בערך ב-9% אחוזי גירעון שזה דבר שהוא חמור ביותר".

לדברי בן בסט, הפעם האחרונה שבה זה קרה היתה לפני כ-40 שנה: "כשהיינו במשבר מאוד גדול עד תכנית הייצוב של 1985 - מאז אין לנו גירעונות כאלה", הוסיף, "אז היו שנים שהיה עליה וירידה של כמה אחוזים, ב-2002 גם היה גירעון גדול ואז הממשלה התעשתה והצמצמה אותו אבל מאז אין לנו גירעונות כאלה. לפי החוק הגירעון צריך להיות קטן מ-3% ואם הוא עולה על זה, הממשלה צריכה לנקוט במדיניות שתחזיר אותו מחדש למסלול. אז האוצר בהחלט מודע לכך ובשבוע שעבר הוא הודיע על כך שצריך להעלות מיסים חדשים כדי שנוכל לעמוד ביעד גירעון סביר".

עוד בוואלה!

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה

על דרישת האוצר להעלות מסים אמר כי "למה להעלות מיסים חדשים כאשר אנחנו מגדילים את התקציב בהוצאות שהן לא דחופות? אנחנו בתקופת מלחמה שההוצאה גדולה ממילא, למה היה צריך לתת כספים קואליציוניים בעיקר למתנחלים ולחרדים? מה דחוף בזה עכשיו? מה גם שהחרדים לא מתגייסים, אז הם גם לא מתגייסים ולא משתתפים בנטל וגם הוסיפו תקציבים בכספים הקואליציוניים שהם למעלה מ-8 מליארד שקלים, זה סכום אדיר. לפני שמעלים עוד מיסים בבקשה תורידו את הכספים הקואליציוניים. אין עודפי תקציב, יש גירעון בתקציב, הוא גדול יותר ממה שצריך להיות וממה שרצוי שיהיה, זו בוודאי תקופה שזה לא מה שהיה צריך לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully