וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הפיננסים והנפט מובילות את המגמה השלילית; פאריס יורדת ב-2.5%

יהודה שויצר

27.3.2003 / 16:02

נפילה חדה מהצפוי במדד הביטחון העסקי בצרפת נרשמה במארס; מניות ענף התעופה מאבדות גובה על רקע המשבר המתעצם



חשש כבד כי המלחמה המתעצמת בעיראק תגבה מהכלכלה העולמית מחיר כבד מוביל ליום נוסף של ירידות בשוקי ההון באירופה. בפאריס נופל מדד ה-CAC בשיעור של כ-2.5% בעוד שבבורסות לונדון ופרנקפורט מאבדים המדדים המרכזיים כ-1.5% מערכם.



מדד הביטחון העסקי בצרפת נפל לשפל של חמישה חודשים וסיפק עדות נוספת לחולשה הפושטת בכלכלת אירופה. המדד, המבוסס על סקר שנערך בקב 2,000 חברות, ירד ל-94 נקודות בחודש מארס, מרמה של 97 נקודות בפברואר. הירידה היתה חדה מהתחזיות לקריאה של 96 נקודות.



מינכן רה, חברת ביטוח המשנה הגדולה בעולם, יורדת ב-3.5% לאחר שרשמה רווח של 1.2 מיליארד דולר בשנת 2002 בזכות מכירת אחזקות, אשר קיזזה את המחיקות שרשמה על השקעות במניות. מתחרתה סוויס רה, השנייה בשוק ביטוח המשנה, רשמה הפסד של 66 מיליון דולר בשנת 2002 בשל מחיקת שווי השקעות. מניות סוויס רה מתחזקות בשיעור צנוע של 0.3%.



קומרצבנק הגרמני עולה ב-0.7% לאחר שמסר כי יסגור פעילות ההשקעות במניות ביפאן. מהלך זה הנו חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית הבנק להתמקד בעסקים רווחיים ולצמצם בפעילות ובכוח אדם עודף.



דויטשה בנק יורד ב-3.5%. היום דווח כי המנכ"ל, יוזף אקרמן, גרף שכר שנתי של 7.3 מיליארד דולר בשנת 2002.



המשבר בענף התעופה העולמי הולך ומתעצם ככל שנמשכת המערכה בעיראק. לפי נתונים עדכניים, ירדה תעבורת הנוסעים בקווי התעופה אמריקאיים ב-10% מאז תחילת המתקפה בעיראק. במספר ההזמנות לטיסות עתידיות נרשמה נפילה חדה. לירידה הנוכחית קדמה ירידה נוספת של 10% בחודשים שלפני פרוץ המלחמה. על רקע הנתונים העגומים יורדות מניות חברות התעופה באירופה. אייר פראנס נופלת ב-4.5%; לופטהנזה מאבדת 2% ובריטיש אירווייס רושמת ירידה של 2.2%.



חברת הכבלים טלווסט יורדת ב-2% לאחר שמסרה כי היא נתקלת בקשיים גדולים ביישום התוכנית לארגון מחודש של חובותיה. לחברה חוב של 5.5 מיליארד דולר.

מניות הנפט נופלות בשיעור חד על רקע מלחמת האזרחים הקשה המתחוללת בניגריה והירידה החדה בתפוקת הנפט של עיראק על רקע הלחימה שם. תפוקת הנפט בעיראק ירדה ב-75% מאז החלו הקרבות. בניגריה ירדה תפוקת הנפט ב-40% עם פרוץ מלחמת אזרחים עקובה מדם.



טוטאל פינה יורדת ב-2.5%; רפסול ב-4.5% של ו-BP מאבדות כ-2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully