וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא קל ב-BVR מערכות: רשמה הפסד שנתי של 5.8 מיליון דולר

גתית פנקס

27.3.2003 / 13:45

גירעון של 3.6 מיליון דולר בהון העצמי; הפועלים גילגל לה חוב ליוני 2004; המנכ"ל יואל קציר: "2002 היתה קשה; אם לא נקבל הזמנות חדשות נאלץ לפטר עובדים"

חברת בי.וי.אר מערכות הישראלית, הנסחרת ברשימת הבולטין בורד לפי שווי שוק של כ-10 מיליון דולר, דיווחה אמש על תוצאותיה הכספיות ל-2002 מהן עולה כי העניינים אינם פשוטים עבור החברה שקונצרן כור מחזיק ב-46.1% ממניותיה.

ראשית דווקא למאזן: התזרים מפעילות שוטפת של החברה הסתכם השנה ב-3 מיליון דולר ובקופתה נותרו 860 אלף דולר בלבד, ו-4.3 מיליון דולר נוספים כמזומנים חסומים בבנקים - ובסה"כ ירידה של 1.4 מיליון דולר מהרבעון השלישי של השנה. בצד ההתחייבויות בולטת התחייבות שוטפת לבנק בגובה 15.1 מיליון דולר - עלייה של כ-300 אלף דולר מהרבעון הקודם.

נכון להיום יש לחברה גירעון בהון העצמי של 3.6 מיליון דולר וגירעון בהון החוזר של 5.4 מיליון דולר. בשבועות האחרונים, הגיעה BVR מערכות להסכם עם בנק הפועלים, שהוא הבנק המממן, לפיו החזר ההלוואות לזמן קצר בסך 9 מיליון דולר יגולגל ליוני 2004.

"הבנק המממן שלנו מסייע לנו במהלכים שאנחנו רוצים לבצע, רואה את התוכנית שלנו ואנחנו רואים את מהלך דחיית התשלום כחיובי ביותר", אומר היום יואל קציר, מנכ"ל החברה. קציר מוסיף כי גם בלא גיוס נוסף - אקט שהוא אינו מוכן לעדכן לגביו האם החברה במהלכו או שאינה שוקלת אותו כלל - החברה תוכל לעמוד בהתחייבויות לשנה הקרובה והיא מתכוונת להמשיך להקטין הוצאות ושריפת מזומנים.

הכנסות BVR מערכות, המתמחה בפיתוח וייצור סימולטורים ומערכות לאימון, תחקור והדרכה של קרבות אוויר, ים ויבשה, הסתכמו ב-5.5 מיליון דולר ברבעון, ירידה של 48% מהרבעון המקביל ועלייה של כ-57% מהרבעון הקודם, השלישי של 2002.

"2002 היוותה אתגר עבורנו והיתה שנה קשה מאוד", אומר קציר, "לאור התקציבים הנמוכים בשוקי האימון והסימולציות וכן ההאטה הכללית בשוק. חווינו ירידה בקבלת הזמנות חדשות מה שבא לידי ביטוי גם בצבר ההזמנות שלנו", הוסיף. צבר ההזמנות של החברה בסיום הרבעון הרביעי הוא 26.1 מיליון דולר - עלייה קלה בלבד לעומת 25.3 מיליון דולר בסיום הרבעון שעבר. "אנחנו אופטימיים היום ומשקיעים רבות בפעילות שיווקית. אנחנו בהחלט מקווים להתגבר על המשברים".

בשולי הרווח הגולמי של החברה חלה הרעה משמעותית מהרמות ההיסטוריות אולם שיפור מהרבעון הקודם: אלה, הסתכמו ברבעון ברמה של כ-9% לעומת יותר מ-70% ברבעון המקביל, אך הציגו שיפור משולי הרווח ברבעון הקודם, שהיו שליליים.

הוצאותיה התפעוליות של החברה הסתכמו ב-2.2 מיליון דולר וההפסד התפעולי ב-1.7 מיליון דולר. לאור זאת, הפסדיה הנקיים של החברה היו 2.3 מיליון דולר או 22 סנט למניה, וזאת לעומת 3.5 מיליון דולר ברבעון הקודם, השלישי של 2002. בבחינת השנה כולה, BVR מערכות ייצרה הפסד של 5.8 מיליון דולר על הכנסות של 28.3 מיליון דולר - ירידה של 36% מהשנה החולפת.

כיום יש בחברה 145 עובדים לאחר השלמת תהליך הפיטורים. לדברי קציר, החברה תתאים את משאבי האנוש לרשותה לרמת הפעילות. "אם לא נקבל הזמנות חדשות נאלץ לפטר עובדים ואם כן נקבל נוכל להימנע מכך", הוא מסביר.

בפברואר האחרון BVR הודיעה כי ניגשה עם בואינג למכרז של משרד ההגנה האמריקאי בהיקף של 270 מיליון דולר. החברה אמרה אז כי זהות הזוכה במכרז לאספקת מערכות לתחקור קרבות אוויר עבור חיל האוויר, הצי וחיל הנחתים האמריקאים תיוודע בשבועות הקרובים, ואולם מאז לא מסרה עדכון כלשהו לגבי תוצאותיו של המכרז. ההכנסות ש-BVR אמורה לקבל מהחוזה מוערכות ב-40-68 מיליון דולר - לא סכום של מה בכך עבור החברה הקטנה מראש העין וכעת אומר קציר כי ההכרעה תתקבל באמצע-סוף אפריל. "מלבדנו ניגשה למכרז קבוצה נוספת הכוללת שתי חברות אמריקאיות - קיוביק ומטריק, והתחרות היא קשה", אמר קציר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully