וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: ההסתדרות תסכים לרפורמה בקרנות הפנסיה אם האוצר יסיר דרישתו למנות מנהלים מורשים

אמיר טייג

27.3.2003 / 14:05

כך מעריך מקור המקורב למו"מ; מאיר שטרית עשוי לפעול לדחיית הליך החקיקה על מנת להגיע להסכמה עם ההסתדרות; שטרית ועמיר פרץ נפגשו בימים האחרונים



סלע המחלוקת העיקרי במשא ומתן בין האוצר להסתדרות בנוגע לרפורמה בקרנות הפנסיה נוגע לדרישת האוצר למנות מנהלים מורשים לקרנות הפנסיה - כך מעריך מקור המקורב למשא ומתן.



ההערכות הן כי ההסתדרות עשויה לקבל את מרבית הגזירות הכלולות ברפורמה בקרנות הפנסיה, אם יסיר האוצר את דרישתו למינוי מנהלים מורשים. מנגד, ההערכות הן כי האוצר יתעקש על נושא מינוי המנהלים המורשים, אך לא יפיל את המשא ומתן על נושא זה.



השר בלי תיק במשרד האוצר, מאיר שיטרית, נפגש בימים האחרונים וכן דיבר בטלפון מספר פעמים עם עמיר פרץ, מזכ"ל ההסתדרות. במהלך המשא ומתן ביניהם הסכים שטרית לדחות מעט את לוח הזמנים המהיר לפיו האוצר מתכוון להעביר את התוכנית לכנסת, על מנת להגיע להסכמה עם ההסתדרות. על פי תוכניתו המקורית של האוצר התוכנית הכלכלית תובא בפני הכנסת לקריאה ראשונה כבר ב-7 לאפריל.



לאחר אישורה הצפוי, תעבור התוכנית לוועדת הכספים והקריאות השנייה והשלישית צפויות להיערך ב-10 לאפריל, יומיים לפני חג הפסח. יש לציין כי האוצר אינו חייב את הסכמת ההסתדרות להעביר את התוכנית הכלכלית לחקיקה, אך באוצר יעדיפו לעשות את השינויים המוצעים בהסכמת ההסתדרות.



מאז הגשת התוכנית הכלכלית של נתניהו לפני כשבוע וחצי, מתנהל משא ומתן לסירוגין עם ההסתדרות על מספר נושאים; בין השאר, נושא הרפורמה המוצעת בקרנות הפנסיה. על פי הרפורמה בקרנות הפנסיה מבקש האוצר ליטול את הניהול בקרנות הוותיקות ולנהלן על ידי מנהלים מורשים מטעמו. ההסתדרות, אשר מחזיקה בכ-65% משוק הפנסיה, תאבד בצורה זו את השליטה בקרנות, ולפיכך מתנגדת נחרצות למהלך.



מלבד מינוי המנהלים המורשים, מבקש האוצר לממן מחצית מגרעונות הקרנות הנאמדות להערכת האוצר על כ-134 מיליארד שקל, באמצעות העלאת דמי התמלוגים של העמיתים בכ-2% ושל המעסיקים ב-1%. כמו כן מבקש האוצר לקבוע תשלום של 2% דמי ניהול ולבטל את הנפקת האג"ח המיועדות של ידי המדינה ובכך להפנות חלק מכספי הקרנות לשוק ההון הסחיר. כאמור, הערכות הן שההסתדרות תסכים לגזרות אלו, בתנאי שהאוצר יסיר את דרישתו למינוי מנהלים מורשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully