וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן הנשיא המיועד של טראמפ: חובב ביטקוין, וגם זהב ונפט

עודכן לאחרונה: 17.7.2024 / 8:35

הסנאטור ג'יי-די ואנס דיווח בהצהרות ההון שלו כי הוא מחזיק בין 100,000 ל-250,000 דולר בביטקוין בבורסת המטבעות הדיגיטליים קוינבייס, וכן בתעודות סל על זהב ונפט. בשנה שעברה הגיש הצעת חוק שנועדה לעזור לתעשיית הקריפטו מול הבנקים

יריות במהלך עצרת בחירות של נשיא ארה״ב לשעבר דונלד טראמפ/רויטרס

טראמפ, שסיכוייו לשמש כנשיא הבא של ארה"ב לאחר תקרית ניסיון ההתנקשות, גבוהים במיוחד, בחר את הסנאטור של אוהיו, ג'יימס דיוויד (ג'יי-די) ואנס, כסגן נשיאו. במידה וייבחר, המפלגה הרפובליקנית תובל על ידי נשיא וסגן נשיא המחבקים את תחום הקריפטו בכלל וביטקוין בפרט באופן מלא.

לואנס, איש הון סיכון לשעבר ומחבר הספר "Hillbilly Elegy", המגיע ממעמד הפועלים ממדינת אוהיו - יש עניין אישי בלגיטימציה של שוק הקריפטו. על פי הצהרת הון החושפת את החזקותיהם של נבחרי הציבור בארה"ב, ואנס מחזיק בין 100,000 ל-250,000 דולר בביטקוין בבורסת המטבעות הדיגיטליים קוינבייס (Coinbase), יחד עם אחזקות דומות של תעודות סל על זהב ונפט.

ידידותי לתעשייה

ואנס לא הסתיר את היותו קול ידידותי בגבעת הקפיטול כשזה הגיע לתחום הקריפטו. בחודש שעבר, דיווח עיתון פוליטיקו (Politico) על טיוטת חקיקה שהביא ואנס לשולחן, שתשנה את האופן שבו ארה"ב מסדירה נכסים דיגיטליים. באותה טיוטה, כחלק מהתוכנית של ואנס, ישונה האופן בו ה-SEC (הרשות לני"ע) וה-CFTC (הרשות לפיקוח על סחורות) מגבילים ומפקחים על שוק הקריפטו, מה שלטענתו יהפוך את המדיניות הרגולציה לידידותית יותר עבור התעשייה.

בנוסף, הראה הדיווח כי גם בשנה שעברה, הציג ואנס הצעת חוק שמטרתה להגן על הבנקים מלהיכנע ללחץ רגולטורי לניתוק שירותים לחברות קריפטו.

הסנאטור ג'יי-די ואנס. Joe Raedl, GettyImages
הסנאטור ג'יי-די ואנס/GettyImages, Joe Raedl

לדבר אל לבם של מיליוני אמריקנים

תחום הקריפטו בכלל וביטקוין בפרט, הופכים ליותר משמעותיים עם הזמן ולוקחים חלק גדול יותר בקמפיינים פוליטים בארה"ב, כאשר לא מעט מועמדים, משנים את עמדתם ומרככים אותה כלפי התעשייה, על מנת לדבר ליבם של מיליוני אמריקאים, המחזיקים מטבעות דיגיטליים.

טראמפ למשל, טען שביטקוין "נראה כמו הונאה", שהתראיין ב-2021 בפוקס ניוז כשנשאל על דעותיו בנוגע לתחום, אך כפי שאופורטוניזם נהוג בפוליטיקה, בחודשים האחרונים טראמפ לקח על עצמו את תפקיד "נשיא הקריפטו" ולמרות ניסיון ההתנקשות, הודיע טראמפ כי הוא מגיע לנאום בכנס הביטקוין הגדול בעולם בנשוויל שבטנסי, כפי שהצהיר לפני ניסיון החיסול.

הפחד התפוגג?

עכשיו יותר מתמיד, נדמה כי ההנהגה העתידית של ארה"ב מתהפכת, ולתעשיית הקריפטו ותומכיה, ישנה תקווה כי ההנהגה הרפובליקאית ברשות טראמפ, תנהג בגישה הפוכה, ותאמץ את התחום באופן גורף, כפי שהצהירה במצע שלה.

בעקבות סדרת ההודעות החיוביות, שוק הקריפטו בהובלת ביטקוין התאושש מהמגמה היורדת, ומתסתמן כי המגמה התחלפה למגמה עולה, נכון לכתיבת מילים אלו ביטקוין נסחר במחיר של 63,000 דולר לאחר שנגע ב-65,000 דולר בשעות הבוקר (ג').

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully