וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הסחר העולמי: המכסים שהטילה ארה"ב על פלדה מיובאת אינם חוקיים

דפנה מאור

27.3.2003 / 14:16

אם הערעור על ההחלטה יידחה, יוכלו מדינות האיחוד האירופי להטיל סנקציות נוספות על ארה"ב

ארגון הסחר העולמי קבע אתמול כי המכסים שהטילה ארה"ב בשנה שעברה על יבוא פלדה אינם חוקיים. ארה"ב מתכננת לערער על הפסיקה, אשר תפורסם בדו"ח סופי בחודש הבא.

בשנה שעברה הטיל ממשל בוש מכסים של עד 30% על רוב סוגי הפלדה המיובאים לארה"ב מאירופה, אסיה ודרום אמריקה, בניסיון להגן על תעשיית הפלדה המתפוררת המקומית.

האיחוד האירופי פנה לארגון הסחר העולמי (WTO) בתלונה כי ההגנה שמעניקה ארה"ב לחברות הפלדה המקומיות איננה חוקית. בספטמבר 2001 קבע WTO כי האיחוד האירופי יוכל להטיל מכסי עונשין של 4 מיליארד דולר על ארה"ב בשל מתן הקלות במס ליצואניות אמריקאיות, בהפרה של כללי הסחר העולמיים. מכסי העונשין שנקבעו בספטמבר היו הגבוהים ביותר מאז הוקם WTO. אם ההחלטה שהתקבלה אתמול נגד ארה"ב תקבל אישור סופי בחודש הבא, מדינות האיחוד יוכלו להטיל סנקציות נוספות על ארה"ב.

הלחץ בארה"ב להגן על התעשייה המקומית נבע מהידרדרות מתמשכת של החברות האמריקאיות. מאז שנת 1997 פשטו את הרגל יותר מ-30 חברות בתעשיית הפלדה בארה"ב, בהן בתלהם סטיל ו-LTV. תהליך הקונסולידציה בענף נמשך בשנה האחרונה, עם רכישת נכסי נשונל סטיל על ידי US סטיל תמורת 950 מיליון דולר, וברכישת נכסי בתלהם סטיל על ידי אינטרנשונל סטיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully