וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לא בירך: זה מה שתרוויח המדינה ממכירת WIZ לגוגל

17.7.2024 / 8:52

אם תושלם עסקת המכירה של חברת וויז (Wiz) לגוגל, ההכנסות ממסים יסתכמו בכ־9 מיליארד שקל, כך מעריכים גורמים בכירים באוצר; באוצר חוששים כי הסכום הגדול יעודד את הפוליטיקאים לוותר על חלק מהעלאות המסים בתקציב הקרוב

הפגנה ברחובות מול ביקור של ראש הממשלה נתניהו בחברת הייטק./מחאת הסטודנטים

אם תושלם עסקת המכירה של חברת וויז (Wiz) לגוגל, ההכנסות ממסים יסתכמו בכ־9 מיליארד שקל, כך מעריכים גורמים בכירים באוצר. הערכות אלה נמוכות מהפרסומים שלפיהם היקף ההכנסות יגיע לכ־12 מיליארד שקל. כמו כן, עדיין לא ברור אם העסקה תושלם, ואם זה יקרה בשנת הכספים הנוכחית או שהסגירה הסופית תתבצע במהלך 2025.

אומדני ההכנסות נסמכים על העובדה שההרכב הסופי של העסקה עדיין לא ברור. כך למשל, מה יהיה המרכיב ההוני בעסקה ומה יהיה החלק של האופציות. מה שברור הוא, שמייסדי החברה בראשות אסף רפפורט, המחזיקים ב־40% ממניותיה, יחויבו בתשלום המס בישראל.

אסף רפפורט, מייסד-שותף ומנכ"ל Wiz. עומר הכהן,
רפפורט. מייסדי החברה יחויבו בתשלום מס בישראל/עומר הכהן

באוצר חוששים כי ההכנסה החד־פעמית הצפויה בעסקת וויז עלולה לעודד את הפוליטיקאים להימנע מהחלטות כואבות בכל הנוגע לתקציב 2025, במיוחד בתחום המסים. מדובר בעיקר בהחלטה להעלות את המע"מ ב־1%, ובגין מהלך זה, נאמדות ההכנסות בכ־7.5 מיליארד שקל לשנה.

בניגוד למקרים קודמים, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא התקשר לרפפורט לברכו על העסקה. ייתכן שהדבר קשור לעובדה שרפפורט היה אחד המתנגדים הבולטים לרפורמה המשפטית והוא אף הוביל מהלכים להוצאת כספי הייטק לחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully