וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי ישראל מטעם התאחדות התעשיינים הוענקו במעמד נשיא המדינה

17.7.2024 / 9:54

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "שליחותה החשובה מכל של התעשייה הישראלית - להבטיח את עצמאותה היצרנית של מדינת ישראל". בין הזוכים: גיורא אקרשטיין, על תרומה משמעותית לתעשייה הישראלית, בניית הארץ ופיתוחה של מדינת ישראל.

נשיא המדינה במעמד הענקת פרס ישראל מטעם התאחדות התעשיינים. סיון פרג',
נשיא המדינה במעמד הענקת פרס ישראל מטעם התאחדות התעשיינים/סיון פרג'

טקס "פרס התעשייה ופרס מפעל חיים" של התאחדות התעשיינים, שמוענק מדי שנתיים לתעשייניות ותעשיינים שהובילו את התעשייה הישראלית להישגים יוצאי דופן ופורצי דרך, התקיים לפני שעה קלה במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג, נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר וראש עיריית תל אביב, רון חולדאי. כמו כן הגיעו לאירוע למעלה - 30 שגרירים מכל רחבי העולם שהגיעו לתמוך בישראל ובקהילה העסקית שלה, בהם שגריר סינגפור, שגריר יוון, שגריר איטליה, שגריר אוסטריה, שגריר קפריסין ועוד.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג פתח את האירוע ואמר כי "שליחותה החשובה מכל של התעשייה הישראלית - להבטיח את עצמאותה היצרנית של מדינת ישראל, את הביטחון התזונתי של אזרחיה, וכמובן את צורכי הביטחון הלאומיים שלנו - זו שליחות שעודנה נמשכת, גם במציאות הביטחונית המורכבת. ואתם עושים זאת 24 שעות ביממה, כל יום. תעשיינות ותעשיינים יקרים ואהובים, הישגיה של התעשייה שלנו, לכל אורך השנים, הם פירותיהם הישירים והמבורכים של הכישרון שלכם, של המנהיגות שלכם, של האמונה ביכולת ליצור יש מאין, של המקוריות מעוררת ההשראה, של החזון והמעשה היומיומי. התעשייה הישראלית, היא פוליסת הביטוח של כלכלת ישראל, וזאת אשר חרף היעדרם של משאבי טבע, אתם מצליחים להפתיע, בכל פעם מחדש, במוצרים ובפיתוחים ובעניין עולמי מרשים. באתי לכאן היום כדי להביע בפניכם, אנשי התעשייה הישראלית, את תודתי והערכתי על תרומתכם יוצאת הדופן למדינה ולחברה, בזמנים קשים ומורכבים - ובכלל, בכל ימות השנה. ואני בטוח שלהוקרה הזאת שותפים אזרחים רבים במדינה, היודעים כי יש להם על מי לסמוך, ויש במי להתגאות. ואני ממליץ להם תמיד לקנות כחול-לבן". נשיא המדינה גם בירך את זוכי הפרס ואמר כי "זכיתם, מכובדיי, בהוקרה מיוחדת ומכובדת הזאת על היותכם אלו הצועדים בראש המחנה, המובילים את פיתוחה של התעשייה ומבטיחים במו ידיהם את עתידה. אתם מיטיבים לשקף את הפסיפס האנושי המדהים שבו התברכנו - שרואים אותו הכי טוב בכל מפעלי התעשייה בארץ. אז אני מברך אתכם על הזכייה הנכבדה מאוד - ובעיקר על הדרך שהובילה לזכייה הזו - דרך שהיא השראה של ממש לרבים רבים. אימצו ותמשיכו ככה בכל הכוח. תודה רבה לכם".

"העלייה החדשה תבוא מהחברה החרדית"

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, אמר כי "אני שמח שלמרות המצב המאתגר בישראל, אנו מקיימים אירוע חגיגי זה וחולקים כבוד לזוכי פרס התעשייה ופרס מפעל חיים. כל אחד ואחת מהזוכים והזוכות תרם תרומה עצומה לתעשייה ולמשק בישראל - הוביל לחדשנות בתחומו, יצר עשרות עד אלפי מקומות עבודה חדשים במשק, תמך בעשייה חברתית ופילנטרופית ומהווה גאווה לאומית אמיתית לחברה בישראל. במעמד זה, מוטלת עלינו החובה לחשוב גם על הדור הבא. האם יש מי שימשיך את התעשיינים שלנו? שיפתח מוצרים חדשים וטכנולוגיות מתקדמות? שיפתח מפעלים חדשים דווקא בישראל ולא במדינות זרות? זוהי האחריות שלנו לדאוג לכך שאכן יהיה לנו את הדור הבא- דור שרוצה ליזום, שרוצה ליצור ורוצה להוביל את ישראל להישגים תעשייתיים חדשים. לשם כך עלינו להשקיע בחינוך הטכנולוגי ולצרף אוכלוסיות למעגל העבודה וההשכלה לרבות חרדים ובני החברה הערבית. ואסיים בנימה אופטימית ואומר, כי למרות כל הקשיים הרבים, יש לי אמונה ותקווה שהעתיד עוד לפנינו ואנו נצא חזקים יותר לכל האתגרים שהעתיד יזמן לנו". כמו כן הוסיף נשיא ההתאחדות, כי הוא אינו יכול להתעלם בערב זה מהמתרחש בצפון הארץ ואמר כי "אין לצפון הארץ עתיד אם אין לו תקווה, ואנחנו חייבים להחזיר את התקווה לצפון. זו החובה שלנו. היום המצב רחוק מלהיות מעודד - היום המפעלים הם אלו שמחזיקים את חבל הארץ, בקרבת הגבול מלבד המפעלים וכיתות כוננות, אין שם דבר. כל העסקים סגורים והתושבים מפונים. גם בדרום וגם בצפון- הממשלה צריכה להחזיר את הוודאות לתושבים ולעסקים. אף אחד לא ישקיע בצפון ובדרום ויפתח שם עסקים, אם הוא לא יאמין כי ישנה שם היתכנות לחיים נורמאליים. חיים אמיתיים עם ביטחון ויציבות. אנו בהתאחדות התעשיינים עושים כל שביכולתנו על מנת לסייע למפעלים, אשר כנגד על הסיכויים ממשיכים לפעול באזורים אלו- אבל ממשלת ישראל צריכה להתעורר- להגדיל משמעותית את היקפי הסיוע, לגלות אחריות ודוגמא אישית ולהעביר תקציב אחראי מוטה צמיחה".

זוכת פרס מפעל החיים, יהודית ריכטר, שנאמה בשם כל זוכי הפרס, אמרה כי "אני מאמינה שבכל חברה יש גם עובדים שיכולים ורוצים להירתם לפעילות של הקניית ידע חדש והרחבת אופקים של המעוניינים. אני מאמינה שראוי שחברות תעשייתיות ומפעלים יקימו פלטפורמות חדשות לפעילות של אחריות חברתית וסביבתית, כמטרה בפני עצמה. ועוד - אני מאמינה ש'העליה החדשה' שממנה יגיע כח עבודה, תבוא מן החברה החרדית, ומשכך - ודאי שהקניית ידע מקצועי תהיה התנאי להצלחת היקלטותה בשוק העבודה".

את הזוכים בחר חבר שופטים מיוחד, שמורכב משישה תעשיינים ותעשייניות, ובראשם התעשיין המפורסם ונשיא ההתאחדות לשעבר, דן פרופר.

ואלו הזוכים: זוכי פרס התעשייה הנם (לפי סדר הא'-ב') - אורנה שטנצלר, סנמינה מערכות רפואיות; דניאל בן עטר, אינטל; טל קאופמן, סימטל ננו ציפויים; יצחק בז'ארנו, תעשיות רדימיקס; נתן להב, קבוצת יהודה; פייר נעמה, מאפיית נסרי נעמה*. זוכי פרס מפעל החיים הינם (לפי סדר הא'-ב') -אבנר ספקטור, מדיספק; גיורא אקרשטיין, קבוצת אקרשטיין; דוד צור, קהמדע; דן אלמן, רשיונל סיסטמס; יהודית ריכטר, מדינול; רמזי גבאי, לירון ל.ג".

גיורא אקרשטיין וד"ר רון תומר. תמר מצפי,
גיורא אקרשטיין וד"ר רון תומר/תמר מצפי

גיורא אקרשטיין, יו"ר דירקטוריון קבוצת אקרשטיין, קיבל את הפרס מטעם התאחדות התעשיינים. אקרשטיין נחשב לאחד מהתעשיינים החשובים בישראל אשר הפך את קבוצת אקרשטיין לאחת מהחברות המובילות בארץ בתחומי הפיתוח הסביבתי, התשתיות ומוצרי הבנייה.

קבוצת אקרשטיין הוקמה על ידי צבי אקרשטיין ז"ל אביו של גיורא בשנת 1925 כבית מלאכה קטן בתל-אביב. מיד עם שחרורו מהצבא, הצטרף גיורא לחברה, הנהיג אותה במשך למעלה מ-60 שנה והפך אותה למובילה בתחומה בישראל. הפרס ניתן לאקרשטיין על היותו תעשיין בעל חזון שהביא לארץ את הפיתוחים והחידושים העדכניים ביותר בתחום תעשיית מוצרי הבטון ובראשן האבנים המשתלבות, אותן אין ישראלי שאינו מכיר, כמו גם מוצרים מתקדמים נוספים כגון צינורות דחיקה ואלמנטים מתועשים המשמשים לבניית הארץ, למיגון, לבניית בסיסי צה"ל, להקמת תשתיות, לצרכי תחבורה ולטיהור מים.

כיום פועלת הקבוצה בישראל ובארה"ב ומפעילה 17 מפעלי ייצור ב-3 אתרים בישראל בשטח כולל של כ- 300 דונם לצד שלושה אתרי ייצור בארה"ב. הקבוצה פועלת במקביל גם בתחומי הנדל"ן ומעסיקה למעלה מ-600 עובדים. מאז המלחמה החברה הגבירה את כושר הייצור שלה כדי לעמוד בביקושים הגבוהים למוצרי מיגון ואף זכתה במכרז מנהלת תקומה לבניית מבני מגורים שישמשו את תושבי העוטף.

עם קבלת הפרס, אמר גיורא אקרשטיין: "אני נרגש לקבל את פרס מפעל החיים מטעם התאחדות התעשיינים וגאה על פועלה ותרומתה המשמעותית של קבוצת אקרשטיין לפיתוח ובניין הארץ מעת קום המדינה. גם בתקופה הקשה אותה אנו חווים כיום, אנחנו באקרשטיין ממשיכים לייצר כל הזמן, לוקחים חלק בשיקום יישובי העוטף וגאים להוביל את תעשיית מוצרי המיגון בהתאם לצרכי המדינה".
בין הזוכים שקיבלו את הפרס בעבר: אלי הורביץ, יו"ר מועצת המנהלים טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ, גד פרופר, יו"ר לוריאל ישראל ורוני קוברובסקי, נשיא החברה המרכזית לייצור משקאות קלים בע"מ (קבוצה קוקה קולה ישראל).

  • עוד באותו נושא:
  • אקרשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully