וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא לשכת יועצי המס מוטרד ממתווה האוצר: "עסקים בצפון יצטרכו להחזיר כסף?"

עודכן לאחרונה: 17.7.2024 / 14:32

נשיא לשכת יועצי המס ירון גינדי אומר כי מתווה הארכת הפיצוי שעליו הודיע האוצר לא ברור ובעל משמעויות קשות, לא כולל חלק מהיישובים ובחלק מהענפים מדובר בפיצוי חלקי עד לצורך להחזיר מקדמות: "כאילו כולם נוסעים לרמת הגולן לטייל וליהנות והכל בסדר שם"

בווידאו: רו"ח ירון גינדי בריאיון לליאת רון בוואלה פתרנו על ההטבות לבעלי עסקים קטנים שיגדירו את עצמם "עסק זעיר"./אולפן וואלה

משרד האוצר הודיע אמש על הארכת מתווה הפיצויים לעסקים בשל מלחמת חרבות ברזל, אלא שהמתווה לא ברור, נותן פיצוי רק לחלק מהיישובים והעסקים ואף נראה כי הם עלולים להידרש להחזיר כסף. "המשמעויות של התוכנית קשות מאוד למגזר העסקי בצפון", אמר.

לדברי ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס, "יצאתי מבולבל מההודעה הזו". גינדי שוחח על הנושא בראיון ברדיו צפון 104.5fm ואמר כי "רב הנסתר על הגלוי. יישובי קו עימות שפונו רשאים להמשיך עם מסלול הקו האדום. הדבר השני, יהיו יישובי קו עימות שלא פונו, ויהיו זכאים למסלול מחזורים מרץ-יוני, אנחנו רק לא יודעים אילו יישובים שלא פונו זכאים למסלול הזה. לא יצאה עדיין רשימה, ולכן אנחנו צריכים לברר עם רשות המיסים, יש כאן בלבול ואני מקווה שנקבל תשובות מהירות. אילו יישובי קו עימות שלא פונו גם זכאים לקבל החזרים - עדיין לא יודעים".

נפילה בקריית שמונה. ללא קרדיט, אתר רשמי
נפילה בקרית שמונה. "העסקים בגליל העליון יהיו זכאים רק למענק סיוע, הוא לא מפצה אותך על אובדן הרווח. זה הגיוני?"/אתר רשמי, ללא קרדיט

גינדי טוען שלא סביר כי רק חלק מהעסקים בגולן יקבלו פיצוי - "יישובי רמת הגולן בענף התיירות זכאים למסלול האדום. אבל מה קורה לגבי בעלי המסעדות שגם סובלים מחוסר התיירות בעיר, אנחנו רואים שם ירידה של 90 אחוזים ומעלה, אותן מסעדות מינואר לא קיבלו כלום, זה לא נשמע לי הגיוני לאור מה שרמת הגולן חווה, כאילו כולם נוסעים לרמת הגולן לטייל וליהנות והכל בסדר שם".

עוד הוא מוסיף כי "יישובי גליל עליון, ניתן מסלול מחזורי ממרץ עד יוני, אבל קבעו אזורים מסוימים: אליעזר, מירון, כדידה, בר-יוחאי, ספסופה ואור גנוז. מה עם האחרים? מה עם צפת? מה עם מסעדות ועסקים אחרים בגליל העליון? שאר העסקים בגליל העליון, בענף התיירות יהיו זכאים רק למענק סיוע של הוצאות מזכות, הוא לא מפצה אותך על אובדן הרווח אלא רק השתתפות בחלק מההוצאות הקבועות שלהם, האם זה הגיוני?".

חבילת סלולר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
ירון גינדי 1. ראובן קסטרו
גינדי. "מי יבוא בעתיד ליזום עסקים בצפון או בדרום, כשהם רואים שהפקירו אותם לגמרי?"/ראובן קסטרו

גינדי מעלה נקודה מדאיגה לפיה בעלי עסקים בצפון יידרשו להחזיר מקדמות שכבר קיבלו: "היתה הוראת ביצוע של רשות המיסים בעבר שאמרה שעד מרץ, לעסקים האלה בגליל העליון, נותנים מסלול אדום, עכשיו קבעו להם מסלול זיכוי, אז אנשים יצטרכו להחזיר כסף? יצאתי מבולבל מההודעה הזו".

עוד אמר: "סיטואציה שבה אנחנו מפקירים את תושבי הצפון, בכל המקומות האלה שכל בר דעת מבין שהחיים לא חזרו למסלולם במהלך המלחמה, היה צריך לעשות איזשהו רף של 40 אחוז, לא משנה איפה אתה נמצא, כל עסק שנפגע מהמלחמה זכאי לפיצוי. אחרת מי בעתיד יבוא ליזום עסקים בצפון או בדרום, כשהם רואים שהפקירו אותם לגמרי? בסוף כל הפרויקטים האלה, גם של שיקום הצפון, וגם של שיקום הדרום, ייפלו על בירוקרטיה ורגולציה, וקשיים של פקידות שלא גרה שם, ולא חווה את המצב הזה על בשרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully