וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר מיקי זוהר: "המלחמה תימשך שנים, ועדת חקירה עכשיו זה חוסר אחריות"

עודכן לאחרונה: 17.7.2024 / 16:40

שר התרבות והספורט אומר כי "מי שמדבר על בחירות עכשיו עושה שגיאה חמורה. בזמן מלחמה אין מה לדבר על בחירות. אנחנו עדיין בעצימות גבוהה בעזה ובצפון עדיין לא התחלנו את המלחמה"

בווידאו: שרים בממשלה קראו להגיע לכנס של ארגוני ימין שמקדם התנחלות ברצועת עזה 23.01.24/ללא

"כולנו מופתעים מה-7 לאוקטובר וממה שקורה כעת. כולם מבינים עכשיו שזאת מלחמה שלא תסתיים בתוך שבועות או חודשים אלא תמשך מספר שנים. היא תמשך כל עוד חמאס שולט בעזה, החטופים לא חוזרים המפונים לא חוזרים לביתם והאיראנים ממשיכים לחמש את אויבנו" כך אומר בראיון שר התרבות והספורט מיקי זוהר.

האם משמעות מה שאתה אומר שוועדת החקירה שתקודם "אחרי המלחמה" תהיה רק בעוד כמה שנים?
"אם נגיע למצב שמדובר בשגרת מלחמה מסוימת עם עצימות נמוכה רק אז נתחיל בפעולות להקמת ועדת חקירה ממלכתית. לשלב הזה נגיע לדעתי בעוד מספר חודשים. כרגע הדברים הם שהמלחמה בצפון נמשכת ובדרום משלימים כמעט את העבודה".

ביחס לעמדתו בנושא הקדמת הבחירות מפרט השר זוהר: "טוב שהבחירות יתקיימו במועדן. מי שמדבר על בחירות עכשיו עושה שגיאה חמורה כי בזמן מלחמה אין מה לדבר על בחירות. צריך לדבר עכשיו על אחדות ולצרף מפלגות נוספות לקואליציה".

על השאלה אם המלחמה תמשך עוד כמה שנים ייתכן שגם הבחירות הרשמיות לכנסת יידחו משיב זוהר: "אנחנו עדיין במלחמה בעצימות מאוד גבוהה ברצועה, ובצפון אפילו עדיין לא התחלנו את המלחמה. בכל מקרה בעת זאת בכלל אי אפשר לדבר על בחירות".

"אבל מבטיח לך שכשיגיע המועד הבחירות הן יתקיימו במועדן. אסור לדחות בחירות אלא אם מדובר במצב חירום קיצוני. אם העצימות במלחמה תהיה קיצונית מאוד, אפשר לדחות אותם בחודש-חודשיים אבל אני לא רואה את זה קורה".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר בראיון עם טל שלו באולפן וואלה! 28 ביוני 2023. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
זוהר. לא יצאתי מישראל אחרי ה-7/10 אבל עכשיו אסע לאולימפיאדה"/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

בנוגע לדיוני תקציב 2025 קובע שר התרבות והספורט: "אני לא חושב שיש משרד ממשלתי שקיצוץ פסח עליו חוץ ממשרד הביטחון. המרכיב של הכספים הקואליציוניים חייב לעבור מהעולם והכול צריך להיות חלק מבסיס התקציב והגיע הזמן לתקן את העניין".

"תקציב 2025 יאושר במועד כי לא תהיה ברירה אלא לחוקק אותו. אני חותר לכך שיהיה תקציב דו שנתי כי לייצר יציבות וודאות תקציבית כי העולם מסתכל עלינו בעיניים קצת יותר ביקורתיות. תקציב דו שנתי יאפשר וודאות ואופק שיאפשר לראות מה מתכננים".

השר זוהר מתנגד להעלאת מסים ואומר: "זאת צריכה להיות הברירה האחרונה. אבל אם אתה רואה שאין שום ברירה ויש צורך במקורות תקציביים נוספים ייתכן שכשזה יעמוד על הפרק אתמוך בכך".

על המשחקים האולימפיים בפריס הוא אומר: "מאז ה-7 באוקטובר לא עזבתי את ישראל ולו פעם אחת כי לא הרגשתי שאני מסוגל. לאולימפיאדה בפריס אסע לימים בודדים. אצא לשם יומיים לפני טקס פתיחת המשחקים ואחזור ביום ראשון שלאחר מכן.

"אני מעוניין לוודא שהמשלחת נמצאת במקום הכי בטוח כדי לקבל את התנאים הטובים ביותר. ועדין אני אסע רק אם המצב הביטחוני יאפשר לי את זה. בתשובה לשאלתך אז אכן אסע עם רעייתי יחד עם מספר גורמי מקצוע אבל המימון יהיה על חשבונה".

  • עוד באותו נושא:
  • מיקי זוהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully