וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכוננים למלחמה ממושכת ויקרה: בריטניה הגדילה את תקציב הלחימה בעיראק ב-70%

דפנה מאור

27.3.2003 / 15:13

התקציב החדש הוא 4.7 מיליארד דולר, בנוסף לתקציב ביטחון של 41 מיליארד דולר; עלות מלחמת המפרץ הראשונה לבריטניה היתה 5 מיליארד דולר



שר האוצר של בריטניה הכריז על הגדלת התקציב למלחמה בעיראק ב-70%, ל-3 מיליארד ליש"ט (4.7 מיליארד דולר). הגדלת התקציב מתפרשת כנובעת מהערכה שהמלחמה תימשך זמן רב יותר מימים או שבועות ספורים, ותהיה מסובכת יותר, כפי שכבר נוכחו כוחות הקואליציה בדרכם לבגדאד.



שר האוצר, גורדון בראון, אמר כי יקצה את 1.25 מיליארד הליש"ט הנוספים למשרד הביטחון, שישתמש בהם לפי הצורך עם התפתחות המלחמה במפרץ. 120 מיליון ליש"ט נוספות כבר הוקצו לסיוע חירום בעיראק. תקציב הביטחון הכללי הוא 26 מיליארד ליש"ט (41 מיליארד דולר). בראון אמר גם כי בריטניה תוציא ככל שיידרש לצורך המבצע הצבאי, ובכך רמז כי ייתכן שיגדיל את התקציב. התקציב הכולל של ממשלת בריטניה השנה מתוכנן ל-420 מיליארד ליש"ט (670 מיליארד דולר).



במלחמת המפרץ הראשונה הוציאה בריטניה 2.5 מיליארד ליש"ט, או 3.3 מיליארד ליש"ט (5 מיליארד דולר) במונחים ריאליים נוכחיים, על השתתפותה במבצע סופה במדבר. באותה עת היתה תמיכה בינלאומית גדולה יותר למבצע, וארצות כמו ערב הסעודית, כוויית ויפאן השתתפו במימון המלחמה.



בארה"ב הגיש ממשל בוש הצעת תקציב בת 75 מיליארד דולר לכיסוי הוצאות המלחמה, כולל סיוע למדינות במזה"ת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully