וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט דחה את עתירת העמותה האיסלאמית: "אנחנו במלחמה"

18.7.2024 / 10:25

חשבון העמותה "אלקלוב אלרחימה" נחסם באוקטובר על ידי בנק לאומי מחשש שהוא משמש להעברת כספים לטרור. העמותה עתרה לבית המשפט והוא החליט נגדה: "לא הוכיחה לבנק שהכספים לא מועברים למשפחות של מחבלים, הבנק חשוף לסנקציות"

חנן פרידמן מנכ"ל בנק לאומי/מעריב

בנק לאומי זכה בניצחון בבית המשפט בעניין עמותת "אלקלוב אלרחימה": שופט בית המשפט המחוזי בת"א, יהושע גייפמן, דחה את עתירת העמותה ואישר לבנק להמשיך לחסום את חשבונה.

העמותה עתרה לאחר שבאוקטובר האחרון נחסם חשבונה על ידי הבנק, מחשש שהוא משמש להעברת כספים לטרור. לאחר תחילת המלחמה הגביל הבנק את חשבונה של העמותה .

לטענת העמותה עיקר פעילותה הוא איסוף תרומות למען ארגון טורקי שמסייע לפליטי מלחמת האזרחים בסוריה. רכז הפרויקטים של העמותה, ראיד באדר, היה פעיל בפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, אשר הוכרזה והוצאה מחוץ לחוק בעקבות קשריה עם ארגון הטרור חמאס.

בנק לאומי. דוד שי, Creative Commons
בנק לאומי/Creative Commons, דוד שי

העמותה הגישה עתירה נגד הבנק בטענה "לרדיפה משוללת יסוד", אולם השופט, כאמור, לא השתכנע, קיבל את עמדת בנק לאומי, דחה את הבקשה - ואישר לבנק לחסום את חשבון העמותה תוך השתת הוצאות משפט על העמותה.

"העמותה לא הוכיחה לבנק שהכספים לא מועברים למשפחות של מחבלים, בין אם מדובר במחבלים אסירים ובין אם שמדובר במחבלים שנהרגו בפעולות טרור, או שמבצעים פעולות טרור, והמדובר בתקופת מלחמה", נימק השופט גייפמן את החלטתו. עוד ציין, כי "מנכ"ל העמותה גם הודה בחקירתו, שלא ביקר אישית את 3,000 המשפחות ברשות הפלסטינית, וממילא אין לו ידיעה אישית, שאין להן או לחלקן זיקה לטרור".

עוד נכתב בפסק הדין כי "גם מאזן הנוחות אינו פועלת לטובת העמותה. לא הוסבר מדוע לא ניתן ולו באופן זמני לנהל את הפעילות של העמותה באמצעים אחרים. לא הובהר מדוע העמותה ככל שתזכה בתביעה, לא תוכל להיפרע באופן של פיצוי כספי.

"במידה ויתברר שפעילות המעותה נגועה בפעילות של מימון טרור, חשוף הבנק לנזקים וסנקציות, ועל כך יש להוסיף את הסיכון לשלומו של הציבור בתקופת מלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully