וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת ענק של כחצי מיליארד שקל: ה"קוף" סירב לשחרר את החברה

18.7.2024 / 18:54

צביקה בארינבוים הגיש תביעה על סך של כ-450 מיליון שקל בגין הפרת הסכם לרכישת Payabl: ה"קוף" התחייב להחזיק במניות תמורת מיליון יורו, ואז דרש 50 מיליון

צביקה בארינבוים. רמי רזנגר,
צביקה בארינבוים/רמי רזנגר

איש העסקים צביקה בארינבוים הגיש תביעה על סך של כ-450 מיליון שקל בגין הפרת הסכם לרכישת קבוצת סליקת האשראי הבינלאומית Payabl.

על פי כתב התביעה, רו"ח ניסים צרפתי המחזיק 50% ממניות הקבוצה בנאמנות, שימש כ"קוף", עבור איש העסקים דיטמר קנוכלמן ורעייתו. צרפתי התכחש למעמדו כנאמן, פעל לטרפד את העסקה למכירת הקבוצה לבארינבוים כדי להביא לאובדן העסקה

בארינבוים וחברות בבעלותו הגישו היום (יום ה') בבית המשפט המחוזי בתל אביב את תביעת הענק בשל טרפוד הסכם לרכישת מלוא מניות החברות בקבוצת Payabl. התביעה הוגשה נגד ניסים צרפתי שהינו בעל מניות המחזיק בנאמנות 50% (בשרשור) ממניות חברת Payabl CY Limited הקפריסאית ("החברה הקפריסאית"), נגד דיטמר קנוכלמן שהיה בעל מניות בחברה זו עד שנת 2017 ואיילת קנוכלמן, רעייתו של דיטמר שמחזיקה באופציה לרכוש מידי צרפתי את המניות בחברה הקפריסאית.

קבוצת פייבל היא קבוצה בינלאומית העוסקת בתחום סליקת אשראי ותיווך תשלומים אלקטרוניים ששוויה המוערך נכון להיום הינו כמיליארד שקל הקבוצה פועלת תחת רישיון של הרגולטור הקפריסאי והבנק המרכזי בקפריסין והיא מפוקחת על ידי רשויות נוספות באירופה ובאנגליה.

עוה"ד עפר פירט ממשרד פירט, וילנסקי, מזרחי, כנעני, המייצג את צביקה בארינבוים בתביעה, מסר: "משרדנו מייצג את מר צביקה בארינבויים כבר עשרים שנה. כל מי שמכיר אותו יודע שמר בארינבוים לא נוהג להגיש תביעות. כאן מר צרפתי פשוט הגדיש את השאה וגרם למר בארינבוים נזק עצום. בבית משפט נוכיח שה"קוף" (כפי שכינו אותו שותפיו) קם על יוצרו".

ניסים צרפתי. יח״צ,
ניסים צרפתי/יח״צ

על פי כתב התביעה בשנת 2020 רודיגר ודיטמר ניהלו מו"מ עם איש עסקים ישראלי מוכר לצורך מכירת קבוצת Payabl. לאחר שהמו"מ לא צלח, דיטמר ורודיגר שכרו את חברת הייעוץ העסקי הבינלאומית Rautenberg & Company כדי לנהל מכרז למכירת פעילות הקבוצה.

בשנת 2022 זכה צביקה בארינבוים במכרז, והצדדים החלו לנהל מו"מ לרכישת הקבוצה. בפגישה שערך צביקה בארינבוים עם איילת ודיטמר קנוכלמן בקפריסין, הוסבר לו שהם הבעלים בפועל של 50% מהמניות בקבוצת Payabl והיתרה מוחזקת בידיו של שותפם העסקי רודיגר טראוטמן.

הרשעתו של דיטמר בהליך פלילי בישראל "בפרשת כ.א.ל" גרמה לרגולטור הקפריסאי לדרוש שדיטמר לא יחזיק במניות קבוצת Payabl. בהתאם לזאת,לפי הנטען דיטמר קנוכלמן העביר את המניות שלו בחברה הקפריסאית (50%) לניסים צרפתי, מי שהיה אז אחד מחבריו הטובים, כדי שיחזיק עבורו את המניות כ"קוף" בלבד. עבור שירותיו כ"קוף" הוגדרה לצרפתי תמורה בסך של כ-1 מיליון יורו בלבד.

לפי כתב התביעה, כדי להבטיח לרודיגר ודיטמר שליטה מלאה בקבוצת Payabl גם לאחר העברת המניות, נערכו ונחתמו שורת מסמכים אשר מעגנים מנגנון נאמנות ומבטיחים לרודיגר את הכוח הבלעדי לקבל החלטות בנוגע למכירת הקבוצה ובכלל זה, התחייבות של צרפתי לחתום על כל מסמך ועסקה שרודיגר מביא למכירת הקבוצה.

כחלק ממסכת ההסכמים צרפתי גם חתם על הסכם אופציה למכירת המניות שנרשמו על שמו בקבוצה לרודיגר בתמורה זהה לשירותיו כ"נאמן" בסך של כ-1 מיליון יורו. במסגרת המו"מ, צרפתי עצמו גם אישר בפני צביקה בארינבוים שרודיגר הוא המוסמך הבלעדי לנהל מו"מ ולחתום על מכירה של קבוצת Payabl, ושצרפתי מחויב לאשר כל עסקה שרודיגר יסגור, עפ"י שיקול דעתו הבלעדי.

בתביעה מתואר כי על רקע מצגים ומסמכים אלה התנהל מו"מ ממושך בין צביקה בארינבוים לבין דיטמר ורודיגר לרכישת קבוצת Payabl. באוקטובר האחרון נחתם הסכם מחייב בין הצדדים למכירת קבוצת Payabl בתמורה של עד כ-120.8 מיליון אירו. כחלק מתנאי ההעסקה, סוכם שיחולקו לבעלי המניות דיבידנדים מתוך הרווחים הצבורים בקבוצה בסך של בין 60 ל-100 מיליון יורו נוספים. כלומר, התמורה לבעלי המניות בקבוצה הייתה מעל 200 מיליון אירו. כמו כן, הוסכם כי החל מאוקטובר 2023, ועד להשלמת העסקה יהיה זכאי בארינבוים לכ-30% מרווחי הקבוצה, ובהיקף מוערך של עשרות מיליוני יורו.

טראוטמן רודיגר. יח״צ,
טראוטמן רודיגר/יח״צ

עוד נטען כי אלא שלאחר חתימת ההסכם צרפתי החל להערים קשיים מתוך מטרה להכשיל את העסקה. צרפתי התנער מהתחייבויותיו ולפי הנטען בתביעה דרש מדיטמר ורודיגר כספים נוספים מעבר ל-1 מיליון היורו עליהם הוסכם עימו. צרפתי, הנאמן (או "הקוף" במילותיהם של רודריגר, דיטמר ובאי כוחם) בחר להתכחש למעמדו כ"נאמן" למניות של דיטמר בקבוצת Payabl ופעל באופן מכוון לגניבת המניות של דיטמר בקבוצה. כן נטען כי צרפתי איים על רודיגר ודיטמר שאלמלא ייכנעו לדרישותיו הכספיות וישלמו לו 50 מיליון יורו, הוא יפנה לרגולטור בקפריסין ויחשוף את העובדה שהוא רק "קוף".

בתביעה נטען כי מחשש שצרפתי יממש את האיום שלו, נכנעו דיטמר ורודיגר לדרישותיו והציעו לצרפתי תשלום (למעשה, "כופר") של עד 42 מיליון יורו. אבל גם לזה צרפתי סירב.

עפ"י כתב התביעה, פעם אחר פעם פנה צביקה בארינבוים אל צרפתי, לרבות באמצעות צדדים שלישיים, בניסיון למנוע ממנו לטרפד את העסקה ולסיים את הכל ברוח טובה.

טרם הוגש כתב הגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully