וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דב תדמור לא לבד: זאבי שילם 5.5 מיליון דולר דמי תיווך בעסקת בזק גם לזאב רום - מנהל עסקיו של צ'רנוי

אמיר הלמר

27.3.2003 / 17:09

התחייב לשלם לו 7.5 מיליון דולר בגין צירופו של מיכאל צ'רנוי לעסקה; הכסף הועבר לחשבונו של רום בשווייץ



דב תדמור לא לבד, ומסתבר שקיים זוכה נוסף שעשה "קופה" יפה מעסקת בזק, בה נמכרו בשנת 1999 מניות חברת כייבל אנד ווירלס בבזק לאיש העסקים גד זאבי תמורת כ-632 מיליון דולר.



המדובר באיש העסקים זאב רום, שנחשב מקורב למיכאל צ'רנוי - מי שהעמיד לזאבי לצורך רכישת המניות "הון עצמי" בסך של כ-150 מיליון דולר.



רום קיבל מזאבי 5.5 מיליון דולר עבור חלקו בתיווך העסקה ויצירת הקשר בין זאבי לצ'רנוי. זאבי התחייב לשלם לרום סך של 7 מיליון דולר בעבור התיווך, אך שילם לעת עתה רק 5.5 מיליון דולר.



נושא תשלום דמי התיווך של זאבי לרום עלה במסגרת הדיונים שהתקיימו בבית המשפט המחוזי בירושלים, בעניין עיכוב היציאה מהארץ שהוטל על רום וצ'רנוי, ותנאי השחרור בערובה בעקבות כתב האישום שהוגש כנגדם וכנגד גד זאבי ועו"ד מיכאל קומיסר בפרשה.



כזכור, כנגד הארבעה הוגש כתב אישום על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, בו נטען כי רכישת 20% ממניות בזק על ידי זאבי נעשתה שלא כדין. כתב האישום מייחס לצ'רנוי שמיוצג על ידי עו"ד יעקב וינרוט, ולזאבי שמיוצג על ידי עו"ד דן שיינמן, עבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.



כתב האישום כאמור הוגש גם נגד עו"ד מיכאל קומיסר, שייצג את זאבי בהליכי הרכישה של בזק, ונגד זאב רום, שניהל את עסקיו של צ'רנוי בישראל ומיוצג על ידי עו"ד נבות תל-צור. בכתב האישום נטען כי זאבי קיבל את האישורים לרכישת מניות בזק תוך שהוא מסתיר מהרשויות בישראל את העובדה שאת ה"הון העצמי" לרכישת המניות, בסך 150 מיליון דולר, קיבל מצ'רנוי.



במהלך הדיונים בעניין עיכוב היציאה מהארץ, טענה הפרקליטות כי רום קיבל מזאבי 5.5 מיליון דולר מתוך 7 מיליון דולר שהובטחו לו כדמי תיווך בעסקה, באמצעות העברת הכסף לחשבונו בבנק פי.בי בשווייץ. הפרקליטות טענה כי הדבר מעיד כי יש לו כספים רבים בחו"ל ולכן קיים חשש להימלטותו מהדין. העניין נדון בפני השופט מנחם דרורי מירושלים וטרם הוכרע.



בעקבות זאת מסתבר כי הסכום הכולל ששילם זאבי בעבור תיווך בעסקה הן לדב תדמור והן לזאב רום מגיע כבר ל-65 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully