וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדדים בוול סטריט יורדים לנוכח חשש ממלחמה ארוכה בעיראק - מדד המוליכים למחצה מאבד 1.5%

יהודה שויצר

27.3.2003 / 16:52

ברודקום נופלת ב-11% בעקבות הורדת המלצה; מיקרוסופט מאבדת 1.5%; מניות הנפט נופלות על רקע חשש מפני משבר נפט עולמי



התפוגגות החלום למלחמת בזק בעיראק גורר לירידות שערים במדדים המובילים בוול סטריט. התארכות של המלחמה הנוכחית עלולה להוביל להעמקת הגירעון בארה"ב ולבריחה של השקעות נוספות מהכלכלה הגדולה בעולם - מה שעלול לדרדר את ארה"ב לגל שני של מיתון. בוול סטריט מניות הנפט והיצוא נופלות בשיעור חד וגוררות עמן מטה את הדאו לירידה של 0.9%. מדד המוליכים למחצה נחלש ב-1.5%.



זירת המקרו: כלכלת ארה"ב צמחה ב-1.4% ברבעון הרביעי של 2002, כך מראים הנתונים המעודכנים והסופיים של ממשלת ארה"ב. מספרים אלה תואמים לנתוני התמ"ג הקודמים שנמסרו בסוף פברואר על ידי משרד המסחר האמריקאי, ותואמים לתחזיות האנליסטים.



מספר תביעות האבטלה הראשונות ירד ב-25 אלף בשבוע שעבר, הנמוך ביותר מאז תחילת פברואר; מספר התביעות היה 402 אלף בשבוע שהסתיים ב-15 במארס, ומספר תביעות האבטלה הכולל הסתכם ב-3.521 מיליון.



מורגן סטנלי קיצץ המלצתו לברודקום מ"משקל יתר" ל"משקל שווה" לאחר שהחברה הדיחה במפתיע את מנהל חטיבת השרתים שלה ועוררה אי ודאות נוספת בקשר להשקעה בחברה. מניות החברה נופלות ב-11%.



עוד במניות השבבים בולטת אפלייד מטריאלס עם ירידה של 1.5%; אינטל רושמת ירידה דומה ו-AMD מאבדת 1.7%.



בית ההשקעות גולדמן סאקס רכש נתח של 45% מהברוקר הגדול באוסטרליה - JBWere. גולדמן החליט לרכוש את הברוקר לאחר שנסיונותיו לחדור לשוק האוסטרלי באופן עצמאי העלו חרס. בית ההשקעות סירב לפרט נתונים פיננסים אודות העיסקה שבמסגרתה הוגדלו החזקותיו בברוקר לכדי 55%. גולדמן מסר כי 90 העובדים שיש לו באוסטרליה יצטרפו ל-1,300 עובדי JBWere, והחברה החדשה תיקרא גולדמן סאקס JBWere. מניות גולדמן יורדות בחצי אחוז.



במניות הטכנולוגיה המובילות נרשמת חולשה. מיקרוסופט מאבדת 1.5%; IBM נחלשת ב-0.9% ו0HP רושמת ירידה של 1.7%.



מניות הנפט נופלות בשיעור חד על רקע חשש מפני משבר נפט עולמי. מלחמת האזרחים הקשה המתחוללת בניגריה והירידה החדה בתפוקת הנפט של עיראק על רקע הלחימה שם בשילוב עם התפוקה הלא סדירה של וונצואלה עוררו חשש ממחסור בנפט. תפוקת הנפט בעיראק ירדה ב-75% מאז החלו הקרבות, בעוד בניגריה ירדה תפוקת הנפט ב-40% עם פרוץ מלחמת אזרחים עקובה מדם. שברון טקסקו (סימולCVX) יורדת ב-1%; BP מאבדת כמחצית האחוז.



חברת הפיננסים פרודנשל יורדת ב-1.2% לאחר שמסרה כי תרכוש 80% ממניות חטיבת הפיננסים של יונדאי בקוריאה תמורת 400 מיליון דולר. מהלך זה הינו במסגרת אסטרטגיית החברה לבסס אחיזתה בשוק הקוריאני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully