וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחנות קיץ בצל המלחמה: כבר לא טסים רחוק ולא משלמים הרבה

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 17:36

פורום Summer Camps ישראל מוציא אלפי בני נוער ישראליים למחנות הקיץ ברחבי הארץ ומציע מחנות קיץ בעלות של עד כ-1500 שקלים. שונה גודמן סון, מייסדת הפורום: "המטרה שלנו היא שכל ילד בישראל יוכל לחוות את החוויה הזו, שמבחינתי היא משנת חיים"

מחנה מסע ישראלי. באדיבות המחנה,
מחנה מסע ישראלי/באדיבות המחנה

בקיץ מורכב כמו זה, קיץ 2024 שמתרחש בצל מלחמה, הורים חוששים לשלוח את הילדים למחנות קיץ רחוק מהבית ובכל זאת, דווקא השנה, ניכרת עלייה בביקוש במסגרות חינוך בלתי פורמאליות לילדים ובני הנוער, ככל הנראה כצורך אמיתי להתנתק מהמצב, להחליף אווירה, לזכור שיש פה חיים והתקווה גדולה להכיר חברים ולאסוף חוויות טובות.

אחת ממטרותיו העיקריות של פורום Summer Camps ישראל היא לספק הזדמנויות לחינוך בלתי פורמאלי איכותי ומקצועי לילדים ונוער ישראלים, ולהעביר להם ערך ערכים כמו כבוד לאחר, סובלנות, העצמה והתפתחות אישית וחברתית.

על פי העקרונות המנחים של הפורום, לא צריך לטוס רחוק ולשלם הרבה, כדי ליהנות מחוויה בלתי נשכחת, בטוחה ועוטפת. פורום Summer Camps ישראל שמוביל מעל ל- 40 מחנות קיץ ברחבי הארץ, מציע את החוויה במגוון רחב של מחירים כדי שיתאימו לכל כיס.

המחנה המשותף. הדס דנון,
המחנה המשותף/הדס דנון
מחנה ישראקאמפ. אדיבות מחנה ישראקאמפ,
מחנה ישראקאמפ/אדיבות מחנה ישראקאמפ

מבין מחנות הקיץ שמציג הפורום מצאנו למשל את:

"נוער לתת" - מחנה קיץ שיעלה 950 שקל לחניכ/ה לתקופה של 5 ימים (121 שקל ליממה.

מחנות הקיץ של "מסע ישראלי" - מחנות קיץ שיתקיימו בשיתוף הרשויות המקומיות ויעלו 1,500 שקל לתקופה של 10 ימים (150 שקל ליממה).

One Team Camp - מחנה קיץ שיעלה 500 שקל לחניכ/ה לתקופה של 10 ימים (50 שקל ליממה).

ועוד...

מחנות הקיץ של פורום סאמר קאמפ. יח"צ,
מחנות הקיץ של פורום סאמר קאמפ/יח"צ
פורום סאמר קאמפ ישראל. אדיבות המחנה,
פורום סאמר קאמפ ישראל/אדיבות המחנה

ערכים של סולידריות ואחדות חברתית

מחנות הקיץ שמפעיל פורום Summer Camps ישראל חורטים על דגלם את ערכי הסולידריות והאחדות החברתית, בין המחנות מחנה המשלב בין אוכלוסיות של ילדים ונוער בסיכון יחד עם ילדים עם צרכים מיוחדים, מחנה שמחבר בין נוער דתי לחילוני בהתנדבויות ובפעילויות משותפות, מחנה התנדבות למען הקהילה יחד עם בני ובנות נוער מכל המגזרים - מוסלמים, יהודים, נוצרים ועוד.

המחנות מקנים לנערים ולנערות חוויה מלאת תוכן והעשרה, אטרקציות וחוויות משותפות, התנדבויות והיכרות עם חברים חדשים מאוכלוסיות שמעולם לא פגשו. מחנות הקיץ נמשכים כ -10 ימים הכוללים לינה וניתוק מהניידים. הניתוק, כך על פי מחקר של הפורום, מאפשר לילדים לחוות חוויה עמוקה, ליצור חברויות וקשרים חזקים להיפתח ולדעות שונות משלהם, מה שמעלה את תחושות המסוגלות וההערכה העצמית שלהם ומסייע לחיבור בין אוכלוסיות שונות.

יום קליטה במחנה. הדס דנון,
יום קליטה במחנה/הדס דנון

מחנות לקהילות המפונות

השנה הפורום לא פעל רק במתכונת של מסגרת קיץ לילדים אלא התגייס ליצירת מחנות ייחודיים שיהוו מקום בטוח לבני הנוער מהקהילות המפונות. מתוך המצב המורכב והמצוקה שאליה נקלעו הקהילות המפונות מעוטף עזה והצפון, עלה הצורך במסגרת חינוכית בלתי פורמאלית שתפגיש את בני הנוער המפונים עם קבוצת השווים שלהם איתם יוכלו לעבד את הרגשות מהתקופה המורכבת, לחוות חוויות טובות ומשותפות עם חבריהם ולקבל הפוגה מהמצב.

המחנות זכו להצלחה רבה, יצאו לפועל 22 מנות בהם השתתפו למעלה מ-2,000 בני ובנות נוער מהקהילות המפונות. ומחנות אלו ימשיכו לפעול גם לאורך הקיץ הקרוב לצד מחנות רבים נוספים, במטרה לאפשר לכל בני הנוער בישראל קיץ בלתי נשכח וחוויה חיובית בתוך מציאות מורכבת. "הענקתם לילדים שלנו ימים של שפיות בתקופה כל כך אפלה", סיפרה אחת האימהות.

פורום סאמר קאמפ והרשויות המקומיות תרמו מעל 15 מיליון שקל כדי להוציא אלפי בני נוער מפונים למחנות קיץ, שהילדים המפונים יוכלו באיזשהו אופן לחוות קיץ "נורמלי". כך למשל משיתוף פעולה בין פורום סאמר קאמפ ישראל ועיריית שדרות, יצאו מעל 700 בני נוער למחנות קיץ בעלות של שלוש מיליון שקל, כאשר 500 ילדים הצטרפו למחנה "קימאמה" ו-200 למחנה "מסע ישראלי".

summer camp israel. לנו בן עזרא,
summer camp israel/לנו בן עזרא

יוצאים להפוגה

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות: "אנחנו מודים לפורום Summer Camps ישראל על שיתוף הפעולה ועל ההזדמנות להוציא את ילדינו למחנות קיץ אחרי תקופה מורכבת ולהעניק להם חווית קיץ מיוחדת והפוגה מהמצב". מחנות קיץ נוספים לבני נוער מפונים בסבסוד הפורום והרשויות היו בשער הנגב, חוף אשקלון, קריית שמונה. בנוסף, הפורום התגייס להוציא אלפי ילדי מילואים למחנות קיץ גם כן, בעלות של 2,490 שקל במקום 5,000 שקל, כשלנרשמים יהיה החזר של 1,500 שקל".

שונה גודמן סון, מייסדת הארגון: "Summer Camps הם הזדמנות מדהימה להעצים ילדים ולהניח יסודות חזקים להתפתחות שלהם". "ההפוגה הזו של כמה ימים שמנתקת אותם מהמציאות הקשה מאפשרת להם להיפתח, לשנות קצת אווירה, להתחבר עם חברים שלא ראו וגם קצת לעצמם".

לפרטים נוספים ולהרשמה למחנות הקיץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully