וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל חדש ליצרנית המכ"מים של החץ וכיפת ברזל: "המרכיב החשוב ביותר בהגנה על אזרחי ישראל"

עודכן לאחרונה: 21.7.2024 / 8:38

הצלחה במכירות חטיבת ההגנה האווירית שניהל, עם עסקאות ענק בגרמניה, מרוקו ולפי מקורות זרים גם באזרבייג'אן, הביאו את דירקטוריון התע"א למנות את דרור בר לסמנכ"ל תע"א ומנכ"ל אלתא

יירוטי כיפת ברזל בצפון הארץ. 16.12.23/מערכת וואלה!

כחצי שנה לאחר מינויו המפתיע של מנכ"ל אלתא הקודם, יואב תורג'מן, למנכ"ל רפאל, מינה לו דירקטוריון התעשייה האווירית מחליף. דרור בר ימונה לתפקיד סמנכ"ל תע"א ומנכ"ל אלתא, מפעל המכ"מים, הכלים האוטונומיים ורכבי הסיור של החברה.

מסיבות היסטוריות, בעיקר מחשבות על הנפקתו הנפרדת של המפעל, רשומה אלתא כחברת בת של התע"א, מעמד שאין למפעלים אחרים שלה. אלתא פיתחה ומייצרת את מכ"מי החץ, כיפת ברזל, מעיל רוח ואת המכ"ם המותקן בחלק מלווייני הריגול אופק של צה"ל. היא גם בונה מטוסי מודיעין ובקרה אווירית, מפתחת מערכות לוחנה אלקטרונית וסייבר והסבה לצה"ל את דחפורי הקטרפילר די-9 להפעלה מרחוק כדי לא לסכן מפעיל באזורים מאוימים, שזוכה לשימוש כעת בעזה. במלחמה נעשה גם שימוש מבצעי ראשון ברכבי הזיבאר שהיא מספקת לצה"ל.

דירקטוריון אלתא, בראשות מנכ"ל התע"א בועז לוי, החליט פה אחד לאמץ את המלצת ועדת האיתור, בראשות היו"ר עמיר פרץ, ולבחור בבר לתפקיד. המינוי כפוף לאישור הוועדה לבדיקת מינויים, אישור שר הביטחון ואישור השר לשת"פ אזורי הממונה על רשות החברות הממשלתיות. עד אז המינוי ייחשב לזמני.

בר הוא מהנדס חשמל ובעל תואר שני בניהול עסקים, שהצטרף לתע"א לפני כ-22 שנים ומנהל כיום את "מפעל הגנה אווירית" בחטיבת מערכות טילים וחלל. "דרור הוביל את המפעל מזה מספר שנים להישגים עסקיים רחבי היקף, במקביל להישגים מבצעיים וטכנולוגיים משמעותיים בישראל ומול לקוחות רבים בעולם", נאמר בהודעות התע"א, לאחר שבשנים האחרונות מכרה החטיבה את מערכת החץ לגרמניה בעסקת ענק בשווי 3.5 מיליארד דולר, למרוקו בחצי מיליארד דולר, ולפי מקורות זרים גם לאזרבייג'אן ולאיחוד האמירויות ביותר ממיליארד דולר נוספים.

בעברו שימש מהנדס ראשי לפיתוח מערכת מכ"מ מתקדמת באלתא וכמהנדס פיתוח במפעל, לאחר שברשירותו הצבאי שימש כקצין במערך ההגנה האווירית של חיל האוויר.

דרור בר מנכ"ל אלתא. התעשייה האווירית,
דרור בר מנכ"ל אלתא/התעשייה האווירית
מכ"ם כיפת ברזל בשירות צבא קנדה. צבא קנדה,
מכ"ם כיפת ברזל בשירות צבא קנדה/צבא קנדה

"אני משוכנע שלבר יש את הניסיון, היכולת והכישורים הנדרשים להוביל את אלתא להצלחה אל מול האתגרים הרבים והיעדים הניצבים בפניה, בדגש על מלחמת 'חרבות ברזל' והשלכותיה, ודווקא בימים אלה בהם האתגרים הביטחוניים לרבות יכולות האיתור והזיהוי הן המרכיב החשוב ביותר בהגנה על אזרחי ישראל", מסר עמיר פרץ.

מנכ"ל התע"א, בועז לוי, שמונה במקביל ליו"ר אלתא, מסר כי "בחירתו של דרור בר לתפקיד תהווה גשר טכנולוגי ועסקי של התע"א כולה לפיתוח, למימוש ולאספקת המוצרים של אלתא בחלל, באוויר, בים, ביבשה, במודיעין ובסייבר, כחלק מפתרון מערכתי של התעשייה האווירית כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully