וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעל החיתולים נפגע מטיל: "אם היה שם מישהו זה היה נגמר רע מאוד"

עודכן לאחרונה: 21.7.2024 / 15:51

לדברי מנכ"ל מפעל בייביסיטר בקיבוץ עמיר שספג אמש פגיעה: "נגרם נזק מאוד גדול למפעל, לתשתיות, לחומרי הגלם, מעריך שבכמה מיליונים טובים. אם זה היה בתל אביב מס רכוש כבר היה מגיע, אבל אנחנו לא מעניינים אף אחד"

פגיעת טיל במפעל החיתולים בייביסיטר, קיבוץ עמיר/יח"צ

"אחרי עשרה חודשים של ריצות למיגוניות חטפנו, נפלה רקטה במחסן - אם חלילה היה שם מישהו זה היה נגמר רע מאוד", כך אומר פיני אזולאי, מנכ"ל מפעל החיתולים "בייביסיטר" בקיבוץ עמיר, על נפילת הרקטה במפעל. אזולאי אמר את הדברים במסגרת ראיון ברדיו 104.5fm.

לדבריו, "מפעל 'בייביסיטר' בקיבוץ עמיר הוא מפעל חיוני בו מייצרים חיתולים ומוצרי ספיגה לבתי חולים. אתמול אחרי עשרה חודשים של ריצות למיגוניות חטפנו, נפלה רקטה במחסן מאחורה, נזק מאוד גדול למפעל, לתשתיות, לחומרי הגלם, לפי כמות הנזק והרסס, אם חלילה היה שם מישהו, זה היה נגמר רע מאוד".

הוא מספר על המפעל כי "יש לנו 160 עובדים, תמהיל מדהים של החברה הישראלית: ערבים, דרוזים, צ'רקסים, עולים חדשים ויהודים, ערבות הדדית מטורפת, עובדים מסביב לשעון כדי לספק את המוצרים שלנו ללקוחות ובתי החולים. תקופה מטורפת, אבל נראה שאנחנו לא מעניינים אף אחד".

לדברי אזולאי המפעל לא קיבל שום פיצוי עד כה: "לא קיבלנו מאומה, ממשיכים לשלם ארנונה ומיסים. העובדים שלנו מפונים לטבריה, עפולה ותל אביב, אנחנו דואגים להם להסעות הלוך וחזור, גם לתל אביב, יש לנו מלון באזור שחלק מהעובדים ישנים בו, אין לנו הרבה ברירות אף אחד לא עוזר לנו, אנחנו צריכים לעזור לעצמנו. אני כבר שעה באתר של מס הכנסה להבין איך פותחים קריאה וזה כל פעם זורק אותי החוצה".

פגיעת טיל במפעל החיתולים בייביסיטר, קיבוץ עמיר יולי 2024. יח"צ, צילום מסך
פגיעת טיל במפעל החיתולים בייביסיטר, קיבוץ עמיר יולי 2024/צילום מסך, יח"צ

כשנשאל מנכ"ל המפעל על הפגיעה אמר כי "יש פגיעה בעבודה. אנחנו עובדים כרגיל, אנשים עובדים משמרות של 12 שעות במקום של 8 שעות, משתדלים לספק את כל צורכי השוק, ועדיין מאוד קשה, העלויות מטורפות, עלויות חומרי הגלם ולא העלנו מחירים, אנחנו לא יכולים להעלות מחירים, אנחנו לא 'שטראוס', 'עלית' ולא 'פמפרס' - אנחנו תעשייה ישראלית אמיתית".

מישהו בא לראות את הפגיעה במפעל?
"לא. טרם. אין עם מי לדבר. מעריך שבתל אביב כבר מס רכוש היו. מעריך את הנזק בכמה מיליונים טובים, בעיקר בחומרי הגלם ותשתיות".

בסיום דבריו אמר: "אנחנו נמצאים במציאות מטורפת, אני לא בטוח שאנשים מבינים את מה שקורה כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully