וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת שירותי הבריאות הלת-סאות הודיעה על שמיטת חובות בהיקף של מיליארד ורבע דולר

סוכנויות הידיעות

27.3.2003 / 21:48

החברה הואשמה בשבוע שעבר בהונאת ענק חשבונאית במהלכה ניפחה את רווחיה ב-1.4 מיליארד דולר מאז 1999; סמנכ"ל הכספים הודה אתמול בסעיפי קשירת קשר והונאת ני"ע



ספקית שירותי הניתוח והשיקום הגדולה בארה"ב חברת הלת-סאות (סימול: HLSH.PK), המואשמת בהונאה חשבונאית, הודיעה על שמיטת חובות בהיקף של 1.25 מיליארד דולר לאחר שלא הצליחה להגיע לפשרה עם נושיה.



החברה לא תעמוד בתשלומי ריבית על מספר איגרות חוב ובנוסף לא תעמוד בפירעון אג"ח בהיקף של 350 מיליון דולר שיפקע ב-1 באפריל. מקורבים למצב טוענים כי במקרה שהחברה לא תעמוד בתשלומיה על האג"ח להמרה שהנפיקה, יוכלו נושיה לחייב אותה להיכנס להליך של פשיטת רגל.



בשבוע שעבר האשימה רשות ניירות ערך האמריקאית את החברה ואת מנכ"לה ריצ'רד סקרושי בניפוח רווחי החברה ב-1.4 מיליארד דולר מאז 1999. החברה הוציאה את סקרושי ואת סמנכ"ל הכספים וויליאם אוונס לחופשה מנהלית בעקבות האישומים.



ההאשמות הביאו את החברה לחפש נואשות אחר מקורות מימון נוספים על מנת להימנע מפשיטת רגל. "וול סטריט ג'ורנל" דיווח שהחברה עשויה להידרש למימון של עד 1 מיליארד דולר כדי למנוע פשיטת רגל.



אתמול הודה אוונס בסעיפים של קשירת קשר והונאת ניירות ערך בעקבות עסקת טיעון אליה הגיע מנכ"ל החברה לשעבר ווסטון סמית. עובדים נוספים הודו בימים האחרונים בתחבולות בלתי כשרות וצפויות עסקות טיעון נוספות.



מניות החברה, שנמחקו בתחילת השבוע ממסחר בבורסת ניו יורק, נופלות היום בכ-10% למחיר של 11 סנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully