וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות בבורסות על רקע חשש מהשלכות המלחמה בעיראק על הכלכלה הגלובלית

איתמר וולקוב

27.3.2003 / 21:59

בלטו בירידות מגזרי הביטוח והנפט; לונדון ירדה ב-1.7% ופאריס ב-2.3%, על רקע ירידה חדה באמון העסקים בכלכלת צרפת



במרבית הבורסות הגדולות באירופה נרשמו היום ירידות שערים, על רקע חששות המשקיעים להתארכות המלחמה בעיראק שתפגע בכלכלת בריטניה וארה"ב - שותפת הסחר הגדולה ביותר של מדינות היבשת. תרמה לירידות נפילה חדה מהצפוי במדד הביטחון העסקי במארס בצרפת; בפאריס ירד מדד קאק 40 ב-2.3%, בלונדון ירד מדד FTSE ב-1.7% ואילו בפרנקפורט נהנה מדד דקס משעת הסגירה המאוחרת וסיים את המסחר בעלייה של 0.2%, הודות להתמתנות הירידות בניו יורק.



מדד הביטחון העסקי בצרפת נפל לשפל של חמישה חודשים וסיפק עדות נוספת לחולשה הפושטת בכלכלת אירופה. המדד, המבוסס על סקר שנערך בקב 2,000 חברות, ירד ל-94 נקודות בחודש מארס, מרמה של 97 נקודות בפברואר. הירידה היתה חדה מהתחזיות לקריאה של 96 נקודות.



השווקים באירופה לא התרשמו לטובה מנתונים צפויים לגבי הצמיחה בארה"ב. כלכלת ארה"ב צמחה ב-1.4% ברבעון הרביעי של 2002, כך מראים הנתונים המעודכנים והסופיים של ממשלת ארה"ב. מספרים אלה תואמים לנתוני התמ"ג הקודמים שנמסרו בסוף פברואר על ידי משרד המסחר האמריקאי, ותואמים לתחזיות האנליסטים. לפי הערכות תגיע הצמיחה ברבעון הראשון ל-2%.



ירידות חדות נרשמו במניות חברות הביטוח; מניות סוויס רה עלו ב-6.6% על רקע הערכות כי לא תיאלץ לגייס עוד כספים, למרות שהודיעה על קיצוץ הדיווידנד ביותר מחצי, בעקבות הפסד שנתי שני ברציפות. מינכן רה, חברת ביטוח המשנה הגדולה בעולם, נפלה ב-10.3%, לאחר שרשמה רווח של 1.2 מיליארד דולר בשנת 2002 בזכות מכירת אחזקות, אשר קיזזה את המחיקות שרשמה על השקעות במניות.



קומרצבנק הגרמני ירד ב-0.1% לאחר שמסר כי יסגור פעילות ההשקעות במניות ביפאן. מהלך זה הנו חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית הבנק להתמקד בעסקים רווחיים ולצמצם בפעילות ובכוח אדם עודף. מניות דויטשה בנק עלו ב-0.7%.



המשבר בענף התעופה העולמי הולך ומתעצם ככל שנמשכת המערכה בעיראק. לפי נתונים עדכניים, ירדה תעבורת הנוסעים בקווי התעופה אמריקאיים ב-10% מאז תחילת המתקפה בעיראק. במספר ההזמנות לטיסות עתידיות נרשמה נפילה חדה. לירידה הנוכחית קדמה ירידה נוספת של 10% בחודשים שלפני פרוץ המלחמה. על רקע הנתונים העגומים יורדות מניות חברות התעופה באירופה. אייר פראנס נפלה ב-5.1%, לופטהנזה איבדה 2.6%, ובריטיש אירווייס צנחה ב-4.6%.



מניות הנפט נפלו בשיעור חד על רקע מלחמת האזרחים הקשה המתחוללת בניגריה והירידה החדה בתפוקת הנפט של עיראק על רקע הלחימה שם. תפוקת הנפט בעיראק ירדה ב-75% מאז החלו הקרבות. בניגריה ירדה תפוקת הנפט ב-40% עם פרוץ מלחמת אזרחים עקובה מדם. טוטאל פינה ירדה ב-2%; רפסול ב-4.2% ומניית BP איבדה כ-3.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully