וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפט זינק בניו יורק בכ-6% חזרה לרמה שמעל 30 דולר לחבית - עקב המצב בעיראק ובניגריה

איתמר וולקוב

27.3.2003 / 23:00

הקרבות בין כוחות הצבא לאזרחים בניגריה פגעו ביצוא הנפט מהמדינה; מחיר חבית נפט מסוג טקסס מתוק למסירה במאי עלה ל-30.37



מחיר הנפט הגולמי זינק היום בבורסת הסחורות בניו יורק ב-6.1%, ושב בחזרה אל מעל לרמת 30 דולר לחבית. זאת, על רקע הפגיעה ביצוא הנפט מניגריה ועיראק, המספקות יחדיו כ-6% מצריכת הנפט העולמית. החששות ממחסור בנפט שעושי לפגוע בכלכלה גלובלית השברירית גבר על ניסיונות ההרגעה של קרטל הנפט אופ"ק שאמר כי ימלא כל מחסור שיווצר.



בניו יורק עלה מחיר חבית נפט גולמי מסוג טקסס מתוק, למסירה במאי, ב-1.74 דולרים ל-30.37 דולר; בלונדון זינק מחיר חבית נפט מסוג ברנט למסירה במאי ב-1.53 דולרים, 6%, ל-26.82 דולר.



שר האוצר של בריטניה אותת על התארכות המלחמה כבישר על הגדלת התקציב למלחמה בעיראק ב-70%, ל-3 מיליארד ליש"ט (4.7 מיליארד דולר). גם בכירים בצבא ארה"ב אמרו ל"וואשינגטון פוסט" כי המלחמה תיארך כמה חודשים ותצריך הזרמת כוחות נוספים לעיראק. התארכות המלחמה בעיראק מטילה צל כבד על המשך התפוקה הסדירה מהמדינה. מאז תחילת המלחמה ירד יצוא הנפט מעיראק ב-75%.



תרמו לעליות דבריו של מפקד הכוחות הבריטיים בעיראק, כי עבודות השיקום לחידוש אספקת הנפט מהשדות הבוערים באזור רומליה צפויות להימשך 3 חודשים, מרגע שיתחילו, בעלות משוערת של מיליארד דולר. שדות הנפט באזור מספקים מחצית מאספקת הנפט של עיראק, 2.5 מיליון חביות נפט ביום.



גם מלחמת האזרחים בניגריה מאיימת על אספקת הנפט העולמית. רויאל דאץ'/של, חברת הנפט הגדולה באירופה, הודיעה אתמול כי יצוא הנפט מניגריה ירד ב-40%, עקב הקרבות בין כוחות הצבא לאזרחים בנהר הניז'ר. חברות הנפט הפעילות במדינה, בהן שברון-טקסקו האמריקאית וטוטל פינה הצרפתית, אמרו כי אינן יודעות מתי יחודש יצוא הנפט במלואו. ניגריה היא יצואנית הנפט הרביעית בגודלה בקרטל הנפט אופ"ק. הירידה בתפוקה מחסירה 3.3 מיליון חביות נפט מההיצע העולמי, יותר מעודף התפוקה של אופ"ק.



אתמול דווח כי מלאי הנפט של ארה"ב עלה בשבוע שעבר ב-3.7 מיליון חביות ל-273.9 מיליון, הודות לזינוק של קרוב למיליון חביות ביום ביצוא הנפט למדינה. בכך שבו רמות המלאי אל מעל לרמה הקריטית של 270 מיליון חביות, רמה בה לדברי משרד האנרגיה עלולים להיווצר מחסורים בנפט למסירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully