וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבה האמיתית של שר האוצר לסגור חשבון עם הבנקים

עודכן לאחרונה: 24.7.2024 / 6:36

גם אם שר האוצר מוטרד מהריבית האפסית שהבנקים משלמים על יתרות בעו"ש, קשה להתעלם מההנחה שהוא מנסה לחסל חשבונות מסיבות לא ענייניות; פרשנות

סמוטריץ למשפחות חטופים: ״אין נזק גדול יותר שאתם עושים לקרוביכם, מלהכניס פוליטיקה״/דוברות מטה המשפחות

פורום בכירי המשק הצטרף אתמול לנגיד בנק ישראל בקריאה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' לאשר בהקדם תקציב המדינה המתווה את סדרי העדיפויות ושימנע זינוק בגרעון. ובמה עסוק שר האוצר? בתקציב? בגרעון? במצב המשק? ממש לא.

שר האוצר מצא השבוע פנאי כדי לחסל חשבונות עם המערכת הבנקאית. בנאומו שלשום בכנסת איים שר האוצר להכפיל את המס על הבנקים ב-2025 כי ההתנהלות שלהם חזירות. הוא הדגיש שהוא היחיד שהטיל מיסוי בהיקף 2.5 מיליארד שקל על המערכת הבנקאית.

עילת הזעם הקדוש של שר האוצר היא שחלק מהבנקים ביטלו את הריבית שהם משלמים על יתרות העובר ושב כשהריבית על האוברדרפט ממשיכה להיות גבוהה. לגופו של עניין: שר האוצר נטפל למערכת העסקית היחידה הפועלת כמו שצריך וטוב שכך.

הבנקאות היא ספק האשראי הגדול במשק והיא אחת משלמת המיסים מהגדולים במשק המאפשרים לסמוטריץ' לבזבז את הכסף על כספים קואליציוניים. בזכותה המשק צומח והיא נהנית ממוניטין בינלאומי. אוי ואבוי אם מישהו במערכת הפיננסית העולמית יפקפק בחוסנה.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ בועידת "בין ביטחון לטכנולוגיה" של מקור ראשון והמרכז האקדמי לב, 30 ביוני 2024. לירון מולדובן- מקור ראשון, אתר רשמי
סמוטריץ'. הביע חשש מפגיעה בחופש העיתונות/אתר רשמי, לירון מולדובן- מקור ראשון

וחוץ מזה כשהוא מטיל מס של 2.5 מיליארד שקל על הבנקים, ממי ייגבה הכסף? הרי המערכת הבנקאית הגדולה (לאומי והפועלים) נשלטת על ידי הציבור. כשיש רווחים מחלקים דיווידנדים וכולנו נהנים מכך. כשאוצר בוזז מהבנקים 2.5 מיליארד שקל לחור פיננסי שחור, זה בא על חשבוננו.

צריך להודות לאל שהבנקאות ניצלה מתחום אחריותו הישירה של סמוטריץ'. האם באמת הדאגה לריבית היא העומדת לנגד עיניו של שר האוצר עד כדי כך שהוא קובע "שההתנהלות הבנקאית חזירית"? נראה שמעבר לדאגה לציבור יש נושאים אחרים שבאמת מטרידים את שר האוצר.

השבוע הניחה ח"כ לימור סון הר מלך מעוצמה היהודית של סמוטריץ' הצעת חוק לפיה ייאסר על בנקים לחסום חשבונות של לקוחות שהוטלו עליהם סנקציות בינלאומיות. לפי ח"כ הר מלך הכללתו של לקוח ברשימת סנקציות של מדינה זרה, לא יאפשר לבנק לחסום אוטומטית את פעילותו הבנקאית.

עצם העלאת הצעת חוק הזויה כזאת עלולה לפגוע בדירוג האשראי של המשק. חברת עוצמה יהודית דואגת בעצם רק לגורלם הפיננסי של מתנחלים שהפרו לטענת גורמים בארה"ב חוקים בינלאומיים. אם חלילה תתקבל ההצעה, הבנקאות ישראלית תהפוך בעיני העולם למוקצה מחמת מיאוס.

באופן מעשי נגד הבנקאים בישראל עלולים יהיו להיות מופעלות סנקציות קשות שבראשם ניתוק ממערכת הסוויפט שהיא מערכת הסליקה הבנקאית הבינלאומית. במקרה זו הר מלך וחבריה בעוצמה יהודית יוכלו לדבר אל הקיר ולא על הכספומט.

עוד בוואלה!

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
ינון מגל, "הפטריוטים" 1.7.2024. ערוץ 14, צילום מסך
מגל./צילום מסך, ערוץ 14

אבל לסמוטריץ' יש בעיה נוספת עם הבנקאים וליתר דיוק עם בנק לאומי. השבוע הוא צייץ על תמיכתו בינון מגל וטען שהשעייתו מהרדיו מהווה פגיעה במה שהוא מכנה "בחופש העיתונות". לדבריו "חרם של בנק לאומי על ערוץ 14 זאת בושה".

הנה יצא המרצע מהשק. שר האוצר רק צריך להגיד כל בוקר תודה לבנקאות הישראלית המצילה את המשק ואותו מפני עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully