וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיזון המושלם: כיצד ספורט תחרותי וקריירה הולכים יד ביד

24.7.2024 / 16:14

האולימפיאדה הקרבה מזכירה לנו שרבים רואים בספורט תחרותי ובפיתוח קריירה שני עולמות שקשה מאוד לחבר ביניהם. ללא ספק, מדובר בשילוב הטומן בחובו אתגרים רבים. אך בתכנון זמן נכון, הגדרת יעדים ותכנית מסודרת ניתן לשלב קריירה מבטיחה ולא לוותר על האהבה לספורט

שגיא קינן. מכבי תל אביב,
מכדורגל לבנק הפועלים - בלי לוותר על הכדורגל. שגיא קינן/מכבי תל אביב

אולימפיאדת פריז 2024, שתתקיים בעוד מספר ימים, היא אירוע ספורט בינלאומי מרגש המציג את מיטב הספורטאים מכל העולם. אלו ספורטאים שהקדישו את חייהם לאימונים קשים, התמדה ומשמעת עצמית, הכל במטרה להגיע לשיאם ולזכות במדליה אולימפית.

אך מעבר לתחרותיות ולסיפור הספורטיבי המרתק, האולימפיאדה יכולה לשמש גם כהשראה עבור אנשים רבים, ובפרט עבור אלו שמעוניינים לשלב ספורט תחרותי וקריירה מצליחה. פגשנו מספר ישראלים המשלבים חיי קריירה ענפים אך לא מוותרים על אהבתם לספורט תחרותי.

עידו זלצברג. יחצ,
עידו זלצברג/יחצ

עידו זלצברג מנהל פיתוח מובייל באוטודסק ישראל, עבר מסע מדהים של פיתוח גוף טבעי בשנתיים האחרונות. לאחר שנים של אימונים לא סדירים בחדר הכושר ועם סיום תקופת הקורונה, החליט זלצברג בן 37 ואב לשלושה, להקדיש את עצמו לפיתוח גוף טבעי באופן מקצועי, תוך שילוב תזונה מוקפדת ואימונים קשים. המסע המפרך הוביל אותו לא רק לחיטוב מרשים, אלא גם לתחרות פיתוח גוף באפריל 2023, שם סיים במקום השלישי בקטגוריית גיל 35+. כיום, זלצברג מתאמן 4 פעמים בשבוע, וכל אימון נמשך כשעה עד שעה וחצי.

ההתמדה והמשמעת שרכש זלצברג דרך פיתוח הגוף תורמות רבות גם לתפקידו הניהולי באוטודסק. הוא מצא גמישות רבה בחברה, המאפשרת לו לעבוד מהבית ולשלב בין העבודה, האימונים בבקרים והזמן עם אשתו וילדיו. "בחברה שלי רואים ב"Work Life Balance" חלק משמעותי מרווחת העובדים ומספקים תקציב שנתי לקידום בריאות העובדים ומשפחתם. זלצברג מספר כי מספר ימים לפני התחרות, מנהלת משאבי האנוש בחברה ביקשה ממנו את תאריך התחרות בלי לציין סיבה. עם חזרתו מהתחרות חיכה לו בבית מארז מפנק של עוגות ופינוקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גבי גורדון. יחצ,
גבי גורדון/יחצ

גבי גורדון (34), עובדת במכון לחקר הנדסה ימית בטכניון. גורדון בעלת תואר ראשון בהנדסת סביבה ותואר שני בהנדסה ימית מהטכניון. בעבודתה מרכזת את תחום החדשנות במכון וחברה בהנהלת איגוד הרוגבי . בנוסף לעבודתה במכון, גורדון מנהלת את נבחרת ישראל ברוגבי נשים ואף השתתפה לאחרונה באליפות אירופה ובטורניר בצרפת." לשלב קריירה תובענית כמו שלי עם אימונים ותחרויות זה בהחלט אתגר, אבל זה אפשרי עם הרבה רצון, התמדה ותמיכה. מצד שני, מוסיפה גורדון, "האהבה שלי לספורט נותנת לי אנרגיה, מוטיבציה וחדוות חיים, שזה משהו שאני לוקחת איתי גם לעבודה."

כבר במהלך לימודיו שיחק חן צור (39) בנבחרת הכדורסל של הטכניון וכדורסל ליווה אותו לאורך כל חייו. צור הוא בוגר הטכניון בהנדסת מכונות ובעל תואר שני בהנדסת מערכות. כיום, צור עובד כמהנדס מוצר בחברת הסטארטאפ Williot ומשחק כדורסל שלוש פעמים בשבוע, בעיקר בשעות הערב. כדורסל הוא חלק בלתי נפרד מחייו של צור. הוא שיחק כדורסל מגיל צעיר, החל מילדותו ועד היום. במהלך לימודיו שיחק בנבחרת הכדורסל של הטכניון, ולאחר מכן המשיך לשחק בליגות חובבים שונות, כולל בליגה של כרכור במשך שנה. למרות עבודתו התובענית כמהנדס מוצר, צור מוצא זמן לאימונים ומשחקי כדורסל שלוש פעמים בשבוע, בעיקר בשעות הערב. הוא מקפיד על אורח חיים פעיל ונהנה מהמסגרת הסדירה שהכדורסל נותן לו.

כרוואן חלבי. יחצ,
כרוואן חלבי/יחצ

כרואן חלבי (29) בעלת תואר תואר ראשון ושני עם תזה בהנדסה ביו רפואית מהטכניון. כיום עובדת בקיסריה בחברת מדיקל שנקראת אוסיו ומייצרת שתלים בגוף, עובדת שם במשרה חלקית וזה נותן לה אפשרות לשלב את המקצועות השונים ולרוץ למרחקים באופן מקצועי. ב-2022 היא שברה שיא ישראל למרחק 1000מ' והחזיקה אותו שנתיים והשנה היא אלופת ישראל למרחק 5000 מ'. לאחרונה לקחה חלק אליפות ישראל, ייצגה את המדינה באליפות הבלקן, גביע אירופה. תוך כדי התואר ראשון הצטרפה לנבחרת הריצה ומשם התחילה להבין שיש לה כישרון ושווה לה לפתח אותו.

"השילוב בין ספורט מקצועני לעבודה בתחום ההנדסה יוצר לו"ז עמוס אבל אפשרי", מספרת חלבי. "צריך לדאוג לכל ההכנות מראש, לדעת להבחין בין עיקר לטפל ולתכנן את הזמן בהתאם. לעיתים צריך לתעדף אימונים/עבודה על פני הנאות אישיות אחרות או חיי חברה ולתת חשיבות לסוגיות שאולי תחשבנה כפחות משמעותיות לאחרים".

שי מנדל, ארכיטקט מוצר בחברת סטארט אפ שנקראת Next Insurance. למד מערכות מידע בטכניון. חוץ מהעבודה שלו, הוא רוכב על אופניים, כביש שטח, וגם על אופני טנדם עם אנשים עם מוגבלות. "אני חייב את הספורט בשביל לאזן את העומס, זה מה שנותן לי להירגע קצת". רוכב 3-4 פעמים בשבוע, סה"כ כ 10 שעות. בסופ"ש מוקדם לפני שהמשפחה מתעוררת, ועוד פעמיים באמצע השבוע מוקדם בבוקר או אחר הצהריים. הוא רוכב לעבודה, ובדרך חזרה מאריך את הרכיבה לשעתיים-שלוש. זה פשוט חלק מהלוז השבועי שלי, מופיע ביומן ואז לא קובעים לי פגישות בשעות האלה.

שגיא קינן, מנהל רשת (IT) באגף התפעול בבנק הפועלים, בן 39, נשוי +2

שגיא קינן גדל במחלקת הנוער של מכבי תל אביב מגיל 6, ועד היום נחשב הכדורגל לחלק בלתי נפרד מחייו. כחלק מהמסלול המקצועי שלו, שיחק קינן בנבחרות הבוגרים של מכבי תל אביב, מכבי פתח תקווה ובני יהודה וחלם על קריירה מקצועית. ב-2006 החל קינן לעבוד בבנק הפועלים וכיום מנהל צוות עובדים בבנק. כחלק ממסלולו בכדורגל רכש ערכים רבים, כגון משמעת, יסודיות, עמידה בלוחות זמנים ונאמנות למטרה. ערכים אלו מלווים אותו גם כיום, בחייו האישיים והמקצועיים. קינן מקפיד על ביצוע מדויק של כל משימה, מקצה לקצה, ללא עיגולי פינות, וטורח להעביר את ערכים אלו גם לדור הבא.

כיום, מצליח קינן לשלב בין הכדורגל לחיי המשפחה בצורה מרשימה. לאחר עבודתו בבנק, נוסע לאימוני הערב בקריית שלום, ומשם נוסע חזרה הביתה, להספיק לקלח ולראות את הילדים לפני שהיום נגמר. הוא אסיר תודה על התמיכה המשפחתית שמקבל, ועל הערכים שקיבל מעולם הכדורגל, המונחלים גם אצל ילדיו.

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully