וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שכחו את תושבי מטולה מאחור, אבי אולץ לעזוב ונפטר משברון לב"

עודכן לאחרונה: 25.7.2024 / 8:31

יו"ר נשיאות המגזר העסקי ותושב המושבה שנמצאת בקו האש: "כיצד הממשלה מסוגלת להעלות את מחיר המים כשאנחנו משתמשים במים לכיבוי שריפות? אם כבר פינו אותנו לא נחזור למטולה כול עוד בעיית חיזבאללה לא תיפתר"

דובי אמיתי. חן גלילי,
יו"ר נשיאות המגזר העסקי ותושב מטולה, דובי אמיתי/חן גלילי

"אגיד לך מה יושב לי על הלב. ב-21 באוקטובר מטולה פונתה על פי פקודה של מערכת הביטחון. ואבא שלי בן 90 אולץ לעזוב ויצא משם על שתי רגלים ובראש זקוף. ביחס לגילו הוא היה אדם בריא אך נפטר משברון לב. בהלוויה שנערכה בחיפזון לא היה אפילו מניין" אומר דובי אמיתי, תושב המושבה.

השם אמיתי מוכר במגזר העסקי בתפקידו כיו"ר נשיאות המגזר העסקי, יו"ר התאחדות החקלאים וכיו"ר אגודת המים הצפון. כאלוף משנה במיל' הוא גויס בתחילת המלחמה לחטיבה הצפונית. את השיחה אתו קיימתי בביקור משותף שערכנו במטולה.

"ביקשתי מהחקלאים להמשיך להשקות את השטחים בהר ובעמק. מתחילת המלחמה נשרפו בצפון 139 אלף דונם חורש. למרות זאת הממשלה העלתה ב-1 ליולי את מחיר המים ואת ריבית הפיגורים ל-7%. האם זאת ממשלה נורמלית? המים שומרים על אדמה ירוקה ומכבים בהם שרפות. שכחו אותנו מאחור".


מה מצב תשלום הפיצויים עבור הנזקים?
"היישובים בסמיכות לגדר ובהם מטולה קיבלו את חלק מהתשלומים. הפיצויים עבור נזק ישיר כמו בתים רכבים ומטעים כמעט ולא שולמו בגלל חוסר היכולת של שמאי מס רכוש להגיע לאזורים שנמצאים עדין תחת אש.

בנוסף שולמו מקדמות על פגיעה במחזור העסקים של חקלאים. היה גם מסלול ורוד ואדום שבהם מקבלים מידית את כסף עבור תוצרת שלא נקטף מהעונה מאוקטובר 2023 ועד אפריל מאי 2024. וזה כולל תפוחים, קיווי, אבוקדו, והדרים.

בקשת התשלום נעשית בלחיצת כפתור. לקח זמן לסגור את המסלול הזה ועד אז החקלאים קיבלו מקדמות ביד נדיבה. אבל לגבי הפיצוי בעונה הנוכחית שבה אי אפשר לטפל במטעים או לקטוף אין עדין הסכמות והדרך עוד ארוכה".

דובי אמיתי 6. ראובן קסטרו
"הפיצויים עבור נזק ישיר כמו בתים רכבים ומטעים כמעט ולא שולמו בגלל חוסר היכולת של שמאי מס רכוש להגיע לאזורים שנמצאים עדין תחת אש"/ראובן קסטרו

שר האוצר ואני

שר האוצר הוגדר פעמים רבות במהלך המלחמה כמנותק מצרכי התושבים שפונו ושעסקיהם נפגעו, אבל אמיתי מדווח על מערכת יחסים תקינה עם סמוטריץ':

"השבוע נפגשתי אם שר האוצר והציגו מסלול תשלום פיצוי משופר לענפים השונים ולא רק לחקלאות. הפעם המדינה נדיבה יותר מהעבר. אני במערכת עבודה עניינית עם שר האוצר בצלאל סמטוריץ', יש לי אתו דו שיח פתוח ואנו מגיעים להבנות. כשמזהים בעיה זה מיד עולה לשולחן שר האוצר ולזכותו יאמר שמוצאים פתרונות. אבל יש תושבים שנפלו בין הכיסאות וגם להם מנסים לעזור".

איך אתה רואה את העתיד של יישובי הצפון?
"ברמה האישית אני לא מאמין שנגיע להסכם כזה או אחר עם חיזבאללה. אם כבר פינו אותנו לא נחזור למטולה כל עוד הבעיה לא תיפתר. באגרת שהפצתי השבוע לתושבי הצפון כתבתי שאנחנו נמצאים במלחמה וחייבים להמשיך להיות חזקים. אנחנו נלחמים על הבית ולא נוותר וייקח כמה שייקח זמן".


הריאיון המלא מחר, שישי, בטור "שוטף פלוס" במעריב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully