וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא בחופש הגדול, נרשמת התייקרויות במחירי החטיפים

עודכן לאחרונה: 30.7.2024 / 12:17

בדיקת המועצה לצרכנות לחודש יולי 2024 מצביעה כי דווקא בתקופת החופש הגדול, בה ילדים רבים מתנהלים מחוץ למסגרת שגרתית גם בתחום המזון, ניכרת התייקרויות משמעותית במחירי החטיפים, הפופקורן והביסקוויטים

עגלת סופרמרקט. ShutterStock
דווקא בחופש הגדול, התייקרויות במחירי החטיפים/ShutterStock

בזמן שהילדים בבית, רשתות המזון כנראה מזהות את נקודת החולשה. בהשוואה לבדיקה בתקופה המקבילה בשנה שעברה הסל התייקר ב-6.3% בממוצע. היצרנים בהם נרשמו עליות לעומת החודש שעבר: תבליני מיימונס ומאפיית אנג'ל.

כמידי חודש, המועצה לצרכנות ערכה בדיקה חוזרת לסל המוצרים הגדול של 818 מוצרים ממנו הורכב סל של 770 מוצרים הנפוצים ביותר ברשתות. הבדיקה נערכה ב-17.7.2024. מהבדיקה עולה כי קיימת עלייה מובהקת בסל בממוצע של 6.3% ביחס לבדיקה שנעשתה ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה (19.7.2023), כמו כן, ישנה עליה של 1% לעומת הבדיקה בחודש שעבר (19.6.2024).

הבדיקה נעשית בליווי סטטיסטי של ד"ר אור כץ המכללה האקדמית אשקלון. הממצאים ממחישים את חשיבות השוואת המחיר על ידי הצרכן בין הרשתות לפני רכישת הסל המשפחתי, כחלק מהצורך לשלוט בעליות המחירים והבחירה לרכוש במחיר הזול ביותר.

אז מה אומר הסקר ביחס לסקר מהחודש שעבר ? בין אם יש קשר לכך ובין אם לאו, אך דווקא בתקופת החופש הגדול בו הילדים בבית או בטיולים עם המשפחה, ההתייקרויות הגבוהות ביותר נרשמו בקטגוריות: חטיפים מלוחים (14%), פופקורן (14%), חטיפי דגנים (7%) וביסקוויטים (6%), מוצרים שילדים רבים "מנשנשים" בעת שהותם בבית או מחוצה לו.

מעלים מחירים גם במזמן מלחמה

עוד קטגוריות בהם נרשמו עליות בהשוואה לחודש הקודם:

פירות טריים +7%
תבלינים +6%
רטבים +6%
בצקים ומאפים קפואים +5%
לחם ולחמניות +5%
בייגלה וגריסיני +4%
משקאות אנרגיה +4%
יין (אדום ולבן) +3%
פיצוחים באריזה +3%
קמח וסולת +3%
שימורי ירקות +3%

גם ברשימת היצרנים שהעלו את מחיריהם לעומת החודש שעבר נרשמו מספר הפתעות ובראשם תבליני מיימונס, שבין הבודדות שלא העלו מחירים בזמן המלחמה - דווקא החודש רושמת עליה של 9%.

עוד יצרנים בהם נרשמו עליות מחירים:
מאפיית אנג'ל +8%
ליימן שלייסל +5%
יקבי כרמל +4%
אסם נסטלה +4%
ויטה פרי גליל +4%

אותו מוצר - יותר יקר

בבדיקה הנוכחית (17.7.2024), הפרשים לאותו מוצר מבין הרשתות השונות יכולים להגיע עד ל-110 ₪. לדוגמא, סכיני גילוח ג'ילט פיוז'ן 16 יחידות-139.9 ₪ מבצע ברשת בי לעומת 249.9 ₪ ברשת סופר פארם, 110 ₪ הפרש. (79%). יש לציין כי המוצר ספציפי חוזר בכל סקר והוא קיים במספר סניפים מצומצם בלבד.

תרכובת מזון לתינוק מהדרין שלב 3 חלבי מטרנה 700 גרם, 39.9 ₪ במבצע ברשתות יש בשכונה ויש חסד, לעומת 69.9 ₪ ברשת מיני סופר אלונית, 30 ₪ (75%) הפרש

לגבי הפרשים באחוזים יכולים להגיע עד ל-487%: סירופ בטעם מייפל אפיכל 580 גרם- 3.9 ₪ ברשת אושר עד , לעומת 22.9 ₪ ברשת יילו, 487% (19 ₪) הפרש.

חטיף תפוח אדמה חבורת דובונים אסם 40 גרם- 1.9 ₪ מבצע ברשתות יש חסד ויש בשכונה לעומת 9.5 ₪ ברשת יילו, 400% (7.6 ₪) הפרש.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

איפה הסל הזול ביותר?

באופן כללי רשת הזולה ביותר רמי לוי, והיקרה ביותר מגה בעיר הפרש ביניהן 17%. כאשר ההפרש בין הרשת העירונית הזולה ביותר פוליצר והיקרה ביותר מגה בעיר -10%.

ההפרש בין רשת (HEAVY דיסקאונט HD) הזולה ביותר רמי לוי והיקרה ביותר קרפור היפר- 4.5% (ההפרש גדל מבדיקה הקודמת, אז היה 3%).

ההפרש בין רשת הלאו הדיסקאונט (LD) הזולה ביותר מחסני השוק והיקרה ביותר טיב טעם- 7%.

שלושת הרשתות בהן נרשמה ירידה לעומת הבדיקה הקודמת:
1. מחסני השוק בשבילך
2. מחסני השוק בסיטי
3. מחסני השוק

שלושת הרשתות בהן נרשמה עליה לעומת הבדיקה הקודמת:
1. קרפור מרקט
2. שופרסל שלי
3. שופרסל דיל

מהמועצה לצרכנות נמסר: "המחירים לצרכן ממשיכים ומאמירים והצרכן ממשיך לשלם יותר עבור אותו סל. גל עליות המחירים שהוכרז עליו לקראת חודש מאי נותן את אותותיו בכיסו של הצרכן, וביחס לבדיקה הקודמת המחירים עלו בכ- 1% וביחס לבדיקה שנעשתה בתקופה המקבילה לפני שנה, המחירים בממוצע עלו במובהק ב- של כ- 6.3%".

המלצת המועצה היא החשיבות הרבה בהשוואת המחירים על ידי הצרכן בכלל זה גם בחירת ביצוע הקניה בין הרשתות בפרט, דבר שיכול להוזיל את עלות הסל המשפחתי באופן משמעותי. המועצה קוראת ליצרנים והמשווקים בתקופת מלחמה ארוכה וכואבת על הבית והמדינה, להיכנס גם הם תחת האלונקה ולא להשיא את רווחיהם בשעה קשה זו, תוך הכבדה על משקי הבית וכיסם של הצרכנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully