וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה הישראלית שתאתר מטרות מהחלל תמורת 54.5 מיליון דולר

עודכן לאחרונה: 28.7.2024 / 18:51

אימג'סאט אינטרנשיונל (ISI) מתרחבת מעבר לאספקת צילומי לוויין: החברה שעובדת גם עם משרד הביטחון חתמה על חוזה משמעותי ראשון לאספקת ניתוח של הצילומים באמצעות בינה מלאכותית

תקיפת מתקני הנפט בעיר הנמל חודיידה במערב תימן. 21 ביולי 2024. ISI, אתר רשמי
תוצאות תקיפת נמל חודיידה בתימן בידי חיל האוויר בצילום של החברה/אתר רשמי, ISI

אימאג'סאט אינטרנשיונל (ISI), חברת הלוויינים בשליטת קרן פימי, הודיעה היום כי חתמה על הסכם בהיקף של 54.5 מיליון דולר לאספקת שירותי אנליטיקות מבוססות מודיעין מהחלל, עבור לקוח מהותי של החברה, לתקופה של שלוש שנים.

ISI לא חשפה מי הלקוח, אך בעבר פורסם כי אחד הלקוחות שלה הוא משרד הביטחון, שמשתמש ביכולותיה לתגבר את יחידת הלוויינים ואיסוף המידע הצה"לית, שמפעילה את לווייני הריגול של צה"ל. החברה תמכור בחוזה החדש לא רק צילומים מהחלל, באמצעות לווייני הארוס C3, הראנר ולוויינים נוספים, אלא גם מידע שתאסוף באמצעות ניתוח של הצילומים, בין השאר באמצעות מערכות בינה מלאכותית.

מטוסי אירבאס A380 בשדה התעופה בדובאי צולם בידי לוויין EROS C3. ISI אימג'סאט אינטרנשיונל,
מטוסי אירבאס A380 בנמל התעופה של דובאי, בצילום של החברה/ISI אימג'סאט אינטרנשיונל

"קרב המודיעין היום מבוסס חלל, ויותר ויותר מדינות מבינות שעליהן לתגבר את יכולות האיסוף שלהן בתקופה שהמלחמה באוקראינה והמצב באזור שלנו ממחישים עד כמה האתגרים הביטחוניים מאיצים", אמר לוואלה נועם סגל, מנכ"ל ISI. "בנינו רובוטים אוטונומיים שיודעים לאסוף מידע לא רק מלוויינים, אלא לחפש מידע במקורות גלויים, לחבר אותו למידע מהחלל ולהנגיש את כל המידע הזה".

ISI, שהוקמה ב-1997 והונפקה בבורסה בתל אביב לפני שנתיים, נמצאת כיום בשליטת קרן פימי (53%), כאשר התעשייה האווירית נותרה בעלת מניות משמעותית (30%). החברה נסחרת לפי שווי שוק של 743 מיליון שקל, לאחר עלייה של 14% מתחילת השנה.

סגל: "כבר כשרכשנו את השליטה בחברה היה ברור שלא נשאיר אותה במקום של לרכוש לוויינים מהתעשייה האווירית ולמכור תמונות, ושצריך לרקוד על כל החתונות. היום דווקא מדינות מפותחות מבינות שהכלים שיש להן אינם מספיקים, ודווקא השוק הזה נמצא בצמיחה גדולה".

  • עוד באותו נושא:
  • לוויינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully