וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא המיליארדרים מלמדים: כך נאריך חיים בלי לשלם על טיפולים

28.7.2024 / 16:48

האם ניתן להאט באופן משמעותי את תהליך ההזדקנות? על פניו, מדובר על משימה בלתי אפשרית, אולם לא מעט מיליארדרים, בעלי מוחות מבריקים, אימצו שיטות שונות במטרה להישאר על כוכב הלכת שלנו זמן רב ככל שניתן. מג'ק דורסי עד נובאק ג'וקוביץ', כך הם עושים זאת נכון

זוג מבוגר רץ ביער. ShutterStock
לחיות עד גיל 150? חא מופרך/ShutterStock

עד לפני עשור, השאיפה להאריך את חיי האדם לגיל 50, נחשבה לפנטזיה פרועה, אולם כיום ישנם לא מעט חוקרים רציניים מאוד שרואים בכך יעד ריאלי ובר השגה. הדרך לשם עוברת, בין היתר, בהשלמת תהליך מיפוי הגנים האנושיים המעורבים בתהליכי ההזדקנות. החברות שעוסקות בתחום משקיעות מיליארדי דולרים ונושאות עיניים בורקות אל עבר העתיד הלא רחוק בתקווה בו השקעותיהן ישיאו להן תשואה דמיונית.

ומה בינתיים? האם נגזר עלינו לקבל בהכנעה את העובדה כי אין לנו יכולת של ממש לעכב את תהליך ההזדקנות? ישנם כאלו שמסרבים בכל תוקף לקבל זאת כאקסיומה. ולא, אין מדובר על חבורה תלושה והזויה, אלא על ספורטאי על או מיליארדרים בעלי מוחות מבריקים, שמצאו, כך לפחות הם סבורים, את מעיין הנעורים. היפה בכל הסיפור הוא כי מרבית הפתרונות שהם אימצו, נמצאים גם בהישג ידנו ותמורת סכומים סבירים, גם אנחנו יכולים.

ג'ק דורסי: מייסד ומנכ"ל לשעבר של הרשת החברתית טוויטר

ג'ק דורסי. Joe Raedle, ShutterStock
ג'ק דורסי/ShutterStock, Joe Raedle

הדרך להארכת החיים: קם בחמש בבוקר וטובל באמבטיית קרח.

לחשיפה לקור יש יתרונות משמעותיים בתחום המטבולי. היא משפרת את התנגודת לאינסולין בגוף, מעלה את פעילות "השומן הטוב", ובהתאם עוזרת בירידה במשקל. כמו כן, הוכח שאמבטיות קרח משפרות פרמטרים דלקתיים ועוזרות מאוד להתאושש מאימונים. בנוסף, קיימת תפיסה רווחת על פיה אמבטיות קרח וטיפול בקור ממריצים את פעילות מערכת העצבים הפרה-סימפתטית, שאחראית על מצב רוגע. ההתמודדות עם הקור המתמשך בעת השהייה באמבטיית הקרח מייצר מנגנון התמודדות יעיל וחזק יותר - דבר שמשליך על התמודדות עם מצבים שונים ביומיום, לרבות מצבי לחץ וחרדה שונים.

עלות: 500 שקלים לרכישת כלי מתאים

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן

בריאן ג'ונסון - מייסד ומנכ"ל Braintree Payments Solutions

בריאן ג'ונסון. Horacio Villalobos - Corbis, GettyImages
בריאן ג'ונסון/GettyImages, Horacio Villalobos - Corbis

הדרך להארכת החיים: עירוי עם פלזמה.

מעבר להקפדה על תזונה, כושר וצריכת תוספי מזון ותרופות, הוא מקפיד על קבלת שישה פלזמה שמכילים מכילה את נוזל הדם, חלבוני הדם- אלבומין וגלובולינים וכן את פקטורי הקרישה. מדוע? בעיקר על מנת לחזק את המערכת החיסונית. ואם במנות דם אנו עוסקים, הסטארט-אפ אמברוסיה (Ambrosia) מציע לרכוש מנות דם מצעירים מתחת לגיל 25 ומציע עירוי דם למבוגרים. היזם, ג'סי קרמזין, מתאר את הטיפול "כניתוח פלסטי מבפנים החוצה.

עלות: אלפי דולרים בודדים לעירוי.

פיטר ת'יל: ממייסדי PayPal ומהמשקיעים הראשונים בפייסבוק

פיטר ת'יל. Nordin Catic, GettyImages
פיטר ת'יל/GettyImages, Nordin Catic

הדרך להארכת החיים: שילוב בין תזונה נכונה, ספורט ותרופה בשם מטפורמין. מדובר על תרופה לטיפול במחלת הסכרת אולם ישנם מחקרים שהצביעו על כך שהיא מסייעת במקרים מסוימים גם להאטת תהליך הזדקנות של תאי גזע. למעשה, אצל חולי סוכרת המטופלים בתרופה נצפו תאים שרואים בדרך כלל אצל צעירים יותר, והתברר כי היא מעכבת מנגנונים פיזיולוגיים המעורבים בתהליך ההזדקנות. החולים אף סבלו פחות מסרטן ומאלצהיימר בהשוואה לקדם סוכרתיים שאינם מטופלים במטפורמין.

אם לא די בכך, אפילו התאים של המטופלים במטפורמין נראו צעירים יותר. ודרך אגב, גם סם אלטמן מייסד OpenAI סיפר לא פעם כי השיטה שלו לאריכות ימים כוללת נטילת תרופת הסוכרת מטפורמין וניסיון "לאכול בריא" ו"לישון מספיק".

עלות: תבדקו עם קופת החולים שלכם.

שחקן הטניס הסרבי נובאק ג'וקוביץ'

הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ' בטורניר האולימפי בפריז. רויטרס
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ' בטורניר האולימפי בפריז/רויטרס

הדרך להארכת החיים: שהייה מרובה בתאי לחץ.

טיפול בחמצן היפרברי הוא טיפול בנשימת חמצן בתא סגור בו נדחס אוויר עד לעליית הלחץ ל - 2 אטמוספירות. מבחינה הנדסית, התא נראה כמו צוללת הבנוי מחומרים עמידים ללחץ. בתנאים אלו ריווי החמצן ברקמות הגוף מכפיל את עצמו, מה שתורם להאצת מנגנוני הריפוי הטבעיים של הגוף. בזמן הטיפול בתא לחץ, מועלית כמות החמצן המומס בדם מ-100 מ"מ כספית ל-1,100 מ"מ כספית ואף למעלה מכך במקרים מסוימים. כאשר כמות מולקולות החמצן הנמצאות באוויר הננשם עולה, יותר חמצן מגיע לראות, נספג למחזור הדם ומשם מגיע לרקמות השונות בגוף ועוזר לבנות אותן מחדש.

עלות: בין אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים ואף יותר - כתלות במספר הטיפולים.

ואפשר גם בחינם

ובינתיים, עד שיחלפו עשרות שנים, במהלכן נוהל להיווכח האם השיטות שלהם אכן מאריכות את החיים, ישנן שיטות קונבנציונאליות שעלות יישומן נמוכה אף יותר, ולמעשה, זמינות לכולם בחינם.

  • מעגל חברים אוהב: אין ספור מחקרים קבעו כי בדידות מזיקה לבריאות, אף יותר מסכרת ושוות ערך בנזקיה לעישון של 15 סיגריות ביום. בשנת 2018 מינתה ראש ממשלת בריטניה, תרזה מאי, שרה לענייני בדידות והעניקה לה תקציב של 20 מיליון לירות שטרלינג. היא הגיעה למסקנה כי הוצאה זו מתגמדת אל מול מאות המיליונים שהמדינה מוציאה על מנת להתמודד עם תחלואת הבדידות.
  • להמשיך בלמידה: בין אם אתם נמצאים במקום כמו בית דיור מוגן או בכל מסגרת אחרת, בכל גיל - הכלל זהה ואחיד : למידה , כל שכן של שפה חדשה, משקמת את תאי המוח ותורמת ליציבה הנפשית שלכם. וכך למשל, רשת בתי הדיור המוגן עד 120 מקימה מרכזי Longevity. המרכז הראשון, שיפתח בבית בתל-אביב ויכלול מרכז אימון קוגניטיבי ומנטלי למוח, יעשה שימוש במתודולוגיה שפותחה בשיתוף עם ד"ר שחר בן יצחק - חוקר מוח ישראלי בתחום של שיפור קוגנטיבי בגיל המבוגר. בנוסף, יכלול המרכז חדר מוסיקה משוכלל ומתחם פלאטיס. מכשירים יעודי לבני הגיל השלישי
  • להיות בתנועה: יושבנות מאיצה הזדקנות. תלכו ברגל.
  • להקפיד על שינה איכותית: שעה וחצי של שנת חלום REM - זו משמרת בריאות קוגניטיבית ומנטלית. לצידה, שעה וחצי שינה עמוקה תומכת לתהליכי שיקום ותחזוקה לגוף. רוב האנשים ישיגו זאת בשבע־שמונה שעות שינה איכותית בלילה. ניתן למדוד ולדעת בדיוק כמה מקבלים בכל שלב שינה בכלי ניטור רציף לביש ממוזער.
  • עוד באותו נושא:
  • זקנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully