וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנטישמיות לא משתלמת? נחתכו מחצית מהכנסות טוויטר

עודכן לאחרונה: 30.7.2024 / 11:28

האם הפה הגדול של אילון מאסק מתחיל לעלות לו ביוקר? ניו יורק טיימס מפרסם כי הכנסותיה של רשת X (טוויטר) ירדו ביותר מ-50% לעומת הרבעון המקביל ב-2023

טוויטר מול ת'רדס. ShutterStock
ירידה בהכנסות טוויטר (X) ולא בגלל הפלטפורמה שהקים הנמסיס, מארק צוקרברג/ShutterStock

זו הייתה אמורה להיות שנה לא רעה לטוויטר, על רקע בחירות בארה"ב וסקרים שמנבאים את חזרתו של מלך הרשת (בשמה החדש X), דונלד טראמפ (שגם יחסיו עמה ידעו בעבר עליות ומורדות, בשלון המעטה) אל הבית הלבן.

אלא שנדמה ש-X, שהפכה חממה להתבטאויות של גורמי ימין קיצוני בכל העולם ושהציגה לא אחת תכנים אנטישמיים במובהק, מתחילה לשלם את המחיר על השיח הרעיל שהיא משמשת עבורו פלטפורמה - ויש שיטענו שאף מקדמת.

על פי פרסום בניו יורק טיימס, ירדו הכנסות מפרסום בטוויטר-איקס, ברבעון השני של 2024 ב-53% -והסתכמו בכ- 114 מיליון דולר. נתון זה מהווה אף ירידה של כ-25 בהשוואה לרבעון הראשון של השנה.

עוד על פי העיתון, מקור הירידה בהכנסות הוא נטישת המפרסמים לאור התבטאויות קשות ותכנים אנטישמיים שהופצו ברשת, שלא נוהגת להסיר תכנים שכאלה. מאסק אף התבטא בעבר בנושא וקישר בין מדיניות הרשת שבבעלותו לבין חופש הביטוי.

ספק אם אחד האנשים העשירים בעולם, שלעיתים נדמה כי רכש את הרשת (וערך בה שינויים לא מעטים) כמעין חצר אחורית למטרות שעשוע, חש מצוקה לנוכח הירידה החדה בהכנסות. מה שבטוח הוא שדווקא בתקופה של עלייה בהוצאות הפרסום, עם אירועי ספרוט מובילים כיורו וכאולימפיאדה בפריז - ועם מהלכים פוליטים דרמטיים כמו הודעת הפרישה של הנשיא ביידן ומרוץ הבחירות המתחמם בארה"ב, סופגת X ירידה משמעותית שכזאת בהכנסותיה. לא סימן מעודד לעובדי הפלטפורמה שידעה כבר מהלכי פיטורים נרחבים מאז נרכשה בידי מאסק בחודש אוקובר 2022.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully