וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה התנדבנו: משדר מיוחד שמצדיע ליוזמות אזרחיות למען המפונים

עודכן לאחרונה: 1.8.2024 / 13:50

עשרת החודשים האחרונים הכניסו לחיינו הרבה כאב ותסכול, אבל לצידם התגלו גם הישראלים היפים, אלה שעושים למען האחרים ומפגינים סולידריות חברתית. מגזין הטלוויזיה "וואלה פתרנו" במשדר מיוחד שכולו לב

בווידאו: התוכנית וואלה פתרנו בהגשת ליאת רון נותנת במה למיזמים החברתיים שממשיכים 300 ימים למלחמה/צילום: אולפן וואלה, באדיבות "קהילה יוצרת בית", "710 מערב" ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

עוד מעט ימלאו עשרה חודשים למלחמה. עשרה חודשים מהיום שהתהפכו עלינו חיינו, שהיו מורכבים עוד לפני היום הנורא הזה. עשרה חודשים שבהם ידענו שכול, כאב, תסכול וכעס.

אלא שלצד כל אלה צץ גם הישראלי היפה, זה שמתגלה דווקא ברגעים הקשים. אנשים שמהרגע הראשון חשבו איך אפשר לעשות קצת טוב והיו לקרן אור באפילה שעטפה רבים מאתנו.

ההתנדבות החלה כבר במוצאי אותה שבת איומה, עם מתנדבים שהתגייסו כדי לחלץ ולתרום: דיור חליפי, בגדים, צעצועי, ארוחות חמות לחיילי צה"ל ולמפונים. למעשה חלקם היו שם עוד לפני שהגיעה המדינה, ובלא מעט גזרות אף במקום המדינה.

בין כל הסיפורים היפים האלה מצאנו כמה שהפכו לפרויקטים מתגלגלים, יוזמות שנועדו לפתור בעיה נקודתית אבל הפכו לאופרציה נמשכת, בעיקר כי מה שכולנו קיווינו שיסתיים במהירה, ייכנס בעוד כשבוע לחודש ה-11 שלו.

"קהילה יוצרת בית" למשל, של איריס גינזבורג, מסייע למפונים למצוא דיו חליפי - ולא זו בלבד, אלא גם ציוד לבית, כזה שמפעיל מערך של מחסנים.

מיזם "710 מערב" של חנה רדו, הוקם כדי לסייע למפונים למצוא תעסוקה באזורים החדשים שהפכו לביתם הזמני, כולל אפשרויות של עבודה-מרחוק עבור מי שנאלץ להטלטל בין דיור זמני אחד לאחר.

מיזם "לגימה של שקמה" מטפל בתחום אזוטרי לכאורה, אך כזה שמתגלה כחשוב עבור רבים מתושבי העוטף - תמיכה בשיקום הפאבים הקטנים ביישובים שנפגעו ופונו.

ויש עוד המון, כפי שתציג לירון בן שושן, עורכת הסושיאל בוואלה: אוכל, חולצות ואפילו רשת של בתי קפה...

אז אם יש לכם חשק לקצת חדשות טובות, אתם מוזמנים להצטרף למשדר המיוחד של "וואלה פתרנו", לרוב תכנית של עיתונות צרכנית ביקורתית, והפעם - עיתונות מגויסת, מכל הסיבות הנכונות.

התכנית "וואלה פתרנו" משודרת בערוץ וואלה+

  • עוד באותו נושא:
  • התנדבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully