וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדעון סער: "אי אפשר לתת לגירעון לתפוח ללא גבול"

עודכן לאחרונה: 1.8.2024 / 9:36

גדעון סער בטוח שהתקציב מתעכב "מסיבות לא ענייניות", חושב שכבר לא נול לחזור לחיים שלפני ה-7 באוקטובר ומודה שהממשלה שרדה, בחסות המלחמה, את מה שהוא מכנה: "המשברונים", הגם שתפקודה אינו מיטבי "בלשון המעטה"

חבר הכנסת גדעון סער  בדיון על חוק הגיוס. דוברות הכנסת -נועם מושקוביץ, אתר רשמי
גדעון סער בעת הדיון על חוק הגיוס. חושב שתפקוד הממשלה לא טוב, אבל זוכר שהיא לא האויב/אתר רשמי, דוברות הכנסת -נועם מושקוביץ

"לפני 7 באוקטובר לא חשבתי שאצטרף לממשלה אבל המלחמה שינתה את הכול ויחד עם חברי למחנה הממלכתי הצטרפתי. זה היה אז הדבר הנכון לעשות. אני לא מוכן לכבול את שיקול הדעת שלי לכל מיני אפשרויות עתידיות. השיקול שלי יהיה אך ורק טובת המדינה. לא אנעל את עצמי לאפשרויות עתידיות כולל עם ביבי" כך אומר בראיון בלעדי למעריב יו"ר מפלגת הימין הממלכתי גדעון סער.

לדבריו "לא הוגשה לי הצעה לכהן ששר הביטחון. לא מתקיים כל מו"מ להצטרפות של הסיעה שלנו. זה המצב נכון להיום".

סער מגנה בתוקף את ההסתערות על בסיסי צה"ל השבוע: "מדובר בדבר חמור כי יש פה פגיעה קשה בסדר הציבורי. נכון שראש אכ"א הודה בוועדת חוץ ובטחון שהמעצר החיילים בפשיטה של רעולי פנים הייתה שגיאה אבל אי אפשר לקבל את ההתפרעויות וחדירה לבסיסי צבא שלובתה על ידי חברי כנסת ושרים. צריך להישמר מכניסה לאנרכיה במיוחד בימים אלה".

על העיכובים באישור תקציב 2025 הוא קובע: "חשוב מאוד לקדם את תקציב 2025 ושזה יהיה תקציב אחראי. אנחנו במציאות שלא רק הוצאות המלחמה אלא גם הוצאות הביטחון יעלו בשנים הקרובות דרמטית כדי להתמודד עם אתגרים בטחונים ענקיים".

"יש צורך בגישה פיסקלית אחראית, התאמות תקציביות וקיצוצים כי חייבים לשדר לשווקים שאנחנו מנהלים כלכלה אחראית. אי אפשר לתת לגירעון לתפוח ללא גבול כי בסופו של דבר זה יפגוש אותנו עם ריבית מאוד גבוהה".

"אני מצטער שהתקציב מתעכב מסיבות לא ענייניות. משק וכלכלה חזקה מהווה חלק חשוב ביכולת להתמודד עם מלחמה מאוד ארוכה להערכתי. מדינות שנקלעו לקונפליקטים ביטחוניים לא שרדו בגלל הכלכלה".

יאיר לפיד,גדעון סער, דיון 40 חתימות, 24 ביוני 2024. נועם מושקביץ, דוברות הכנסת
גדעון סער מסתודד עם ראש האופוזיציה, יאיר לפיד. חושב שהמלחמה מסייעת לממשלה ללכד את השורות/דוברות הכנסת, נועם מושקביץ

לא נחזור לשגרה?

על העיכוב בפתיחת שנת הלימודים בצפון: "האחראיות לפתיחת שנת הלימודים בצפון בנסיבות הקיימות היא של הממשלה כולה בגלל השיקול הביטחוני. המצב בצפון קשה ובסופו של דבר חייבים להיערך לשינוי המצב הקיים גם בצפון. אני מברך על חיסול בכיר החיזבאללה ביום שלישי".

"זאת אמנם הייתה פעולה חשובה אבל כדי לנצח ולשנות את המציאות בצפון יהיה צריך הרבה מעבר לזה. אני מקווה שנשלים את המלאכה בעזה ונתמקד בצפון".

"אני יודע שיש בציבור חששות רבים אבל צריך להבין דבר אחד. האויבים שלנו בהובלת איראן נערכים למהלכים שתכליתם השמדת ישראל בדרך של התשה ובלי קשר למה שאנחנו עושים. מי שיברח מהמלחמה היא תרדוף אחריו".

"צריך לדעת שאנחנו במציאות היסטורית קשה ולא פשוטה אבל יש לנו יכולת לעמוד בה. אין לנו ברירה. ב-30 השנים האחרונות ניהלתנו מדיניות שגויה וכעת אנחנו משלמים את המחיר. האיראנים הצליחו לכתר אותנו דרך שורה של ארגוני טרור והצליחו בכך. לכן אין ברירה אלא להילחם".

על השאלה מתי תסתיים המלחמה הוא מוסיף: "קשה להתנבא כמה זמן תמשך המלחמה כי אנחנו מתמודדים בעצם נגד איראן, החות'ים החיזבאללה, החמאס ומיליציות בעירק ובסוריה. המלחמה תסתיים רק כשצד השני יבין כשזה לא ישתלם לו".

"כבר לא נחזור בטווח הנראה לעין לחיים שהיו לפני ה-7 באוקטובר. זה מחייב נחישות והבנה של המצב ההיסטורי".

על עתיד הממשלה הנוכחית, אומר סער: "אני לא יכול להתנבא אלא רק לומר שהממשלה שרדה עד עכשיו למרות משברונים כאלה. היא נשענת עדין על רוב פרלמנטרי יציב של 64 חברי כנסת ואין ספק שאירועי המלחמה מסייעים לה להישאר ולהדק את השורות. לצערי התפקודים בתחומים השונים אינם מיטביים בלשון המעטה. אבל אני מזכיר לעצמי כל הזמן שיש דבר אחד שהוא חשוב יותר מהמלחמה בינינו וזה המלחמה באויבים. אסור לאבד את הראש ולזכור את זה".

הריאיון המלא יתפרסם במוסף האקטואליה של מעריב, מחר, יום ו'

  • עוד באותו נושא:
  • גדעון סער

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully