וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתרון למשבר החימושים? עסקת ענק למשרד הביטחון עם אלביט

עודכן לאחרונה: 1.8.2024 / 9:59

לקחי המלחמה: בצל החשש מהגבלות באספקת נשק לישראל, המדינה מזמינה מאלביט חימושים ב-340 מיליון דולר, בעסקה שכוללת מימון להרחבת מפעל הייצור החדש שהיא בונה בדרום כדי להפחית את התלות באמריקאים

בצלאל (בוצי) מכליס, מנכ"ל אלביט (מימין) ואייל זמיר, מנכ"ל משרד הביטחון. משרד הביטחון, משרד הביטחון
מנכ"ל אלביט מערכות, בוצי מכליס (מימין) ואייל זמיר, מנכ"ל משרד הביטחון, חותים על עסקת הענק/משרד הביטחון, משרד הביטחון

ימים בודדים לאחר שזכתה בחוזה על סך 190 מיליון דולר (815 מיליון שקל) לייצור פגזי מרגמה מתקדמים, מדווחת אלביט על חוזה ייצור תחמושת נוסף עם משרד הביטחון: 340 מיליון דולר (1.5 מיליארד שקל) לחימושים נוספים.

מעבר לסכום המשמעותי, כוללת העסקה, שתימשך עשר שנים, מימון להרחבת המתחם החדש של אלביט ברמת בקע שבדרום, עם מפעל חימוש נוסף, כדי להגביר את יכולת הייצור בארץ ולהחליש את התלות בייבוא תחמושת מחו"ל.

המפעל החדש יעסיק עשרות רבות של עובדים נוספים מעבר למה שתוכנן במתחם החדש, שנועד במקור להחליף את מפעל אלביט, לשעבר תעש ברמת השרון, שימשיך לפעול עוד כשנתיים מעבר למתוכנן כדי להגדיל את כושר הייצור של החברה.

מלחמת חרבות ברזל חשפה כי צה"ל יצא לקרב עם רמות מלאי תחמושת נמוכות מדי יחסית לקצב צריכתה בעזה ובלבנון, וארה"ב הצליחה להגביל את הפעילות של היחידות הלוחמות בעזה באמצעות עיכוב משלוחי תחמושת דחופים.

בעולם שורר כרגע מחסור בסוגים רבים של תחמושת בגלל המלחמה המתמשכת באוקראינה, כאשר מפעלים בארה"ב ובאירופה מגבירים את הייצור כדי לתמוך בצבא אוקראינה, ואיראן וצפון קוריאה כדי לתמוך ברוסיה.

אלביט מערכות זכתה בחוזה בסך של כ-190 מיליון דולר לאספקה של פצצות מרגמה מונחות מסוג עוקץ פלדה למשרד הביטחון הישראלי. אלביט, אתר רשמי
פצצת מרגמה מתוצרת אלביט. העסקה הגדולה הקודמת עם משרד הביטחון/אתר רשמי, אלביט

מכונת המלחמה תתקדם

אלביט מספקת למשרד הביטחון פגזי מרגמה, טנקים ורקטות, וכחלק מלקחי המלחמה מבקש משרד הביטחון לייצר בארץ עם פצצות "ברזל" למטוסי קרב, שעליהן אפשר להרכיב מערכות להנחייה מדויקת.
על העסקה החריגה חתמו אתמול בקריה בתל אביב מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, סמנכ"ל המשרד וראש מנהל הרכש זאב לנדאו, עם נשיא ומנכ"ל אלביט, בצלאל (בוצי) מכליס, מנכ"ל חטיבת היבשה באלביט, אודי ורד, ראש אגף הכספים במשרד הביטחון, דקל כהן ובכירים נוספים.

ממשרד הביטחון נמסר כי "עסקת החימושים היא נדבך משמעותי בתכנית משרד הביטחון לחיזוק עצמאות הייצור 'כחול לבן' ולהרחבת קווי הייצור בתעשיות ישראליות, זאת במטרה לתמוך בצרכים המבצעיים של צה"ל הקיימים והעתידיים".

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר: "החתימה על חוזה החימושים היא נקודת ציון משמעותית בחזון של משרד הביטחון, שהחל עוד לפני 7 באוקטובר בהנחיית שר הביטחון, יואב גלנט והתחדד מאוד במהלך מלחמת חרבות ברזל. זהו מהלך אסטרטגי רחב היקף שנועד להבטיח כי מכונת המלחמה של צה"ל תמשיך להתקדם.

אנחנו משקיעים ונמשיך להשקיע עשרות מיליארדים בבניית תשתיות ויכולות, בהרחבת קווי ייצור והקמה של קווים חדשים וברכש מלאים, כדי לבסס את עצמאות הייצור. בנוסף לצורך הביטחוני הדחוף, כל שקל שנשקיע יחזור לכלכלה, ייצר מקומות עבודה חדשים ויהווה את מנופי הצמיחה הבאים ביצוא הביטחוני".

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות: "אנחנו ממשיכים להרחיב את אתרי הייצור שלנו, על מנת לעמוד בהתחייבויותינו ללקוחותינו גם בארץ וגם בעולם. אני מודה לצה"ל ולמשרד הביטחון על האמון שהם נותנים בהנהלה ובעובדים שבכל העת ממשיכים לפעול ליצירת פתרונות ופיתוחים טכנולוגיים מובילים וחדשניים, אשר מוכיחים את עצמם פעם אחר פעם בשדה הקרב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully