וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר ממיליארד וחצי שקל יושקעו בפיתוח מאגר לווייתן

עודכן לאחרונה: 1.8.2024 / 13:27

השותפות בלווייתן אישרו השקעת ענק של 429 מיליון דולר בתכנון הנדסי להרחבת לוויתן. הפרויקט יגדיל את ההפקה מהמאגר ואת אספקת הגז הטבעי, כדי לתת מענה לביקוש הגובר בישראל ובעולם

אסדת לוויתן. אלבטרוס, אתר רשמי
אסדת הקידוח במאגר לווייתן/אתר רשמי, אלבטרוס

השותפות במאגר הגז הטבעי לוויתן (NewMed Energy, Chevron Mediterranean Limited ורציו אנרגיות) קיבלו החלטה לביצוע תכנון הנדסי מפורט (FEED), לצורך הרחבת יכולת ההפקה בלוויתן, בסך של כ-429 מיליון דולר. ההשקעה כוללת גם רכש מקדים של פריטים אשר זמן אספקתם ארוך (Long Lead Items) אשר ישמשו את פרויקט ההרחבה עצמו.

השלמת פרויקט הרחבת לוויתן יאפשר את הגדלת יכולת ההפקה מהמאגר לכ-21 BCM בשנה באופן שייתן מענה ארוך טווח לביקושים במשק המקומי לגז טבעי, לצד העמקת הפעילות האזורית והסכמי ייצוא חדשים. ההחלטה על ההשקעה בתכנון ההנדסי המפורט נעשתה בהמשך לקבלת העמדה העקרונית של משרד האנרגיה בנוגע לכמויות הייצוא שניתן יהיה לאשר.

ביצוע ה-FEED הוא השלב המשמעותי הנדרש לפני קבלת החלטת השקעה סופית (FID) אשר צפויה להתקבל על-ידי השותפות בשים לב לתנאים המסחריים והרגולטוריים. יצויין כי שותפי לוויתן מנהלים בימים אלה משאים ומתנים מסחריים בשלבים שונים עם לקוחות פוטנציאליים, במשק המקומי והאזורי, במטרה לחתום על הסכמים למכירת גז טבעי, ובשים לב לכמויות הנוספות שיופקו מהמאגר לאחר שתושלם הרחבתו.

ג'ף יואינג,  מנהל שברון מזרח התיכון. יח"צ חו"ל,
ג'ף יואינג מנהל שברון מזרח הים התיכון/יח"צ חו"ל

ג'ף יואינג מנהל שברון מזרח הים התיכון: "ההחלטה של השותפות במאגר לוויתן לאשר את שלב ה-FEED מהווה ציון דרך משמעותי. שברון שמחה לשתף פעולה עם מדינת ישראל ולתמוך באסטרטגיה לפיתוח מקורות האנרגיה שלה, לרווחת שווקי הגז המקומיים והאיזוריים."

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מנכ"ל NewMed Energy, יוסי אבו. ענבל מרמרי,
יוסי אבו, מנכ״ל NewMed Energy/ענבל מרמרי

יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy: "היום אפשר להגיד שפרויקט הרחבת לוויתן יוצא לדרך ויבטיח מתן מענה לביקושים המקומיים לגז טבעי תוך שהוא מאפשר למדינת ישראל לשדרג את מעמדה כספקית אנרגיה מרכזית באזור ואף מעבר לו. דווקא בתקופה מאתגרת זו, למדינה ולכלכלתה, אנחנו שמחים לקדם השקעות ענק בישראל ובכך גם לסייע בהגדלת האמון של השווקים הגלובליים בכלכלה הישראלית."

יגאל לנדאו, מנכ"ל רציו אנרגיות: "אנו שמחים להודיע על השגת אבן דרך נוספת ומשמעותית בהגדלת יכולת ההפקה של מאגר לוויתן עד לכ- 21 BCM בשנה. הרחבת יכולת ההפקה תגדיל משמעותית את הכנסות המדינה ותחזק את הביטחון האנרגטי של ישראל, זאת לצד המשך ביסוסו של המאגר כנכס אסטרטגי ברמה הלאומית והאזורית."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully