וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלוף של מירי רגב? מבטיחה מעבורות מקפריסין במקום טיסות שבוטלו

עודכן לאחרונה: 5.8.2024 / 14:08

נתקעתם בחו"ל? לשרת התחבורה יש פתרון: מעבורות מקפריסין לחיפה ואשדוד. גורמי ספנות בכירים הופתעו מההודעה, שכוללת כמה פרטים לא ברורים, למשל: כמה זמן ייקח להפעלה, כמה זמן יארך השיט, ובעיקר, מי ישלם?

שרת התחבורה מירי רגב. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
מירי רגב. מבטיחה מעבורות שיחזירו ישראלים ארצה, אבל בספינה הזאת יש לא מעט חורים/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

מירי רגב הודיעה אחר הצהרים על פתרון חדש שיזמה לבעיית הישראלים הרבים שנתקעו בחו"ל בגלל ביטולי הטיסות של החברות הזרות לישראל: לחלץ אותם בקפריסין במעבורות.

זאת משום שלחברות הזרות אין בעיה להנחית את הישראלים באי השכן, בזמן שהצוותים שלהן חוששים לנחות בנתב"ג.

אולם בבדיקה שנערכה מתברר כי יש לא מעט חורים בקרקעית הספינות של שרת התחבורה: גורמי ספנות ששוחחו עם וואלה, העלו ספקות להיתכנות המיזם, בטח להחזרת מי שכבר תקועים ללא טיסות, וכבר זקוקים לפתרון דחוף.

1. אין מעבורות. קווי המעבורות מנמל חיפה ואשדוד לקפריסין וליוון הופסקו לפני יותר מ-20 שנה בשל חוסר ביקוש. צחוק הגורל: הגעת טיסות מוזלות מחו"ל בעקבות רפורמת השמיים הפתוחים שיזם ישראל כץ היא שחיסלה את השיט.

"זה לא מטוס שאפשר להנחית בארץ בהתרעה של כמה שעות. מאז סגירת הקווים אין בארץ מעבורות, יקח ימים להשיט אותן ועוד ימים למצוא", אמר גורם ספנות. "גם שבועיים זה מהר להביא לכאן מעבורות, ולא ברור האם יימצא צוות זר שיסכים להפעיל אותה".

2. לא ברור מי ישלם. קווי המעבורות קרסו בהיעדר כדאיות כלכלית. אף גורם עסקי לא יסכים להביא על חשבונות ולהתחיל לפעיל מעבורות מבלי שיובטחו לו ההכנסות שיממנו את המהלך.

אם רגב תשיג תקציבים ממשלתיים, בעידן של קיצוצים חריפים, הם יבואו על חשבון פעילויות אחרות של משרד התחבורה, או הגופים הכפופים אליו. אפילו העברת תקציב מרשות שדות תעופה לפרויקט, תבוא על חשבון פעילויות דחופות כמו הרחבת טרמינל 3 שכבר מתבצעת.

4. לא מדובר בשיט מהר. בעוד שטיסה לקפריסין אורכת פחות משעה, הפלגה מקפריסין לחיפה ולאשדוד תארך כ-9-10 שעות. לא בילוי קל עם ילדים עייפים וערימת מזוודות בדרך הביתה.

על כן נשאלת השאלה האם מדובר בפתרון אמיתי עבור ישראלים רבים שנתקעו בחו"ל, או שמא מדובר בגימיק שנועד להראות עשייה, גם אם לא חשבו עד הסוף על כל הפרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully