וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיטורים באינטל יוצאים לדרך: מה כוללת תוכנית הפרישה מרצון?

עודכן לאחרונה: 5.8.2024 / 8:58

ענקית התוכנה אינטל מוציאה לדרך את הקיצוץ הרחב. איך יפוטרו אלפי עובדים מהחברה, מה יוצע להם וכמה עובדים בארץ יילכו הביתה?

הרחפנים של אינטל בטקס הפתיחה/רויטרס

ענקית התוכנה אינטל מתחילה היום בתהליך הקיצוץ אשר צפוי לכלול כ-15% מעובדיה ברחבי העולם ובישראל. החברה צפויה להציע לעובדיה ברחבי העולם תהליך פרישה מרצון אשר יאפשר עזיבה בהסכמה של חלק מהעובדים תוך קבלת פיצוי מוסכם ומוגדל.

השלב הראשון של הקיצוצים יתבצע באמצעות רישום לתוכנית פרישה מרצון שיתחיל כבר בימים אלה בשלוחותיה ומפעליה בעולם, ולאחר מכן תתקדם החברה בתוכנית הקיצוצים על מנת להשלימה עד לסוף השנה.

במסגרת התוכנית - CPM ראשי תיבות של - Corporate People Movement יוכלו להירשם מי שמוכנים לעזוב תמורת פיצוי, ולאחר מכן בוחנת החברה את הפער בין כמות העובדים שנרשמה לתוכנית וכמה עוד עובדים עליה לפטר על מנת לעמוד ביעד הכללי. לרוב כוללת תוכנית של פרישה מרצון כמות משכורות מסוימת שמאפשרת לעובדים תקופה של אבטלה בתשלום שבה יוכלו למצוא עבודה אחרת.

תוכנית הפרישה מרצון מציעה הטבות משמעותיות. התשלום המוצע לעובדים מבוסס על שנות הוותק ומתחיל ב-4 משכורות עבור עד חמש שנות עבודה, ועד ל-19 משכורות עבור למי שעובדים במשך 32 שנה ומעלה. עוד כוללת התוכנית פיצוי עבור הבונוס השנתי וכן פיצויי פיטורים כמובן. העובדים יקבלו ליווי במשך חצי שנה שיכלול בין היתר שירותים של סיוע במציאת עבודה, כתיבת קורות חיים ועוד.

משרדי אינטל בפתח תקווה. רויטרס
משרדי אינטל בפתח תקווה. השלב הראשון של הקיצוצים - תוכנית פרישה מרצון/רויטרס

אינטל הודיעה לאחרונה כי היא עתידה לפטר 15% מכלל כוח האדם שלה, זאת לאחר דוחות רבעוניים מאכזבים לרבעון השני שכללו הפסד של 1.6 מיליארד דולר. החברה מתכננת להביא להפחתת עלויות של 10 מיליארד דולר ובמסגרת זו תקצץ כמות גדולה של עובדים.

אינטל מעסיקה כ-110 אלף עובדים ברחבי העולם וצפויה לפטר כ-17,500 מהם. ההערכות הן כי בישראל, שבה מעסיקה החברה כ-12 אלף עובדים, יפוטרו בין כ-1,500 עובדים במקרה הגרוע ומאות עובדים במקרה הטוב. כשני שליש מהעובדים בישראל עוסקים בפיתוח וכשליש הם עובדי ייצור.

המכה בישראל תכלול גם דחייה בהקמת המפעל החדש בקרית גת, אשר היה אמור לכלול השקעה בהיקף של 15 מיליארד דולר מטעם החברה ולייצר משרות רבות לעובדי הדרום וכן לספקי משנה בכל הארץ.

מנכ"ל החברה פט גלסינגר כתב לעובדים כי "אלו חדשות כואבות עבורי, אני יודע שזה יהיה אפילו קשה יותר לכם. זה יום קשה להחריד לאינטל, בשעה שאנחנו עושים כמה מהשינויים המשמעותיים ביותר בהיסטוריה שלנו".

החברה דיווחה בדוחות הרבעון השני על קיטון בהכנסות ועל מעבר מרווח של מעל מיליארד דולר להפסד בהיקף דומה, וכם על ירידה ברווחיות התפעולית. הסיבות לכך הם בין היתר חוסר היכולת של החברה לצמוח בתחומים שאליהם היא מנסה לחדור, בין היתר בינה מלאכותית.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
פט גלסינגר אינטל. צילום מסך, צילום מסך
גלסינגר. "הישראלים הם האנשים הכי עמידים בעולם"/צילום מסך, צילום מסך

בסוף דצמבר האחרון אמר גלסינגר בראיון לרשת פוקס האמריקנית כי "הישראלים הם האנשים הכי עמידים בעולם". לדבריו, "יש לנו 20 אלף עובדים, נפשות, שאני רואה עצמי אחראי להן, עובדים וספקים בישראל, ובערך 17% מהם במילואים ברגע זה. איבדנו אנשים, עובדים איבדו בני משפחה, איבדו את ילדיהם ויש לנו גם חטופים".

לדבריו, "תמכנו בצוות כלכלית ונפשית, אבל הישראלים הם הכי עמידים בעולם. הם לא הפסידו שום תאריך יעד למוצר או התחייבות לפיתוח בגלל המלחמה". dלסינגר דיבר על מחויבותו העמוקה לישראל: "בגלל זה אנחנו שם כבר 50 שנה. היינו החברה הראשונה להתחיל את הטק ניישן. הם אנשים עמידים ואנחנו תומכים בהם, הוא הוסיף כי "אנחנו גם תומכים במאמצים ההומינטריים באזור ובמציאת פתרון פרמננטי. כי זאת לא בעיה חדשה, זה משהו שנמשך כבר אלף שנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully