וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסקות כוללת? בורסות העולם צוללות, השקל יורד מול הדולר והיורו

עודכן לאחרונה: 5.8.2024 / 10:27

היורו והדולר מתחזקים הבוקר מול השקל - הדולר עומד על 3.83 שקלים והיורו על 4.17 שקלים; נפילה בקריפטו: ביטקוין איבד 27% בשבוע

קויק: כסף, אילוסטרציה/den.dreams, טיקטוק

השווקים באסיה נפתחו בסערה, מדד הנייקי יורד בכ-15%, מדד הקוספי של קוריאה, מתרסק גם הוא בכ-10%, החוזים העתידיים במדדי ארה"ב יורדים באופן קיצוני בשעות האחרונות, הנאסד"ק מוביל עם 4.3%, אחריו הראסל 2000 עם ירידה של 3.5%, הסנופי (S&P500) ב-2.2%.

שוק הקריפטו לא נשאר חייב כאשר ביטקוין משלים ירידה שבועית של 27%, ונסחר במחיר של 50,700 דולר נכון לכתיבת מילים אלו. ביטקוין גורר עמו את שאר מטבעות הקריפטו שרושמים ירידות גדולות יותר.

כך, אתריום (ETH) נופל ל-2,215 דולר, ומשלים ירידה שבועים של יותר מ-34%, בי.אנ.בי (BNB) צולל ל-434 דולר, ומשלים ירידה שבועית של 27% וגם סולאנה (SOL), המשלימה ירידה של כמעט 40% ל-118 דולר.

אישה עם שטרות של 200 שקל. ShutterStock
אישה עם שטרות של 200 שקל/ShutterStock

המניות היפניות צונחות בעקבות העלאת הריבית של הבנק המרכזי היפני שגרר סגירת פוזיציות כפויה של משקיעים שגידו חשיפה לין היפני, ונאלצו לכסות הפסדים על ידיי מכירת נכסים. בשני הפגישות האחרונות על הציפיות להעלאות ריבית מקומיות נוספות. מדד טופיקס הרחב יותר צנח ביום שישי ביותר מ-6%, מה שסימן את היום הגרוע ביותר שלו מאז 2016. הין המשיך בעליותיו, והגיע ביום שני ל-145.78 מול הדולר, החזק שלו מאז ינואר.

בנוסף, נתוני תעסוקה מיום שישי החלו להראות האצה במגמת האבטלה וצמיחת משרות נמוכה. יותר מהציפיות של הפדרל רזרב, נתונים שהחמירו את החשש למיתון ואישררו את החששות.

הסכסוך המחריף במזרח התיכון עלול להוסיף דלק למדורה, ואי ודאות עבור משקיעים במחצית השנייה של השנה. מדד התנודתיות בשוק האג"ח טיפס, בעוד שמדד ה-VIX - מדד הפחד של וול סטריט - זינק לשיא זה כמעט 18 חודשים.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
ביטקוין. Chesnot/Shutterstock, עיבוד תמונה
ביטקוין/עיבוד תמונה, Chesnot/Shutterstock

בורסת תל אביב נפתחה הבוקר בירידות חדות של 3% בפתיחה. בישראל נרשמת ירידה בשקל אל מול המטבעות הזרים. כך, נכון לשעה זו עומד הדולר על 3.83 שקלים לאחר שהתחזק ב-0.62% ביממה האחרונה, והיורו עומד על 4.17 שקלים לאחר שהתחזק בשיעור של 1.62% ביממה האחרונה.

הירידה בכוחו של השקל היא בעלת השפעה משמעותית על יוקר המחיה - החל ממחירי טיסות ושימוש במטבע חוץ בשיא עונת החופשות והנסיעות, המשך בהתייקרות של כל מיוצר מיובא וכן מה שמיוצר בישראל ומתבסס על חומרי גלם מיובאים, ועוד שורה ארוכה של מוצרים ושירותים בעלי השפעה משמעותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully