וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה רפורמת "מה שטוב לאירופה": "המהפכה הכלכלית הגדולה מזה 40 שנה"

עודכן לאחרונה: 5.8.2024 / 13:36

הרפורמה תבטל את התקינה הישראלית הייחודית ותאפשר יבוא מוצרים שאושרו לשיווק באירופה: "חיסכון של 6,000 למשפחה בשנה, אין סיבה שאזרחי ישראל ישלמו כפול על מוצר שבאירופה קונים בחצי מחיר"

שר הכלכלה ניר ברקת בהודעה מיוחדת בכנסת: ״פוליטיקאים מנסים להכשיל את רפורמת ׳מה שטוב לאירופה׳ - כדי להכשיל אותי ופוגעים בציבור/ערוץ הכנסת

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית ללא מתנגדים את רפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל" שיזם שר הכלכלה ניר ברקת. הממשלה צופה כי הרפורמה תוזיל את ההוצאה המשפחתית בישראל בכ-6,000 שקל לשנה בשל הפחתה מצופה של מוצרים כגון מזון, טואלטיקה, תמרוקים, משחקים, מוצרי חשמל ועוד.

הרפורמה, אשר תיכנס לתוקף בתחילת 2025 תאפשר ייבוא של אלפי מוצרים שמשווקים באירופה ומיוצרים בהתאם לכללים האירופאים, זאת, במקביל למסלולי הייבוא הקיימים בהתאם לתקינה הרשמית של ישראל, ולא תחייב תהליך קבלת תו תקן ספציפי לכל מוצר בהליך שנחשב ארוך ומייגע, וגורם ליבואנים קטנים לוותר עליו מראש.

הרפורמה תפגע ביבואנים הבלעדיים שנהנו מהגנה בדמות תקינה ישראלית ייחודית שמנעה ייבוא של מגוון רב של מוצרים אותם צורכים מאות מיליונים ברחבי באירופה ובעולם כולו. תקוות משרד הכלכלה היא כי יבואנים רבים ייכנסו לשוק וייבאו מוצרים במסגרת יבוא מקביל, באופן שיביא להפחתת עלויות היבוא והמוצר הסופי לצרכן.

הרפורמה כוללת חלק משמעותי ממוצרי הצריכה שמרבית הציבור משתמש בהם: חומרי ניקוי, מוצרי חשמל, מזון, תמרוקים, טואלטיקה, צעצועים, כלי בית, אופניים חשמליים, ועוד אלפים רבים של מוצרים בקטגוריות שונות. ישנם מוצרי צריכה שטרם נכנסו לרפורמה, לדוגמה מוצרי חבישה, טמפונים, חיתולים לתינוקות, חומר מדמיע להגנה אישית , מאחר וטרם הסתיים הליך אסדרתם ואילו ימופו עד לסוף השנה. בהתאם לחוק, עם השלמת המיפוי בסמכות השר לעדכן את התוספת החמישית לעניין האסדרות ומועדי כניסתן לתוקף.

שר הכלכלה ניר ברקת בהודעה מיוחדת בכנסת:
״פוליטיקאים מנסים להכשיל את רפורמת ׳מה שטוב לאירופה׳ - כדי להכשיל אותי ופוגעים בציבור. ערוץ הכנסת, אתר רשמי
שר הכלכלה ניר ברקת בהודעה מיוחדת בכנסת: ״פוליטיקאים מנסים להכשיל את רפורמת ׳מה שטוב לאירופה׳ - כדי להכשיל אותי ופוגעים בציבור/אתר רשמי, ערוץ הכנסת

שר הכלכלה ניר ברקת, אמר כי "עשינו היום היסטוריה עם מהפכה שתישאר כאן לדורות. אני מודה לחברי הכנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה שאישרו את המהפכה הכלכלית האדירה שהבאנו, שתפתח את השוק הישראלי לתחרות אמיתית, תבטל חסמים ובירוקרטיות ותוריד מחירים. זהו יום שמח מאוד לאזרחי ישראל שבמשך שנים שילמו ביוקר בגלל כשלים וחסמים אדירים בשוק, ויום עצוב למונופולים ולקרטלים שנהנו מחוסר התחרות והעלו מחירים בלי בקרה.

"המהפכה שלנו שמה סוף לחוסר התחרות וכשלי השוק שאפשרו העלאות מחירים לא מוצדקות. אין סיבה שאזרחי ישראל ישלמו כפול על אותו מוצר שבאירופה קונים בחצי מחיר. רק תחרות אמיתית, ביטול חסמים ורגולציות מיותרות, יוזילו מחירים. כי מה שטוב לאירופה - טוב לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully