וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המפולת אתמול: בוקר ירוק בשווקים

עודכן לאחרונה: 6.8.2024 / 11:39

לאחר היממה הקשה בבורסות העולם הבוקר נפתח במגמה חיובית, וגם "מדד הפחד" חזר לרמה סבירה אחרי שזינק אתמול למספר שלא נראה מאז הקורונה

קויק: כסף, אילוסטרציה/den.dreams, טיקטוק

לאחר פתיחת שבוע המסחר מהפראיים ביותר של השנים האחרונות, בו מדדים מובילים במדינות המזרח בהובלת יפן, ירדו מעל 10%, וגררו ירידות נוספות בשאר השווקים בעולם, הבוקר (ג') המסכים התחלפו לצבע ירוק עם התאוששות בבורסות העולם וכן בבורסה הישראלית.

אתמול (ב'), הבורסה ביפן קבעה את יום המסחר הגרוע ביותר שלה מאז "יום שני השחור" ב-1987, לאחר שהבנק המרכזי היפני, העלה במפתיע את הריבית ויצא תגובת שרשרת מהירה שהקריסה את השוק בעצבנות.

אותה העלאת ריבית לחצה משקיעים רבים להחזיר את ההלוואות שלהם הנקובים בין, ומאחר ומדובר בכמויות אדירות של כספים, לחלקם לא הייתה ברירה, אלה למכור את נכסיהם מחוץ ליפן, ולהמיר אותם לין.

אותו תהליך גרם להתחזקות הין מול הדולר בצורה חדה ומהירה, ומנגד, לירידות חדות באופן רחב היקף בשווקים ביפן ומחוצה לה.

הבורסה בטוקיו. רויטרס
הבורסה ביפן רשמה אתמול את יום המסחר הגרוע ביותר שלה מאז 1987/רויטרס

מדד הפחד בשיא מאז הקורונה

מדד הויקס (VIX) הידוע בתור מדד הפחד המפורסם, שמודד סטיות תקן של אופציות ומשקף את התנודתיות במדד ה-S&P500, זינק אתמול לשיאים שלא נראה מאז הקורונה.

הוויקס, שנמדד בין 0 ל-100, נסחר רוב הזמן בין רמות ה-10 עד 30, שנחשבות רמות שוק תקינות. התנודתיות הקיצונית שהתרחשה אתמול, הזניקה את מדד הויקס אל עבר רמת ה-65, שזו רמה קיצונית, שבה הוויקס לא נסחר מאז משבר הקורונה, בו קריסות השווקים ליווי את זינוקו לרמת ה-85. גם במשבר הסאב-פריים ב-2008, הוויקס זינק לרמות גבוהות ביותר של 90.

נכון לכתיבת מילים אלו, ולאחר יום המסחר שהסתיים בשווקים האמריקאים אתמול, המדד ירד לאיזור ה-38, ויחד איתו, הגיעו קונים והרימו את המדדים חזרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
גרף עולה בורסה. ראובן קסטרו ושאטרסטוק, עיבוד תמונה
מדד ת"א צמיחה שעולה יותר מ2.4%. מדד ת"א 125 ות"א 35 עולים ב-0.85% ו-0.9%/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו ושאטרסטוק

חזרה למגמת עליה או זינוק רגעי?

רגעי תנודתיות קיצוניים כפי שחוו השווקים אתמול, אינם מבשרים טובות, בדרך כלל הדבר מעיד על חוסר יציבות מערכתי, ואתמול, נדמה היה כי חוסר היציבות הזה מתרחש באופן גלובלי ורחב, כך שהורגש כמעט בכל הסקטורים.

מדד הנייקי, שאיבד אתמול כ-12.4% מערכו, מזנק הבוקר ב-10.2%, גם הקוספי הקוריאני, שצנח אתמול גם הוא יותר מ-10%, מזנק חזרה יותר מ-4%.

במדדים האמריקאים, שנחשבים לסחירים ופופולריים ביותר, נרשם זינוק מהשפל של אתמול, שממשיך כרגע בחוזים העתידיים, הנאסד"ק (NASDAQ 100), שפתח את יום המסחר הקודם עם מינוס 6%, סיים אותו במינוס 3% בלבד, לצד הסנופי (S&P500), שפתח את יום המסחר האחרון במינוס 4%, אך סיים אותו במינוס 2.9% בלבד. נכון לכרגע, החוזים העתידיים, מתמחרים עליה נוספת של 1.58% בנאסד"ק, וכ-1.22% בסנופי.

הבורסה בתל אביב ירוקה גם היא הבוקר, בהובלת מדד ת"א צמיחה שעולה יותר מ2.4%. מדד ת"א 125 ות"א 35 עולים גם הם ב-0.85% ו-0.9% בהתאמה.

אין לדעת את הכיוון המדויק של המדדים, במיוחד בימים הקרובים, זאת כאשר רבים חוששים כי אותה תנודתיות מעידה על זעזועים שכרגע לא נראים לעין, ויתבשרו רק כגל הדף ראשוני, שבהמשך, יסלים את מגמת הירידה.

אותן ירידות, מגיעות ברקע מתיחות וחוסר וודאות במזרח התיכון, ונתוני תעסוקה חלשים מהצפוי בארה"ב, שמעידים על שוק עבודה שנחלש ומאט את כלכלת ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully