וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מיליארדים במוצרים, הימורים ותזונה: כמה שווה שוק הספורט העולמי?

רותם גרינפלד

עודכן לאחרונה: 7.8.2024 / 7:47

מציוד ספורט ומוצרי תזונה ועד לשוק ההימורים וספורט אלקטרוני: תעשיית הספורט מייצרת הכנסות משמעותיות ומציעה אינספור אפשרויות למשקיעים

נטע לוינסון על האולימפיאדה של ענבר לניר/מערכת וואלה

המשחקים האולימפיים שמתקיימים בימים אלו בפריז, חגיגה של הגוף והרוח האנושיים, הם הזדמנות להסתכל על כלכלת הספורט הצומחת. המוטו של המשחקים האולימפיים - מהיר יותר, גבוה יותר, חזק יותר - משקף גם את השינוי הבלתי פוסק של תעשיית הספורט לצד שינויים חברתיים. הענף עובר מהפך, כאשר דורות צעירים מגדירים מחדש את האופן שבו הם מתקשרים עם ספורטאים וספורט, וממנפים את הטכנולוגיה בדרכים חדשות. דרך אירועים כמו המשחקים האולימפיים ואליפות אירופה בכדורגל, שהסתיימה לאחרונה, ניתן להסיק תובנות לגבי מגמות שונות בתחום ומשקיעים יכולים להיחשף להזדמנויות חדשות.

הספורט הוא אחד הענפים הצומחים ביותר, מייצר הכנסות משמעותיות ומעצב את השוק העולמי. צמיחה זו מונעת גם מההכרה הגוברת של היתרונות הרבים של הספורט. כמו כן, לענף הספורט קשרים ישירים ועקיפים למגזרים שונים כמו ייצור, מדיה, טכנולוגיה ובידור. תעשיית הספורט עדה למספר מגמות מתפתחות, שכל אחת מהן מציגה הזדמנויות חדשות למשקיעים.

רז הרשקו ג'ודאית ישראלית לאחר הבטחת מדליה, פריז 2024. LUIS ROBAYO/AFP, GettyImages
רז הרשקו ג'ודאית ישראלית לאחר הבטחת מדליה, פריז 2024/GettyImages, LUIS ROBAYO/AFP

חברת המידע הבינלאומית statista, מהמובילות בעולם בתחום של מחקרי שוק, בחנה את גודל שוק תעשיית הספורט על היבטיו השונים:

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
  • בשנת 2023, שוק מוצרי וציוד הספורט העולמי הסתכם בהכנסות של יותר מ-160 מיליארד דולר. פלח זה כולל מוצרים כמו כדורים, מחבטים, ציוד מגן וציוד כושר המשמשים לפעילויות ספורט ופנאי.
  • שוק מוצרי תזונת ספורט, הכולל תוספי מזון, אבקות חלבון ומוצרי תזונה אחרים המיועדים לספורטאים מקצועיים וחובבים, הוערך בכמעט 28 מיליארד דולר ב-2022.
  • שוק הימורי הספורט העולמי, הכולל צורות שונות של הימורים על אירועי ספורט, היה בגודל
  • שוק של כ-242 מיליארד דולר בשנת 2023. פלח זה מציג צמיחה משמעותית המונעת על ידי לגליזציה והתרחבות של הימורי ספורט באזורים רבים.
  • בנוסף, לפי Grand View Research, עם עליית הפופולריות של משחקי הווידאו התחרותיים והשילוב של טכנולוגיות חדשות, תעשיית הספורט האלקטרוני (eSports) מסתמנת כמגזר רווחי: גודל השוק שלה הוערך ב-1.88 מיליארד דולר בשנת 2022 וצפוי לצמוח בקצב צמיחה שנתי ממוצע (CAGR) של 26.8% מ-2023 עד 2030 וצפוי להגיע להיקף של כ- 12 מיליארד דולר.
ענבר לניר ג'ודאית ישראלית עם מדליית הכסף, פריז 2024. רויטרס
ענבר לניר ג'ודאית ישראלית עם מדליית הכסף, פריז 2024/רויטרס

הטכנולוגיה מקדמת את הספורט ומקרבת את האוהדים

ההתפתחויות הטכנולוגיות האחרונות מחוללות מהפכה בחוויית האוהדים והאוהדות, ומציעות רמות חסרות תקדים של מעורבות באמצעות בינה מלאכותית, מציאות מדומה, מציאות רבודה ואינטראקציה במדיה חברתית. חידושים אלו מאפשרים לאוהדים לצלול אל המשחקים, אפילו מרחוק, תוך שהם מספקים לקבוצות הספורט דרכים להתחבר לעוקבים באמצעות עדכונים בזמן אמת, תוכן מאחורי הקלעים וגישה בלעדית לשחקנים ומאמנים.

הטכנולוגיה גם משכללת את האימונים של השחקנים ומסיייעת בניתוח הביצועים. לדוגמה, בליגת הפוטבול האמריקאית כבר משתמשים בבינה מלאכותית וראייה ממוחשבת כדי לשפר את ביצועי השחקנים ולשפר את האימונים, תוך שימוש בפלטפורמות כמו Microsoft Azure ו-Power BI כדי לחזות ולמנוע פציעות. טכנולוגיות אלו מנתחות כמויות עצומות של נתונים, כולל תנועת שחקנים ודוחות בריאות, כדי לייעל את אסטרטגיות השחקנים ולמזער את סיכוני הפציעה.

מהפכה זו מתרחבת גם לעסקי המדיה, כאשר מספר גדל והולך של צרכנים עוברים משידורים מסורתיים וטלוויזיה בכבלים לפלטפורמות סטרימינג, שוק אשר צפוי להגיע לכ- 20 מיליארד עד 2028, עם קצב צמיחה שנתי ממוצע של 8.5%.

רותם גרינפלד. יח"צ,
גרינפלד. "למרות השינוי הברור, דמויות גבריות עדיין מקבלות פי 2.5 זמן הדיבור ופי 1.5 מזמן המסך מאשר דמויות נשיות"/יח"צ

הפוטנציאל הלא ממומש של נשים

אחת ההזדמנויות הבולטות למשקיעים היא ספורט נשים, לאור הפוטנציאל שלו להשפיע עמוקות על החברה והמסלול הרווחי יותר ויותר מנקודת מבט עסקית. עליית ספורט הנשים והמעורבות הגוברת של אוהדות ספורט מציעות לחברות יופי, אופנה ותזונה הזדמנות ייחודית למנף מגמה זו, ובכך להגביר את ההכנסות והרווחים שלהן.

נשים מתגלות כקהל ספורט הצומח בקרב הצופים והאוהדים. לדוגמה, במהלך הסופרבול האמריקאי האחרון, 47.5% מקהל הצופים היו נשים. בנוסף, מספר הנשים הצעירות בגילאי 18 עד 24 שביקרו באתרי ספורט או אפליקציות ספורט עלה מ-2022 ל-2023. אפילו פורמולה 1 הופכת למגוונת יותר מבחינת מגדרית, כאשר 40% מאוהדי התחרות הן נשים.

למרות השינויים הברורים הללו, דמויות גבריות עדיין מקבלות בערך פי 2.5 זמן הדיבור ופי 1.5 מזמן המסך מאשר דמויות נשיות. המספרים הללו מעלים שאלות לגבי האופן שבו התעשיות המושפעות יצטרכו לשנות את המודלים המסחריים שלהם, כדי לעמוד בנוף עסקי הספורט המורכב יותר ויותר וכיצד ייראו אירועים גלובליים בעתיד, כך לפי פרסום של רשת CNBC.

לסיכום, תעשיית הספורט מציעה אינספור אפשרויות השקעה, אך בין השיקולים פיננסיים, אסור לנו לשכוח את ההשפעה העמוקה שלו על האנושות. בעולם של מחלוקות וקונפליקטים, לספורט יש יכולת ייחודית לקדם אחדות ולעורר תקווה.

הכותבת היא מנהלת לקוחות בחטיבת ניהול ההון של בנק רוטשילד ושות' בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully