וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שורה של תקלות: למה קשה למצוא חלב בסופר?

עודכן לאחרונה: 6.8.2024 / 14:21

רציתם לקנות חלב ולא מצאתם? אתם לא לבד - שורה של בעיות בייצור לצד הקיץ החם שמצמצם את תנובת הפרות יצרו מחסור באחד המוצרים הבסיסיים ביותר

בווידאו:"לא יזיזו אותנו מכאן": הרפתנים בעוטף עזה משתקמים אחרי 7 באוקטובר/אבי רוקח

לא רק שישיות של מים מינרלים וקופסאות שימורים של תירס, חסרים עכשיו על המדפים ברשתות השיווק, מי שמנסה להשיג חלב מפוקח, שוב נתקל בקושי להשיג אותו. אבל בניגוד למים ולשימורים, המחסור בחלב לא נובע מהצטיידות לקראת המתקפה שממשמשת עלינו מתישהו בקרוב, אלא בגלל צירוף מקרים, יש שיגידו קוסמי, שדוחף את הצרכנים לקנות חלב יקר יותר בעל כורחם.

ברשתות השיווק הגדולות מאשרים שתנובה, מחלבות הגולן וטרה, שולחות פחות אספקה, לעיתים באופן חריג. התוצאה היא שרבים מאלה שרצו לקנות חלב בימים האחרונים נתקלו במדפים ריקים ובמחסור במוצר בחלק מהסניפים והרשתות וכן מכולות פרטיות.

נראה כי סט תקלות ואירועים הביאו לחוסר הנוכחי. המגורם המרכזי בשוק הוא חברת תנובה, שבשנת 2023 החזיקה 78% מהשוק, ונכון לחודש יולי ירדה ל 72% בלבד. תנובה הורידה את כמות החלב המפוקח שהיא מייצרת, כאשר לפי הרשתות הסיבה היא "אי יכולת לעמוד בביקוש". מחלבות הגולן, מנגד, עלתה מנתח שוק של 12% ל-17%, וטרה, שהפסיקה את ייצור הקרטונים והשקיות ומסתפקת בקרטונים גדולים של חלב מפוקח של 2 ליטרים, מתמודדת בשוליים.

תנובה תשקיע 40 מיליון שקל בקו ייצור נוסף  לקרטוני חלב. יח"צ,
תנובה, היצרנית הגדולה בשוק. בחברה מכחישים שהיתה תקלה/יח"צ

ממה נובע המחסור? נתחיל בעונה. בקיץ פרות מניבות פחות חלב, ולכן היצרניות מקבלות כמות קטנה יותר של חלב טרי, מה שיוצר מחסור ידוע מראש. לזה התווספה תקלה בקו שקיות החלב של תנובה, שהתכווצו באופן מוזר. בגלל הביקושים, הסבה החברה קו נוסף, על השבעה הקיימים. בתנובה מכחישים שהיתה תקלה כלשהי.

אם זה לא הספיק, "מחלבות הגולן" נאלצה לעשות ריקול לחלב המפוקח שלה בסוף יולי, עם תאריך תפוגה של ה-7 באוגוסט, בגלל תלונות על טעם לוואי וגושים בקפה, ללא סכנה בריאותית. בעקבות הריקול הקו נבדק והייצור נעצר באופן זמני. אמנם לא מדובר היה בכמות גדולה, אבל מספיקה ליצור פקק.

במחלבות הגולן אומרים שכרגע הכל תקין וייצור החלב המפוקח שלהם נמצא בשיא, למרות שהיו רוצים לקבל כמות גדולה יותר של חלב טרי, שלצערם לא מגיע. והפינאלה של ביש המזל הקוסמי - טרה, הספקית הקטנה ביותר, עשתה עבודות תחזוקה שוטפות שהשביתו את הקווים שלה ליממה וחצי.

את התוצאה שלו אנחנו פוגשים מול המקררים הריקים וחוסר הברירה לרכוש חלב מועשר, טבעי, בבקבוק פלסטיק, או כל מוצר אחר שיכול להחליף את החלב המפוקח הזול יחסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully