וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלות השינויים בקיצוץ שאושר בממשלה - חצי מיליארד שקל

מוטי בסוק

28.3.2003 / 9:30

באוצר ציינו כי שינויים אלה, כשעל הפרק עמד אישור קיצוץ ענק בגובה 11 מיליארד שקל, הם בבחינת הישג



בישיבת הממשלה ביום ג' השבוע שינה האוצר החלטות קודמות שלו, בשל לחצי שרים, בהיקף של כ-0.5 מיליארד שקל. באוצר ציינו אתמול כי שינויים בהיקף כזה, כשעל הפרק עמד אישור קיצוץ ענק בתקציב המדינה ל-2003 בגובה 11 מיליארד שקל, הם בבחינת הישג. עם זאת, באוצר מניחים כי בדיונים שייערכו בקרוב בכנסת, ובמסגרת המו"מ עם ההסתדרות, יבוצעו קיצוצים נוספים בתוכנית, בהיקפים משמעותיים יותר.



הממשלה דחתה ביום ג' את הצעת האוצר לייקור התחבורה הציבורית ב-5%. משמעות ההחלטה - הפסד של כ-220 מיליון שקל לקופת המדינה. נקבע כי מינהל הסטודנטים במשרד הקליטה לא יבוטל, ואולם תקציבו יקטן מ-135 מיליון שקל בשנה ל-115 מיליון שקל. ההפסד לקופת המדינה עומד איפוא על 115 מיליון שקל. משרד הקליטה קיבל גם סכום של 100 מיליון שקל בשנה לפתרונות דיור לעולים מאתיופיה.



בעקבות לחצים של שרי שינוי, הארנונה תעלה ב-2002 ב-3% במקום ב-5%. האוצר יטיל את ספיגת הפער בהכנסות על הרשויות המקומיות. נקבע כי האחריות והטיפול בהסדרי הנסיעות חינם של חיילים בתחבורה הציבורית יעברו ממשרד התחבורה למשרד הביטחון. האוצר ומשרד הביטחון ישאו מעתה, שווה בשווה, בעלות ההסדר. ייתכן שהמדינה תרוויח מההסדר החדש.



האוצר הסכים ביום ג' להגדיל את תקציב משרד הבריאות ל-2003 ב-20 מיליון שקל, ול-2004 ב-40 מיליון שקל, להגדלת סל התרופות. מכסת הפרישה מצה"ל של אנשי קבע ב-2005-2003, בתנאי פנסיה מלאה, תהיה נמוכה ב-200 פורשים בשנה מדרישת האוצר. החוק המקפיא את המענק לנשים העוזבות מקלט לנשים מוכות לא בוטל, ואולם הנשים העוזבות יקבלו מענק של 4,000 שקל, במקום 8,000 שקל. הממשלה החליטה ביום ג' גם לא להקפיא את התקנים לפקידי סעד וקציני מבחן השנה, בניגוד להצעת האוצר.



בישיבת הממשלה סוכם כי תתקיים הידברות בין האוצר למשרד הרווחה בעניין הקיצוץ בקצבאות הביטוח הלאומי, כדי להקטין את הפגיעה בשכבות החלשות.



עם זאת, היקף הקיצוץ בקצבאות לא ישתנה. לא בוטלו ההנחות בשכר לימוד לסטודנטים, לפי המלצות ועדת וינוגרד. גם ההצמדה של שכר השוטרים לאנשי הקבע לא תבוטל; תוקם ועדה שתבדוק את העניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully