וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה שמה צ'ק: מימון למפעל הביטחוני בעיר הדרומית שאיבדה 27 מתושביה

7.8.2024 / 17:36

פרסום ראשון: מנהלת ההשקעות במשרד הכלכלה אישרה מימון של 8 מ-40 מיליון השקלים שתעלה הקמת המפעל החדש של התעשייה האווירית, שיתחיל לפעול בחודשים הקרובים

בווידאו:מיירט ה'חץ' שיירט בהצלחה במרחב ים סוף טיל ששוגר לעבר ישראל 22.02.24/משרד הבטחון

המדינה תסייע בהקמת המפעל החדש של התעשייה האווירית באופקים, ותממן כחמישית מעלות הקמתו.

מנהלת הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה אישרה השקעה של יותר מ-40 מיליון שקל להקמת המפעל, שיתחיל לפעול בחודשים הקרובים. המפעל מוקם כחברת בת של חטיבת אלתא בתע"א, מה שאפשר את קבלת המענק הממשלתי.

מדובר במפעל הראשון שמוקם באזור עוטף עזה מאז ה-7 באוקטובר, והסיוע נועד להוסיף מקומות עבודה טכנולוגיים בעיר הדרומית.

המפעל, שיעסיק בשלב הראשון כמה עשרות עובדים ובהמשך מאות, ייצר מעגלים מודפסים עבור כל חטיבות התעשייה האווירית, לאחר הגידול המתמשך בשנים האחרונות. ברבעון הראשון של 2024 מכרה החברה ב-1.43 מיליארד דולר, גידול של 12%, רשמה רווח נקי של 135 מיליון דולר (48%+) וצבר ההזמנות שלה זינק ל-19.1 מיליארד דולר.

טיל Air Lora על מטוס אף-16. התעשייה האווירית,
טיל Air Lora על מטוס אף-16/התעשייה האווירית

הקמת המפעל היא יוזמה של יו"ר התעשייה האווירית עמיר פרץ שהודיע על כוונת החברה לייצר "עוטף לעוטף" ולהקים בעיר אופקים שספגה מכה קשה באירועי ה-7 באוקטובר: 27 מתושביה נרצחו בידי מחבלי החמאס בתחומי העיר, ו-6 שוטרים נהרגו.

פרץ מסר כי "התעשיה האווירית בתוך עמה היא יושבת, והיא שותפה מרכזית לחיזוק ביטחון ישראל, אך גם ביצירת תקווה לכל אזרחי המדינה וחיזוק כלכלתה ומנופי הצמיחה של כל חבלי הארץ. הקמת המפעל באופקים היא צעד נוסף במדיניות זו ואני בטוח שהוא יהווה מנוף צמיחה אזורי לאופקים ולצפון הנגב כולו".

אלתא פיתחה ומייצרת את מכ"מי החץ, כיפת ברזל, מעיל רוח ואת המכ"ם המותקן בחלק מלווייני הריגול אופק של צה"ל. היא גם בונה מטוסי מודיעין ובקרה אווירית, מפתחת מערכות לוחמה אלקטרונית וסייבר והסבה לצה"ל את דחפורי הקטרפילר די-9 להפעלה מרחוק שנעשה בו שימוש בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully