וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש העסקים הבכיר: "ישראל נמצאת בתחתית שבתחתית"

עודכן לאחרונה: 8.8.2024 / 7:13

יו"ר אסם לשעבר דן פרופר אומר כי "ללא שינוי פוליטי כלום לא ישתנה, אנחנו במצב קשה"; על יוקר המחיה הוא אומר כי "נוח להפיל את האחריות על הסקטור הפרטי אבל הממשלה היא האחראית המרכזית. המלצתי לשר האוצר להנהיג מע"מ אפס על מוצרי מזון בסיסיים" מאת יהודה שרוני

בווידאו: ביקור יוצא דופן במפעל של אסם/עריכה: גלעד מן מנהיים

"אני יליד הארץ ואין לי מילה טוב להגיד על המצב היום. אנחנו בתחתית שבתחתית ומכאן אפשר רק לעלות. אנחנו במצב קשה מבחינה פוליטית, דיפלומטית, ביטחונית וכלכלית. ללא שינוי פוליטי כלום לא ישתנה", כך אומר דן פרופר, 83, יו"ר אסם לשעבר.

פרופר הינו כיום איש עסקים פרטי ופרש מכל פעילות ציבורית לאחר שלפני שנתיים פרש מתפקיד יו"ר אסם נסטלה. בעבר הוא שימש כיו"ר התאחדות התעשיינים, קיבל את פרס התעשייה ושימש כאחד מבעלי השליטה באסם.

לדבריו "אם המצב יימשך אנחנו עלולים להתדרדר לשפל נוסף וכבר רואים את מצב ההייטק שנחלש מבחינת היקף ההשקעות וכמות האנשים שעזבו את הארץ. אני מאוד מקווה שהמשק ייחלץ ממצבו ושהמדינה תיחלץ ממצבה.

"לצערי הכלכלה מוזנחת, אין תקציב מתאים ובכלל תשומת הלב למשק לא קיימת. זה מכביד מאוד על ההשקעות הזרות ויש לי שיחות בנושא עם הרבה משקיעים. הכלכלה לא יכולה להתפתח ללא פתרונות פוליטיים או ביטחוניים וללא ידיעה ברורה של המצב".

דן פרופר, לשעבר יו"ר אסם. מרים אלסטר, פלאש 90
פרופר. "אם המצב יימשך אנחנו עלולים להתדרדר לשפל נוסף"/פלאש 90, מרים אלסטר

בתשובה לשאלה על אחריות תעשיית המזון והסקטור הפרטי ליוקר המחייה ולהעלאות המחירים הוא מוסיף: "הממשלה אחראית לרוב ההתייקרות במשק בגלל התייקרות הארנונה החשמל המים ועוד. הממשלות באירופה מסבסדות את החקלאי כדי שהתוצרת תהיה יותר זולה".

הוא מוסיף כי "בישראל אין סיוע לחקלאי ולא רק זה: מחירי המים והעבודה יקרים יותר ואת הפער משלם הצרכן. בממשלה יודעים מצוין את כל זה אבל נוח יותר לזרוק את זה עלינו. טוענים שאין תחרות ואני אומר שיש תחרות פתוחה וגם היבוא חופשי יחסית".

פרופר מונה סיבות נוספות ליוקר המחייה בישראל: "אחת מהן היא המע"מ הגבוה בצורה קיצונית הקיים בישראל. בעוד שכאן המע"מ עומד על 17% באירופה המע"מ הממוצע על מזון הוא 7%-8%. איך בכלל אפשר להשוות.

"העלות של הכשרות אינה נוגעת להעסקת המשגיח בלבד. בישראל אני נאלץ להשבית את מפעל המזון משישי בצהריים עד מוצאי שבת. זה גורם לי להפסד של כ-25% על ההון המושקע. באירופה זה לא קיים ויש דוגמאות כמו המכס על חלק מחומרי הגלם".

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בייגלה - מפעל אסם יקנעם. מיכאל טומרקין,
מפעל אסם. בישראל אני נאלץ להשבית את מפעל המזון משישי בצהריים עד מוצאי שבת. זה גורם לי להפסד של כ-25% על ההון המושקע. באירופה זה לא קיים"/מיכאל טומרקין

הוא מתייחס לראשונה לרפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל" של שר הכלכלה ניר ברקת ואומר כי "השוואה תקנים מקומיים למקובל לאירופה היא בעקרון דבר טוב אם הוא נעשה בצורה מושכלת. אני עדיין לא יודע איך עושים את זה. חלק גדול מהמוצרים לא יכלול ברפורמה.

"רוצה רפורמה אמתית? תשווה עוד היום את המע"מ על מוצרי מזון בסיסיים למקובל באירופה. אני לא מבין למה יהודי מדלת העם צריך לשלם 17% על הלחם, המזון תינוקות והמים שהוא שותה. זאת שערורייה. אמרתי את זה בזמנו לשרי אוצר ותעשייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully