וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק טיקטוק: הצד האחר של בני הנוער האלו יפתיע אתכם

בשיתוף בנק לאומי

8.8.2024 / 9:51

כ-200 ילדי עובדי בנק לאומי לקחו פסק זמן מהחופש הגדול ויצאו להתנדב למען הקהילה: "זו רוח הנתינה הישראלית במיטבה"

ילדי בנק לאומי מתנדבים בחופש הגדול. יח"צ,
ילדי בנק לאומי מתנדבים בחופש הגדול/יח"צ

רבים מבני הנוער מבלים במהלך חופשת הקיץ בים, בחו"ל, בקניון או מול המסכים. בבנק לאומי החליטו על יוזמה ייחודית, שבמסגרתה ילדי העובדים עוצרים לכמה ימים את שגרת יומם ומקיימים פעילות התנדבותית בעלת משמעות למען הקהילה.

כ-200 מתבגרים חולקו לקבוצות שונות ויצאו להתנדב בעשרות עמותות וארגונים וסייעו במגוון משימות גם לטובת נפגעי המלחמה. בין השאר, עסקו בני הנוער בסיוע לחקלאים, באריזה של חבילות מזון וציוד לצורך תרומות, בסיוע לקשישים ולאנשים עם מוגבלויות, בשיקום וטיפול בחיות ועוד.

אביבית קליין סמנכלית משאבי אנוש בבנק לאומי. אורן דאי,
אביבית קליין סמנכלית משאבי אנוש בבנק לאומי/אורן דאי

"עושה לי טוב על הלב ששימחתי אנשים"

הנערים והנערות התנדבו בעשרות ארגונים ועמותות. אחד מהם הוא מרכז התעסוקה "בית עמיחי" באזור השרון, אשר משמש מסגרת יום לבוגרים בני 21 ומעלה עם מוגבלות שכלית התפתחותית. משימתם של המתנדבים היה לסייע בעבודות הבית, בפעילויות פנאי, ביצירה, בבישול, בספורט ועוד.

"בחרתי לבוא לכאן כדי לתת מעצמי לטובת האחר וכדי לשמח אנשים", אומרת שני עוזרי, בת 17 מאזור המרכז. "אני חושבת שצריך לצאת מהשגרה שלנו. עצם הנתינה מאפשרת לי לקבל בחזרה. התרומה נותנת תחושה טובה של סיפוק מאוד גדול וזה עושה לי טוב על הלב לדעת שיש אנשים ששמחים בזכותי".

"חזית הבית" הוא מיזם חברתי שנולד בתחילת המלחמה, במטרה לסייע למשפחות המפונות לרהט את בתיהם הזמניים ולהעניק להם תחושה של בית, בכל מקום שבו הם נמצאים. לצורך כך, הוקם האנגר בקיבוץ עין החורש בעמק חפר, שמקבל ריהוט וציוד מכל רחבי הארץ שנתרם למשפחות המפונות. ילדי לאומי הגיעו להאנגר הענק וסייעו בלוגיסטיקה, ובין היתר צבעו, שייפו ועזרו בסידור הציוד. "היה לי חשוב לצאת מהבית ולעשות משהו מועיל למען החברה" סיפר יותם אברהם, בן 14.5 "כך גם יצא לי להכיר חברים ואפילו לפרוק קצת אנרגיה בעשייה הפיזית".

שני עזורי. יח"צ,
שני עזורי/יח"צ
אופיר פרס. יח"צ,
אופיר פרס/יח"צ

"זכיתי לפגוש סוגים שונים של אנשים שלא פוגשים בשגרה"

ענף החקלאות נפגע קשות בתקופת המלחמה, ומתחילתה עובדי לאומי הגיעו לסייע לחקלאים בדרום במשימות שונות. הפעם הגיעו הילדים לסייע ב"משתלה בלבן" שנמצאת באשקלון. אופיר פרס בן ה-15 מגדרה סיפר שמבחינתו מעבר לנתינה מדובר בהזדמנות להכיר חברים חדשים שלא היה פוגש בהזדמנות אחרת. "כיף להיות חלק משמעותי ולתת מעצמי. הכרתי חברים חדשים ואני בטוח שאשמור איתם על קשר גם אחרי ההתנדבות", אמר.

מרכז קליטה "כלנית" באשקלון פועל כבר מספר שנים בעיר וקלט אלפי עולים חדשים בדרכם החדשה בישראל. השבוע הגיעו לשם מתנדבים רבים מילדי לאומי, שם הם שיחקו עם הילדים וסייעו בתפעול היומיומי של המרכז. הפעילות במרכז ריגשה במיוחד את ליעד בן חמו, בן ה-15 מכפר סירקין שסיפר בסיום ההתנדבות שמעבר לנתינה זו היתה בשבילו הזדמנות לפגוש אנשים חדשים ולייצר קשרים שלא היה זוכה להם בשגרה.

ילדי העובדים לוקחים חלק בפעילות ההתנדבותית של הוריהם

בלאומי, התנדבות ותרומה קהילה הם חלק מהזהות של הבנק. במהלך השנה אלפי עובדי הבנק עוסקים בעשייה חברתית ענפה כחלק מהשגרה, וזאת במגוון פעילויות ומיזמים עבור אוכלוסיות שונות. בלאומי גאים מאוד במפעל ההתנדבות שלהם. יותר ממחצית עובדי הבנק התנדבו בשנה החולפת ויחד תרמו לקהילה מעל ל-46 אלף שעות התנדבות. "עובדי לאומי משקפים את האכפתיות ואת רוח הנתינה הישראלית במלוא הדרה. מבחינתי, ההתנדבות של עובדי הבנק היא מקור לגאווה אדירה", מספרת אביבית קליין, סמנכ"לית משאבי האנוש בבנק.

דנה וליעד בן חמו. יח"צ,
דנה וליעד בן חמו/יח"צ

בתקופת המלחמה, כמו רבים במדינה, התגייסו עובדי הבנק לכל דבר שרק היה בו צורך - ייזום סדנאות לילדים מפונים בכל רחבי הארץ, בישול לחיילים, אריזה ושינוע של חבילות למילואימניקים, הפגת בדידות ומתן אוזן קשבת לבני הגיל השלישי, קטיף בדרום ועוד. במקביל לכל פעילויות ההתנדבות, היה בנק לאומי הארגון העסקי הראשון שהחליט בראשית המלחמה ללוות יישוב בעוטף - את קיבוץ בארי - עד לשיקומו המלא.

"חשוב לנו להכניס את רוח ההתנדבות שיש בארגון גם לילדים שלנו", מוסיפה קליין. "אנחנו מאמינים כי ההתנדבות מקדמת ערבות הדדית, סובלנות וקבלת האחר, ערכים שחשוב לנו להשריש לדורות הבאים. פעילות התנדבותית בעיצומו של החופש הגדול מרעננת גם עבורם את השגרה ומאפשרת עשייה חווייתית לצד תרומה לקהילה".

בשיתוף בנק לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully